Pirates Of The Caribbean Rating?
Fra : keldorff

Dato : 22-09-03 17:43

Hvilken rating har filmen fået? Kan den se af to par normalt begavede (
) børn på hv. 6 og 10 år. Eller er den for voldsom?

Vil helst have svar fra en "voksen" der selv har børn - no ofence.

RK

Fra : Rouathermique

Dato : 22-09-03 18:16

"keldorff" <keldorff@xxxoncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken rating har filmen fået? Kan den se af to par normalt begavede (
> ) børn på hv. 6 og 10 år. Eller er den for voldsom?
>
> Vil helst have svar fra en "voksen" der selv har børn - no ofence.

Jeg har godt nok ikke nogen børn, men ville hverken sende 6- eller 10-årige
ind at se den...

Fra : Heidi

Dato : 22-09-03 18:38

Rouathermique wrote:
> "keldorff" <keldorff@xxxoncable.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har godt nok ikke nogen børn, men ville hverken sende 6- eller
> 10-årige ind at se den...

Jeg ved ikke med en 10-årig, men en 6-årig ville jeg i hvert fald ikke
tage med - både fordi den for en 6-årig sikkert vil være uhyggelig
ind i mellem, men også fordi jeg ikke vil ødelægge filmen for
andre, ved at skulle sidde og læse højt hvad de siger.
(Det ved jeg selvfølgelig heller ikke om keldorff har i tankerne,
men det er ekstremt irriterende at høre på for dem der sidder
ved siden af....)
--
Mvh. Heidi
Svar i gruppen og IKKE pr. mail!!!

Fra : Sparre

Dato : 22-09-03 18:38

> Jeg har godt nok ikke nogen børn, men ville hverken sende 6- eller
10-årige
> ind at se den...

Vi sad lige bag en flok 4. klasses elever ( ja jeg spurgte hvilke klasse de
gik i ) tror ikke den var for voldsom, men de kunne under ingen
omstændigheder tage den alvorligt, kommenterede alt, måtte til sidst ud at
hente noget bio personale for at få dem til at falde ned, så nej, jeg ville
heller ikke sende dem i biografen til sådan en film, de får vel mere ud af
grisling, tror faktisk jeg skal ind og se den, synes peter plys tegnefilm er
SÅ herlige

--
Sparre

Fra : DrJack

Dato : 23-09-03 07:56

Hej

Kig på www.medieraadet.dk, der sidder professionelle psykologer og
skolelærere og vurderer hvor skrappe de enkelte film er. Begrundelsen for de
enkelte vurderinger er der også. Desuden vurderer de alt fra computerspil
til video-titler.

Hilsen

Christian Rønnow

Fra : keldorff

Dato : 23-09-03 17:51

Mange tak for linket til medierådet. Det var meget anvendeligt.

RK

Fra : sniper_Nolight

Dato : 26-09-03 16:32

> Hvilken rating har filmen fået? Kan den se af to par normalt begavede (
> ) børn på hv. 6 og 10 år. Eller er den for voldsom?
>
> Vil helst have svar fra en "voksen" der selv har børn - no ofence.

jeg har børn - og min søn på 9 synes den var supergod og superunderholdende
(og det gjorde jeg osse - meget positivit overrasket) - når den er
"uhyggelig" så er den samtidig meget morsom, en seksårig er måske lige ung
nok - især i biffen med stort billede og voldsom lyd - lad den lille vente
til dvd udgaven hvor i kan skrue lidt ned.
Min på 9 spiser sit slik og holder sin mund og han læser teksterne selv -
han er næsten altid med mig i biografen.
--
VH sniper_Nolight
www.sitecenter.dk/sniper_nolight