Import fra Tyskland
Fra : Torben Scheel

Dato : 22-09-03 11:15

Nyt spørgsmål - man man normalt bruge sælgers nummerplade til kørsel til
grænsen ved køb i Tyskland (hvis TüV er i orden), eller skal man have en
tysk prøveplade?

Kan man få en prøveplade i Danmark alene på et "farzeugsbrief"?

Er der ikke nogen der har skrevet nogle gode websider om MC import?

vh
Torben
(konstant online på ebaymotors.de)

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-09-03 10:44

Du kan køre på sælgers plade til grænsen, hvis du får lov af sælger. Og så
montere du den danske prøveplade ved grænsen og fortsætter hjem...

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Henrik

Dato : 22-09-03 12:18

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan køre på sælgers plade til grænsen, hvis du får lov af sælger. Og så
> montere du den danske prøveplade ved grænsen og fortsætter hjem...

Hvad gør man så med den tyske nummerplade. Skal den ikke bruges til
afmelding i Tyskland. Eller det kan man måske på et dansk motorkontor.

Henrik

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-09-03 13:51

Du aflevere den ved grænsen eller på motorkontoret her i DK

Fra : TheHobbit

Dato : 22-09-03 11:34

> Kan man få en prøveplade i Danmark alene på et "farzeugsbrief"?
Tjooeej, du skal også have 100 kr med! Grænsepolitiet i Padborg tager imod
"farzeugsbrief" og 100 kr - så efter 10-20 min får du et
nummerplade-klistermærke (med dato) og dit farzeugsbrief.

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Honda CBR600 F3V - 1996

- We who are about to die salute you -

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-09-03 12:56

"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> wrote in message
> Tjooeej, du skal også have 100 kr med! Grænsepolitiet i Padborg tager imod
> "farzeugsbrief" og 100 kr - så efter 10-20 min får du et
> nummerplade-klistermærke (med dato) og dit farzeugsbrief.

Fedt tip!

Menehh - kan man få det i Rødby også?

vh
Torben - ikke så jydsk - Scheel

Fra : Søren Hedegaard

Dato : 22-09-03 13:00

Hej i gruppen.........

Jeg hentede min XV1100'er i Hamburg Havn-.......importeret fra Californien
med Californiske plader.
Betalte min tyske told og kørte på Californiske plader hele vejen hjem
(midtjylland)

Alt dette i.h.t. oplysning fra det lokale motorkontor og politi.

Efter ny toldbehandling og syn og efterfølgende indregistrering på danske
plader, skal de udenlandske plader så afleveres på
motorkontoret............hvis man da kan finde dem igen.....)

Rent teoretisk, skal pladerne returneres til oprindelseslandet hvor de så
skal destrueres, men rent praktisk bliver mange udenlandske plader aldrig
returneret (heller ikke fra motorkontorerne).

Go' vind derude - Husk sidste Søby træf 25.09.03

Mvh. Søren Hedegaard

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-09-03 13:53

Jeg er ret sikker på at du som dansker ikke må køre på udenlandske plader i
DK.....

Måske andre ved noget andet?

Fra : Martin Sørensen

Dato : 22-09-03 15:56

> Jeg er ret sikker på at du som dansker ikke må køre på udenlandske
> plader i DK.....
> Måske andre ved noget andet?

Det er rigtigt, at det må man ikke hvis man er bosat i Danmark. Hvis den
californiske ejer var med var på cyklen er det lovligt, ellers ikke.

Men hvor ofte kontrollerer politiet folk? Jeg er endnu aldrig blevet
kontrolleret, selv om jeg har haft kørekort i 5 år.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-09-03 19:09

Nej, det er ikke tit man bliver standset. Men jeg læste det som om han mente
det var lovligt....

Fra : Richard

Dato : 22-09-03 22:49

Søren Hedegaard wrote:
> Betalte min tyske told og kørte på Californiske plader hele vejen hjem
> (midtjylland)

Og CA-forsikring ;-(

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK