ACN pyramidespil?
Fra : Troels Ringsmose

Dato : 22-09-03 16:08

En af mine klassekamerater har fået følgende tilbud(Læs: indoktrineret til
ikke at kunne se sandheden bag):
Bliv representant for ACN, og tjen penge ved at skaffe nye
representatner/kunder, man skal slev betale 5000kr for at være med og når
man så har skaffet 3 nye, der hver betaler 5000kr får man slev 10000kr,
dette fortsætter indtil 7. led. Udover dette overdådeige tilbud kan man
ringe _gratis_ (uhhhh) til andre ACN kunder, hvis man altså lige kender
nogen udover sine venner, der jo sikkert er skide sure på en, for at trække
dem med i det...
Er det et _ulovligt_pyramidespil eller bare MLM forretningsform?
Se følgende links til firmaets sider:
Hovedsiden:
www.acninc.com
Den danske:
www.oeland-marketing.dk

Jeg er ikke helt sikker på at der står noget kriminaliserende på siderne,
de informationer jeg har, har jeg fra min klassekammerat. Tilsyneladende
tilbyder firmaet telefon båndbredde, til billige penge, men har det noget
at sige?
--
mvh. Troels Ringsmose
/The crack is in your head, and Juarez is in Mexico/

Fra : Morten DH

Dato : 22-09-03 20:16

Prøv at spørge i dk.erhverv.direkte-salg der sidder vist en del som kender
til / arbejder med det - måske kan de hjælpe?

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-03 20:25

"Troels Ringsmose" <do_not_m@il.me> wrote in message
> En af mine klassekamerater har fået følgende tilbud(Læs: indoktrineret til
> ikke at kunne se sandheden bag):

Dit indlæg bærer tydeligt præg af, at du er særdeles fyldt af fordomme
omkring noget, du slet ikke har gidet at sætte dig ind i.

ACN er et multi-level-marketing firma, som sælger telefoni. Jeg er selv
ACN-kunde (og nej, jeg er ikke forhandler), og kan pt. ikke rigtig finde
nogen med lavere takster. Jeg har snart haft ACN som teleudbyder i et år, og
det fungere problemfrit, sååå... Jeg har svært ved at få øje på din
indoktrinering.

Ja, organisationen er formet som en trekant, men der er bestemt ikke tale om
pyramidespil.

--
Venlig hilsen

Jesper Brock
Journalist, www.budstikken.com
chefredaktør, www.unfairpris.dk

Fra : Jensen

Dato : 24-09-03 07:47

"Jesper Brock" <jesper.brock[at]mail.tele.dk> wrote in message

> Dit indlæg bærer tydeligt præg af, at du er særdeles fyldt af fordomme
> omkring noget, du slet ikke har gidet at sætte dig ind i.

hmm,nogen er født med en sund skepsis, andre tja, de sluger det hele råt.

> ACN er et multi-level-marketing firma,

aha, endnu et buzz word. mlm er og bliver i mine øjne noget fordækt.

>som sælger telefoni.

fint nok.

> [...]
og
> det fungere problemfrit, sååå... Jeg har svært ved at få øje på din

Jamen det er da fint nok, den del er da reel nok, men så knækker filmen
også.

> Ja, organisationen er formet som en trekant, men der er bestemt ikke tale
om
> pyramidespil.

Hvad er det lige du ikke forstår ved følgende "Bliv representant for ACN, og

Dette er per definition pyramidespil.

Fra : Carsten

Dato : 25-09-03 16:46

"Jensen" <no@spam.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 5000kr for at være med og når
> man så har skaffet 3 nye, der hver betaler 5000kr får man slev 10000kr,

På nogen arbejdspladser, får en medarbejder 5000 kr. for at skaffe nye
kvalificeret medarbejder, er det så også pyramidespil?

Carsten

Fra : Martin Sørensen

Dato : 25-09-03 17:03

> På nogen arbejdspladser, får en medarbejder 5000 kr. for at skaffe nye
> kvalificeret medarbejder, er det så også pyramidespil?

Ja, hvis den ny-ansatte samtidigt skal betale penge for at blive ansat.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Carsten

Dato : 25-09-03 17:15

"Martin Sørensen" <mos@FJERNlaxity.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, hvis den ny-ansatte samtidigt skal betale penge for at blive ansat.

Nu mener jeg heller ikke at man betaler for at komme med i ACN, man køber et
produkt og har så lov til at sælge det videre til andre osv.

Carsten

Fra : Niels Henriksen

Dato : 26-09-03 08:24

"Carsten" <Sp@m.nothanks> wrote in message

> På nogen arbejdspladser, får en medarbejder 5000 kr. for at skaffe nye
> kvalificeret medarbejder, er det så også pyramidespil?

Det er det da ikke, da man ikke selv har haft en udgift for at komme med.

--
Niels Henriksen
www.bigtiger.dk - det vildeste webhotel

Fra : Carsten

Dato : 26-09-03 10:59

"Niels Henriksen" <news03@biggs.dk> skrev i en meddelelse

> Det er det da ikke, da man ikke selv har haft en udgift for at komme med.

Det er vist blevet sagt en gang før og dertil var mit svare:

Fra : Niels Henriksen

Dato : 26-09-03 11:10

> [...]
et
> produkt og har så lov til at sælge det videre til andre osv.

Har selv været til sådan en samtale med en ACN-dims.

Papirerne blev udfyldt men der manglede lige 5.000 før jeg kunne få lov til
at forhandle produkterne. Så det er ikke et produkt man køber, men retten
til at sælge det videre.

--
Niels Henriksen

Fra : Carsten

Dato : 26-09-03 11:51

> Papirerne blev udfyldt men der manglede lige 5.000 før jeg kunne få lov
til
> at forhandle produkterne. Så det er ikke et produkt man køber, men retten
> til at sælge det videre.

Man må få et eller andet udover det!
F.eks.mulighed for billig telefoni og Internet og salgsværktøjer.

Carsten

Fra : Niels Henriksen

Dato : 26-09-03 12:59

"Carsten" <Sp@m.nothanks> wrote in message

> Man må få et eller andet udover det!
> F.eks.mulighed for billig telefoni og Internet og salgsværktøjer.

Først kan man blive kunde for at få billig telefoni og internet, MEN...hvis
du vil sælge så skal du først betale de penge..

Salgsværktøjet koster næppe 5.000 kr da det er en mappe med en masse
papirer. Så er ER prisen for at blive oprettet som sælger.

Hvis jeg skulle ansætte en sælger, så vil de da kunne få sådan en mappe kvit
og frit. Den kan ikke koste meget mere end 1.000 kr.

--
Niels

Fra : Carsten

Dato : 26-09-03 13:26

> [...]
kvit
> og frit. Den kan ikke koste meget mere end 1.000 kr.

Jeg ved ikke hvad der er af salgsværktøjer, men 5000 kr. lyder dyrt, i mit
selskab kan man komme med fra 75$ og det tilbyder at hav af Internet
salgsværktøjer.

Carsten

Fra : Troels Ringsmose

Dato : 24-09-03 23:14

On 23 sep 2003 "Jesper Brock" <jesper.brock[at]mail.tele.dk> presumably
wrote news:3f709e28$0$24662$edfadb0f@dread14.news.tele.dk in
dk.videnskab.jura:

> "Troels Ringsmose" <do_not_m@il.me> wrote in message
>
> Dit indlæg bærer tydeligt præg af, at du er særdeles fyldt af fordomme
> omkring noget, du slet ikke har gidet at sætte dig ind i.

øhh sætte mig i? jeg hører /jeg skal kun betale 5000kr, og så er jeg
"økonomisk uafhængig" resten af mit liv/ og så ringe alarmerne da for
pokker, det burde de gøre hos de fleste

> [...]
> rigtig finde nogen med lavere takster. Jeg har snart haft ACN som
> teleudbyder i et år, og det fungere problemfrit, sååå... Jeg har svært
ok de er stabile med deres telefoni, det er heller ikke særligt svært,
det er bare at leje sig ind hos TDC. Desuden er det også ved siden af,
hvad diskusionen gik på.
Ja du har svært ved at få øje på "min"(?) indoktrinering, selvfølgelig
har du det... ellers havde den jo ikke virket vel?

<snip>

Jeg synes bare at det er sjovt, at hverken du eller min kammerat kan
argumentere for, hvorfor det ike er et pyramide spil. Det er ligesom
filmen knækker der.
Med mindre du kan argumetere for hvorfor at det ikke er et pyramide spil,
foreslår jeg at vi fortsætter i dk.snak.mudderkastning for at holde
diskusionen her i forummet så saglig som mulig

Fra : Carsten

Dato : 25-09-03 16:49

"Troels Ringsmose" <do_not_m@il.me> skrev i en meddelelse

> øhh sætte mig i? jeg hører /jeg skal kun betale 5000kr, og så er jeg
> "økonomisk uafhængig" resten af mit liv/ og så ringe alarmerne da for
> pokker, det burde de gøre hos de fleste

Hvor står der at du er økonomisk uafhængig" resten af dit liv for 5000 kr.?

> [...]
> foreslår jeg at vi fortsætter i dk.snak.mudderkastning for at holde
> diskusionen her i forummet så saglig som mulig

Enkelt!
På forbrugerstyrelsens hjemmeside kan du finde begrebne for et pyramidespil
og et pyramideselskab.

ACN er et pyramideselskab, altså fuldt ud lovligt, fordi de har et
hovedprodukt, bla. telefoni. Pyramidespil har ingen produkter og er et rent
pengespil.

Carsten

Fra : Troels Ringsmose

Dato : 25-09-03 21:38

On 25 sep 2003 "Carsten" <Sp@m.nothanks> presumably wrote
news:3f730e70$0$97224$edfadb0f@dread12.news.tele.dk in
dk.videnskab.jura:

> Hvor står der at du er økonomisk uafhængig" resten af dit liv for
> 5000 kr.?

det står der ikke nogen steder, som jeg skriver "hører jeg", altså fra
min kammerat der har været til et salgsmøde, og mødt nogle personer der
er blevet 'økonomisk uafhænge resten af deres liv'

<snip>
> ACN er et pyramideselskab, altså fuldt ud lovligt, fordi de har et
> hovedprodukt, bla. telefoni. Pyramidespil har ingen produkter og er et
> rent pengespil.

Hvorfor skrev du ikke det til at starte med? De har et produkt og det er
det der får konceptet over på den anden side af stregen.
Desuden havde pengespillene da også et produkt, man købte da nogle
papirer, samt retten til at sælge dem videre.

--
mvh. Troels Ringsmose

Fra : Carsten

Dato : 25-09-03 22:14

> det står der ikke nogen steder, som jeg skriver "hører jeg", altså fra
> min kammerat der har været til et salgsmøde, og mødt nogle personer der
> er blevet 'økonomisk uafhænge resten af deres liv'

Den er god nok, det er der flere personer inden for MLM som er blevet, men
det kræver en stor indsats og nok ikke noget man skal regne som udgangspunkt
man selv bliver, men de fleste mennesker vil sikkert godt kunne tage til
takke med 2000 kr. eller mere til sig selv om ugen, det er en mulighed som
er opnåelig!

> [...]
> Desuden havde pengespillene da også et produkt, man købte da nogle
> papirer, samt retten til at sælge dem videre.

Ja hvorfor skrev jeg ikke det til at starte med, jeg gemmer det bedste til
sidst!
Papirer, samt retten til at sælge dem videre er ikke et produkt, det kan
ikke godkendes til at være et produkt, det kan du også læse om på
forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Hvis du påtænker dig at starte inden for MLM, så synes jeg du skulle
undersøge hvad der ellers er af muligheder, end ACN!
Jeg kan godt præsentere dig for nogen bedre, synes jeg selv

Carsten

Fra : Troels Ringsmose

Dato : 27-09-03 11:29

On 25 sep 2003 "Carsten" <Sp@m.nothanks> presumably wrote
news:3f735a4d$0$97221$edfadb0f@dread12.news.tele.dk in
dk.videnskab.jura:

<snip>
> [...]
> udgangspunkt man selv bliver, men de fleste mennesker vil sikkert godt
> kunne tage til takke med 2000 kr. eller mere til sig selv om ugen, det

Right.. det vælger jeg stadigvæk at tvivle på

<snip>

> [...]
> Papirer, samt retten til at sælge dem videre er ikke et produkt, det
> kan ikke godkendes til at være et produkt, det kan du også læse om på

hmm er du så også en de der karaktere der kan holde et bolsje 2 timer
længere end alle andre, bare for at have noget de ikke har ?

> Hvis du påtænker dig at starte inden for MLM, så synes jeg du skulle
> undersøge hvad der ellers er af muligheder, end ACN!
> Jeg kan godt præsentere dig for nogen bedre, synes jeg selv

Det kan jeg garantere dig for, at jeg ikke gør. Så ville jeg hellere
spille roulette eller lotto, og det gør jeg heller ikke.

--
mvh. Troels Ringsmose

Fra : Carsten

Dato : 27-09-03 12:26

> [...]
> >
> Det kan jeg garantere dig for, at jeg ikke gør. Så ville jeg hellere
> spille roulette eller lotto, og det gør jeg heller ikke.

Kan vi så bare ikke konkludere at ACN og MLM ikke er noget for dig og alt
snak om det vil være spild af tid!

For at opnå at tjene f.eks. 2000 kr., om ugen som er opnåeligt, kræver det
man har viljen til det og det har du ikke, for pengene kommer ikke af sig
selv, desværre!

Carsten

Fra : Henrik Madsen

Dato : 28-09-03 11:00

On Sat, 27 Sep 2003 13:25:39 +0200, "Carsten" <Sp@m.nothanks> wrote:

>For at opnå at tjene f.eks. 2000 kr., om ugen som er opnåeligt, kræver det
>man har viljen til det og det har du ikke, for pengene kommer ikke af sig
>selv, desværre!

Nope, man skal som regel fuppe sine venner for at tjene de penge og
det er sgu ikke de penge værd at miste sine venner..

Der er kun een sikker måde at tjene penge på MLM/Pyramidespil ....

START DIT EGET PYRAMIDESPIL..

På den måde er du i toppen og alle de stakler nedenunder dig der
rekruterer deres venner betaler til dig..

Er blevet tilbudt at komme med i flere forskellige pyramider f.eks WGI
men hver gang har jeg sagt nej og hver gang er det endt med at dem der
ville have mig med tabte penge på det..

En anden tiing er så at jeg ikke har ondt af flere af dem for det er
sgu de samme idioter der hopper på den ene pyramide efter den anden..

Men okay, ideen med at gå med i et pyramidespil er da god nok....Tjen
penge....For de flestes vedkommende er det dog desværre bare nogle
andre de tjener penge til og ikke sig selv..

Henrik Madsen

Fra : Carsten

Dato : 28-09-03 12:17

Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Nope, man skal som regel fuppe sine venner for at tjene de penge og
> det er sgu ikke de penge værd at miste sine venner..

Fis!
Jeg sælger produkter fra et MLM firma til familie og venner, de ringer selv
når de vil have mere.
De kunne oprette sig som forhandler selv via mig og få varene til eget
forbrug til indkøbspris, men det vil de ikke.

> Der er kun een sikker måde at tjene penge på MLM/Pyramidespil ....
>
> START DIT EGET PYRAMIDESPIL..
>
> På den måde er du i toppen og alle de stakler nedenunder dig der
> rekruterer deres venner betaler til dig..

Nu er MLM og Pyramidespil ikke det samme og ud fra dine udtalelser kan jeg
se at du ikke ved hvad MLM er og for den sags skyld pyramidespil!

Så gå du bare i gang med at starte dit eget pyramidespil, du vil nok opleve
at interessen er meget lille.

> Er blevet tilbudt at komme med i flere forskellige pyramider f.eks WGI
> men hver gang har jeg sagt nej og hver gang er det endt med at dem der
> ville have mig med tabte penge på det..

WGI har jeg ikke meget til overs for, hvorfor kan læses her
www.digitalforum.dk/lortewgi

Men der en hoved regle der siger at man skal ikke bruge mere end man har råd
til at tabe!

Hvis man taber penge, så er det mange gange ens egen skyld.
Jeg har tabt mine i WGI fordi jeg valgte ikke at gøre mere ved det, af
grunde du kan læse på det link jeg skrev oven over, men det er ikke forsent,
jeg kunne gå gang i morgen og gøre noget ved det, der skal gøres en indsats
for at få det til at virke, og det kan godt tage flere mdr.
Faktisk har ham der tjener mest i WGI arbejdet med det i et års tid før han
fik penge ud af det, men i dag så tjener han også mere end 200.000 om ugen
og det er ikke løgn!
Men jeg vil ikke anbefale WGI, der er mange andre spændene selskaber.

> En anden tiing er så at jeg ikke har ondt af flere af dem for det er
> sgu de samme idioter der hopper på den ene pyramide efter den anden..

Nej det er deres eget valg.

> Men okay, ideen med at gå med i et pyramidespil er da god nok....Tjen
> penge....For de flestes vedkommende er det dog desværre bare nogle
> andre de tjener penge til og ikke sig selv..

Jeg er ikke til pyramidespil, men jer er til pyramideselskab, der er en
forskel.

I mit MLM firma med pyramide opbygget bonus system, kan jeg ved siden af
bonusen tjene 75 - 525$ pr. ny kunde eller ny partner jeg finder og det er
penge som står til rådighed for mig med det samme og som jeg kan vælge at
hæve.
Jeg er så også med til at alle dem der står over mig i den pyramide opbygget
struktur, får bonus points der ved et bestemt antal opsparet bonus points
udløser 100$

Bonus systemet er lavet for at man skal arbejde sammen, hjælpe hinanden, det
kan betale sig.

Carsten

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 28-09-03 12:27

On Sun, 28 Sep 2003 11:59:40 +0200, Henrik Madsen
<hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote:

>Der er kun een sikker måde at tjene penge på MLM/Pyramidespil ....
>
>START DIT EGET PYRAMIDESPIL..

Sammenligning af MLM og pyramidespil (Par.5a i lov om offentlige
indsamlinger og pyramidespil)? Det er ikke det samme. Der findes da
MLM-firmaer (fx. www.highprofitclub.dk) der både er godkendt af
advokater og forbrugerombudsmanden. Det der adskiller "pyramidespil"
fra MLM, må vel være at det indskud man skal betale ikke er
underordnet betydning i forhold til den reelle omsætning af varer m.v.
i systemet.

>Er blevet tilbudt at komme med i flere forskellige pyramider f.eks WGI
>men hver gang har jeg sagt nej og hver gang er det endt med at dem der
>ville have mig med tabte penge på det..

Ja, WGI er dyrt at starte i, og udbyttet er lille.

--

/Dan MOrtensen
www.webgaden.dk

Svar ikke pr. mail, da din mailserver vil blive blacklisted
listme@listme.dsbl.org
Don't use my email - your mail server will be blacklisted.

Fra : Carsten

Dato : 28-09-03 15:32

"Dan MOrtensen" <listme@listme.dsbl.org> skrev i en meddelelse
> [...]
> fra MLM, må vel være at det indskud man skal betale ikke er
> underordnet betydning i forhold til den reelle omsætning af varer m.v.

Nu er det ikke op til advokater at godkende, men de kan lave en vurdering om
det strider i mod §5A og det er det et firma i Danmark har fået lavet som
sælger medlemskaber til HPC "Highprofitclub"

Det samme gælder forbrugerombudsmanden, der er HPC også vurderet udfra §5A.

De største på marked nu, som WGI. LW8 og GiiCorp overholder alle §5A.

Men i lov nr. 204 af 26 marts 2003 er det beskrevet at det er forbudt at
tilbyde
spil på internettet til danskere også selvom serveren er på udenlandsk
grund.

Her har WGI et problem og det har LW8 samt HPC også, da deres aktier er
fiktive og dermed et aktiespil.

Carsten

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 28-09-03 15:41

On Sun, 28 Sep 2003 16:32:27 +0200, "Carsten" <Sp@m.nothanks> wrote:

>Nu er det ikke op til advokater at godkende, men de kan lave en vurdering om
>det strider i mod §5A og det er det et firma i Danmark har fået lavet som
>sælger medlemskaber til HPC "Highprofitclub"
Korrekt.

> [...]

>grund.
>Her har WGI et problem og det har LW8 samt HPC også, da deres aktier er

Vel ikke hvis aktiespillet (som du kalder det), ikke er en væsentlig
del af konceptet? Det vil vist tage "lang tid" at tjene noget på de
aktier, da man skal betale 10% ved køb, og 20% ved salg, som godt nok
tilskrives den tilbageblevne del.

Fra : Carsten

Dato : 28-09-03 15:50

> [...]
> del af konceptet? Det vil vist tage "lang tid" at tjene noget på de
> aktier, da man skal betale 10% ved køb, og 20% ved salg, som godt nok

Det er loven vist ligeglad med.
Det er som sagt en lov der ikke har noget med §5A at gøre.

Carsten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-09-03 17:23

Dan MOrtensen wrote:

> [...]
> del af konceptet? Det vil vist tage "lang tid" at tjene noget på de
> aktier, da man skal betale 10% ved køb, og 20% ved salg, som godt nok

Hvis aktiespillet - og de andre spil - ikke er en væsentlig del af
konceptet, så er spørgsmålet, hvad den væsentligste del af konceptet er?
Indlemmelse af nye medlemmer? Og hvad siger loven så til det?

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 28-09-03 19:13

On Sun, 28 Sep 2003 18:23:11 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Hvis aktiespillet - og de andre spil - ikke er en væsentlig del af
>konceptet, så er spørgsmålet, hvad den væsentligste del af konceptet er?
>Indlemmelse af nye medlemmer? Og hvad siger loven så til det?

Næ, i HPC er det primære en "web-shop", hvor du kan købe billige ting.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 28-09-03 20:33

Dan MOrtensen wrote:

> Næ, i HPC er det primære en "web-shop", hvor du kan købe billige ting.

Min kommentar var fortrinsvis med henblik på WGI. Men nu har du gjort
mig nysgerrig med HPC. Jeg har besøgt HPC-hjemmesiden og kan ikke finde
et eneste produkt man kan købe - ud over en vag henvisning til bla. et
stereoanlæg. Egentligt lidt underligt, hvis de billige ting er det
primære i HPC. Har du et link til den webshop, du nævner, så jeg bedre
kan vurdere om HPCs advokatfirma har ret i sin vurdering af projektet?
Det kunne også være sjovt at få oplyst navnet på advokatfirmaet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Carsten

Dato : 28-09-03 21:53

> Det kunne også være sjovt at få oplyst navnet på advokatfirmaet.

Dahl, Kock & Boll i Esbjerg.

Carsten