Kawasaki GPX600R
Fra : Kim Møller Jensen

Dato : 22-09-03 07:42

Hej

Er der nogen der har erfaring med denne maskine ?? god/dårlig.
Den jeg kigger på er en 88 model, noget særligt med denne ?

TAK

Kim

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-09-03 08:25

Der er også en til salg i markedsgruppen.

Min kæreste har haft en '95'er, som hun var glad for. Eneste ulempe er at
hjulene er 16", hvilket begrænser dækudvalget.

Kender en som har en XJ600 til salg for 29.000, årg. 90, hvis det kunne have
din interesse.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Jens Pytlich

Dato : 22-09-03 09:00

"Kim Møller Jensen" <kmj@dpddk.dk> wrote in message
> Hej
>
> Er der nogen der har erfaring med denne maskine ?? god/dårlig.
> Den jeg kigger på er en 88 model, noget særligt med denne ?

Hej Kim

Jeg kører selv på en GPX'er fra 93... Købte den her i foråret. Det er en
dejlig begynder sportsmaskine, som sagtens kan holde et par år indtil man
vil have noget mere. (Er det egentlig ikke altid sådan med MC'er?)

Den er ret letkørt, men temmelig vindfølsom og kan godt kræve en fast hånd i
blæsevejr. Stellet er ikke så vridningsstabilt, og den originale bagdæmpere
er ikke god nok til rigtig sportskørsel. Nedlægninger ved høj hastighed
(over en 170/180 stykker) kan få bagenden til at begynde at sno sig. Det er
dog ikke voldsomt, og kan sagtens afhjælpes ved at slække en lille smule på
gassen.

Kørestillingen er meget behagelig. Både til bykørsel og til ræs. Jeg har
uden problemer kørt fra Århus til Hamborg med en gennemsnitshastighed på
160/170 km/t. 2 dage efter skulle jeg tilbage til Århus igen, og kørte rundt
i Hamborg i 5 timer, spærret inde af et martonløb... Jeg havde ingen
problemer med ømme håndled eller arme. Ejeren før mig kørte på ferie i
Tjekkiet på den. 3 uger med bagage og passager. Ingen problem.

Jeg kører selv på Bridgestone Battleaxe BT45V både for og bag, og er meget
glad for dem. Jeg købte den med nogle Pirelli dæk på, men de var meget
glatte i regnvejr.

Min maskine smider 71hk på baghjulet, så den kan sagtens følge med de fleste
maskiner når man kører i Danmark. Den er ikke selvfølgelig ikke så let at
styre ind i/ud af sving som top moderne maskiner, men jeg har ikke haft
problemer med at følge med de forskellige nye maskiner jeg har kørt sammen
med.

Det er nok en af de billigste vandkølede sports MC'er man kan købe i dag. Så
vidt jeg husker har 88 modellen noget elektronisk anti-dive på forgaflen,
men jeg er ikke helt sikker. De gik væk fra det igen på de senere modeller.

Jeg har ingen problemer haft med min overhovedet og har ikke måtte ofre de
store ting bortset fra alm. vedligeholdelse. Den har næsten rundet 40k og
ser stort set ud som ny.

Jeg kan lige til slut sige at jeg gav 55.000 for min her til foråret. Incl
tanktaske, bagagebærer, sidetasker, regntøj, skivebrenselås, en ABUS-Granit
kædelås og MC-garage. Og så havde sælger lige fået lavet 30.000 km check.

Mvh

Jens Pytlich

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-09-03 09:59

"Langtur..."

Der kan jeg tilføje at min kæreste (hende på GPX) og jeg, for et par år
siden kørte i et stræk til Camp Moto, ca. 1600km, kun med 2 timers pauser i
Sydtyskland. Ingen problemer i det, hun sad også godt på den. Ingen ømme
steder.

Fra : Morten dahl

Dato : 22-09-03 11:00

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> "Langtur..."
>
> Der kan jeg tilføje at min kæreste (hende på GPX)

øhh, hvad kører de andre så på??

-
Morten Dahl

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-09-03 11:13

"øhh, hvad kører de andre så på"

Der var kun mig på BB, så jeg kørte og ventede på hende det meste af vejen

Det går lidt bedre nu, hvor hun kører ZX6

Fra : Morten dahl

Dato : 22-09-03 11:21

> "øhh, hvad kører de andre så på"
>
> Der var kun mig på BB, så jeg kørte og ventede på hende det meste af vejen
>

> Det går lidt bedre nu, hvor hun kører ZX6

Nu var det ment som kommentar på din udtalelse "min kæreste (hende på
gpx´n)" som om du havde flere af dem..

Men ok.. er nok bare lidt plat idag..

Hilsen

Morten Dahl

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 22-09-03 13:55

"Men ok.. er nok bare lidt plat idag"

Årrhhg. Det er vist mig der er lidt træt og langsomtopfattende i dag...

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-03 15:28

"Kim Møller Jensen" <kmj@dpddk.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har erfaring med denne maskine ?? god/dårlig.
> Den jeg kigger på er en 88 model, noget særligt med denne ?

Hej

Jeg har en af de sidste af slagsen den har jeg kørt knap 15000 km, på over
de sidste 2 år, er faktisk ret glad for den, og kan kun tilslutte mig hvad
De øvrige har skrevet, min længste tur til dato, var i sommers hvor jeg og
en kammerat kørte til Ungarn, på turen lå vi på ca. 160 km/t på motorvejen
uden problemer, dog kan man hvis man har lange ben som jeg godt have brug
for, at strække dem ud jævnligt da den har en rimelig lav sædehøjde, men jeg
vil til enhver tid anbefale den som en cykel der er hver, at eje da man
sagtens kan følge med en større maskiner på danske småveje.

Dannie

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=75

Fra : Pwh

Dato : 22-09-03 16:39

Kim Møller Jensen wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der har erfaring med denne maskine ?? god/dårlig.
> Den jeg kigger på er en 88 model, noget særligt med denne ?

Jeg har haft fornøjelsen af at have kørt 3 år på en '88
Det er bestemt en maskine der kan anbefales, jeg havde aldrig nogen probs,
den styrer og bremser fint og kan også godt flytte sig.
Men skal der kun ansvarsforsikring på vil jeg mene at du får mere
mc for pengene ved at købe en Gpx750 eller en Gpz900/1000rx.
Hvis du ikke ligefrem skal have det ultimative, en Kwak KR-1

/Jens

Fra : Armand

Dato : 22-09-03 22:18

Pwh <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en

> Men skal der kun ansvarsforsikring på vil jeg mene at du får mere
> mc for pengene ved at købe en Gpx750 eller en Gpz900/1000rx.

Forsikrings-hottip i alm. omkring 900'erne:
900'erne forsikres som oftest sammen med 750'erne, og ikke sammen med
1000'erne. D.v.s at en 900 vil være omtrent lige så billig(dyr?) som en
7½'er (en højere nypris for givne 900'er kan dog komme lidt på tværs),
hvorfor
man af forsikringsmæssige årsager ikke bør droppe tanken om en 900'er og
istedet købe en 750'er

--
Armand.

Fra : Megas

Dato : 23-09-03 11:32

*Snip*

> Hvis du ikke ligefrem skal have det ultimative, en Kwak KR-1

*ROFL*

--
Megas

2003 Kawa ZX12 turbo, lattergas