rå æblekage
Fra : Mutti

Dato : 22-09-03 10:05

hej

for flere år siden fik jeg ofte rå æblekage hos min tante. Jeg kunne godt
tænke mig at lave det til min egen familie nu, men er ikke helt sikker på
hvordan.

Skal jeg bare lave det som alm. æblekage, men bare med rå revet æble i
stedet fro mos?

Håber en venlig sjæl kan hjælpe :0)

Hej fra
mig

Fra : Janni Nørmølle

Dato : 22-09-03 10:32

Hej Mutti,

Ja, jeg ville bare erstatte æblemosen/æblegrøden med revet æble. MUMS!

JN

Fra : Inger Pedersen

Dato : 22-09-03 18:19

"Mutti" <Mutti@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tænke mig at lave det til min egen familie nu, men er ikke helt sikker på

Den rå æblekage, jeg fik hos MIN tante, er sådan:

Læg 3 - 4 makroner pr person i dessertglas eller i en glasskål.
Stænk med sherry eller portvin (kan undlades, men...).

Hak lidt hasselnødder og chokolade (jeg foretrækker mørk til formålet).
Skær banan i skiver.
Pisk ½ dl fløde pr. person
Riv et æble pr person (sådan ca, efter størrelse og appetit) groft - riv
skallen med. Ingrid Marie, Cox orange eller James Grieve er superbe til
formålet.
Æblerne skal rives til allersidst, så de ikke ligger og bliver brune.

Bland nødder, chokolade, banan og æbler og tilsæt evt. et skvæt vin.
Læg blandingen over makronerne og læg flødeskum over.
Pynt evt. med reven chokolade.

Jeg er vild med den - god appetit!

Hilsen Inger

Fra : Mutti

Dato : 23-09-03 06:48

Tak for svarene alle sammen. Inger; jeg vil prøve at bruge din opskrift, den
lyder da for lækker..uhmmm. Ellers vil jeg give dig ret i, bob, at det SKAL
være hjemmelavet rasp.

Venlig hilsen
Mutti

Fra : 3140 Bagdad Bob

Dato : 22-09-03 21:40

> [...]
> hvordan.
>
> Skal jeg bare lave det som alm. æblekage, men bare med rå revet æble i

Det vigtigste er hjemmelavet rasp!