Apple og pixel politik
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 22-09-03 18:55

Hejsa

Jeg har netop bestilt en ny Imac 17" Superdrive+, og håber på den ikke har
døde pixels...

Forhandleren G-Mac fortalte Apple accepterede op til 10%, og lyder jo helt
vildt!

Jeg har så også snakket med Fona, og han sagde man kunne få den byttet hvis
der var mere end 1 død.

Hvad kan man regne med?

Mvh
Hans

Fra : Terje Rydland

Dato : 22-09-03 19:12

Hans Mouridsen <hom@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> døde pixels...
>
> Forhandleren G-Mac fortalte Apple accepterede op til 10%, og lyder jo helt

Og det er det da også.

> Jeg har så også snakket med Fona, og han sagde man kunne få den byttet hvis
> der var mere end 1 død.
>
> Hvad kan man regne med?

At skjermen ikke har noen døde pixler.
Tror at Apple bytter hvis det er mer enn 3-5 døde pixler.

Terje

Fra : Anders Hedegren

Dato : 27-09-03 16:02

Hans Mouridsen <hom@adslhome.dk> wrote:

> Jeg har så også snakket med Fona, og han sagde man kunne få den byttet hvis
> der var mere end 1 død.
>
> Hvad kan man regne med?

Jeg har efterhånden haft en del notebooks, og jeg har aldrig haft en
helt uden døde pixels. Faktisk er min nuværende PowerBook værst da der
er en rød pixel ret langt inde på skærmen. Men man lærer at leve med
det.
Der kan også sagtens opstå døde pixels efter et stykke tid, og jeg vil
mene at de som regel altid dukker op når man har brugt computeren lidt,
for jeg kører altid et LCD skærmtest program lige når jeg får en ny
maskine.
Men hvis den har en hvid lysende pixel på midten af skærmen synes jeg du
bør KRÆVE en ny eller gå til Ekstra Bladet og få rydet forsiden.

--
Anders Hedegren
http://iceduck.com

Fra : Per Madsen

Dato : 27-09-03 16:04

Anders Hedegren <me@NOSPAMiceduck.com> wrote:

> [...]
> Men hvis den har en hvid lysende pixel på midten af skærmen synes jeg du
> bør KRÆVE en ny eller gå til Ekstra Bladet og få rydet forsiden.

Jeg ladet mig fortælle, at man faktisk (meget forsigtigt) i visse
tilfælde kan massere liv i en død pixel. Ved ikke om det virker...

--
Mhv.
Per,-...der søger lejl.i Kbh.