sort/hvid på TV
Fra : rasmus

Dato : 22-09-03 21:36

Hej med jer!

Jeg roder lidt med at få noget divX afspillet på mit fjernsyn. Jeg går under
egenskaber for mit grafikkort og vælget TV som skærm - og det kommer da også
computerens billede på fjernsynsskærmen - men i sort/hvid.

Hvad gør man ved det? Grafikkortet i min pc er et lille S3 PROSAVAGE 32mb

ras

Fra : Brian Lund

Dato : 22-09-03 22:41

> [...]
> computerens billede på fjernsynsskærmen - men i sort/hvid.
>
> Hvad gør man ved det? Grafikkortet i min pc er et lille S3 PROSAVAGE 32mb

Du kører garanteret med SVHS, det er ihvertfald fejlen i 98,7% af
tilfældende... Få fat i en SVHS -> Composit adaptor :)

Brian

Fra : rasmus

Dato : 22-09-03 22:48

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse

> Du kører garanteret med SVHS, det er ihvertfald fejlen i 98,7% af
> tilfældende... Få fat i en SVHS -> Composit adaptor :)

- nemlig ... har lige erkendt det

ras

Fra : Martin Leong

Dato : 26-09-03 18:34

"Brian Lund" <geronimo@-ABCDE-mobilixnet.dk> wrote in message

> under
> også

> Du kører garanteret med SVHS, det er ihvertfald fejlen i 98,7% af
> tilfældende... Få fat i en SVHS -> Composit adaptor :)

Jeg har samme problem, men har både prøvet med og uden adaptor.
Jeg bruger et composit kabel der er sat til et scart stik. Der følger også
en composit -> SVHS adapter med men jeg får heller ingen farve med denne.
Jeg har sat scartkablet i både AV1 og AV2 men der er ingen forskel (kører
gennem video'en da mit fjernsyn's svartport ikke virker)
Nogen ideer?

Martin

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 27-09-03 02:24

"Martin Leong" <Martin@njfk.dk> skrev i en meddelelse news:bl1t9k$gnt$1@sunsite.dk...
> [...]
> Jeg har sat scartkablet i både AV1 og AV2 men der er ingen forskel (kører
> gennem video'en da mit fjernsyn's svartport ikke virker)

Står den til at smide signalet ud i PAL? Hvis den står til f. eks
NTSC kunne det meget vel være derfor det er sort/hvid.

/Kenneth Iversen

Fra : Martin Leong

Dato : 27-09-03 02:31

> Står den til at smide signalet ud i PAL? Hvis den står til f. eks
> NTSC kunne det meget vel være derfor det er sort/hvid.

Den står til PAL B

Fra : MA

Dato : 28-09-03 18:01

Havde tilsvarende problem, der blev løst ved at anskaffe en
"Colorfix-adapter til S-video på Scart (composite)", ja det er hvad der står
på pakken. Forhandleren kunne i.ø. oplyse at der dagligt var flere der
oplyste at de kun kunne se sort/hvid, og at alle (han havde kendskab til)
havde fået løst problemet vha nævnte adapter.

Fra : Martin Leong

Dato : 28-09-03 19:03

"MA" <ma_dk@nospamhotmail.com> wrote in message
> [...]
> oplyste at de kun kunne se sort/hvid, og at alle (han havde kendskab til)
> havde fået løst problemet vha nævnte adapter.

hm, så må jeg vel anskaffe mig et sådant...godt at mm-data.dk har det
liggende

Fra : rasmus

Dato : 27-09-03 09:01

> [...]
> Jeg har sat scartkablet i både AV1 og AV2 men der er ingen forskel (kører
> gennem video'en da mit fjernsyn's svartport ikke virker)

- det virker hos mig nu. Står maskineriet på PAL? Det skal det vist gøre ...

ras