"Defcon" <wulff-jensen@mobilixnet.dk> wrote:
>
>MF har/vil omgå nogle store ændringer i den nye 1.10, hvor fokus vil skifte
>fra bosses (MF virker ikke på disse mere så Meph-run er intet værd mere)....
Det siger de jo - meeen i hvert fald i den første beta patch virkede
MF nu stadig på Mephisto. Så en i et forum der have lavet en hel masse
runs på ham med og uden mf og der var ingen tvivl om forskellen. Jeg
har også selv indtryk af at jeg finder meget mere med mf på ham end
uden.
Derudover har de meldt ud at visse andre bosser bliver nerfed som fx
Pindleskin og Tresh Socket da disse skulle være for hurtige at
mf-runne på. Dette trænger dog også til en yderligere justering inden
release siden de har byttet Tresh Socket med Sharptooth Slayer og
dermed længere væk fra wp'et. Andre mere indlysende monstre som fx
Eyeback The Unleashed er heller ikke nerfed i betaen - tværtimod.
Almindelige bosser skulle tilgengæld smide unikke og setitems højere
og generelt skulle monstrene smide bedre baseitems i 1.10 (hvilket de
også gør i betaen). Det skulle med andre ord blive nemmere at finde
alle tingene i spillet i næste patch - selvom der kommer flere ting.
Mht. MF så kan man ikke få for meget men vær opmærksom på at fx 400%
ikke er dobbelt så godt som 200% (i hvert fald ikke mht unikke og sæt)
som denne tabel viser:
http://www.diabloii.net/items/modifiers/magic-find.shtml#percentages
Husk også at din mercs MF er summen af din og hans/hendes mf mens din
egen er uafhængig af din mercs. Sørg også for at dit MF-udstyr ikke
trækker din killingspeed for meget ned - det hjælper ikke at ave over
1000 % mf hvis man ikke kan dræbe noget...
/Ged