Et lille spørgsmål...!
Fra : BDF

Dato : 22-09-03 03:50

Halløjsa Fartbøller...!
Snakkede lige med en af mine venner igår, og fortalte ham at af når jeg fik
min scooter (Aprilla SR50 "45er") tilbage fra politiet, så skulle den laves
ulovlig igen... men men så siger han hvis jeg bliver taget 3 gange så
konfiskerer politit scooteren og sælger den på auktion!!!!
Er det rigtig?

\BDF/

Fra : Kim Larsen

Dato : 22-09-03 06:36

"BDF" <BDF@e-mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ulovlig igen... men men så siger han hvis jeg bliver taget 3 gange så
> konfiskerer politit scooteren og sælger den på auktion!!!!

Kort svaret, ja

Kim Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-03 07:33

> Kort svaret, ja

That sucks... men er det så tre gange pr. scooter eller tre gange pr.
person?

Fra : Hekto

Dato : 22-09-03 08:00

In article <3f6e97bc$0$32519$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, "Lasse
Skyum" <no spam> says...
> That sucks... men er det så tre gange pr. scooter eller tre gange pr.
> person?

Person! ... låner du en knallert 3. gang ... smut!
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-03 09:13

hmmm... I praksis vil det så sige, at når jeg er blevet snuppet 2 gange så
er det tid til at sælge knallerten og få MC-kort

Forresten, er det stadig 45 knallerter vi snakker om? Jeg har hørt noget om
at det ikke fungerer på samme måde med 30'erer og 45'ere.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 22-09-03 14:22

Lasse Skyum wrote:
> hmmm... I praksis vil det så sige, at når jeg er blevet snuppet 2 gange så
> er det tid til at sælge knallerten og få MC-kort

Nej, det har hele tiden været tid til at tage sig sammen og få
MC-kort...

// Hans
--
Red-line-shift,Red-line-shift,etc.etc.Red-Light-Stop,Repeat...

Fra : Ukendt

Dato : 23-09-03 11:18

Jah... problemet er bare lige at få tid til det teori-pis! Hvorfor er det
også lige at man skal ha HELE teori-tingen igennem igen når man har kørekort
til bil???

Fra : Hekto

Dato : 23-09-03 11:23

In article <3f700fe6$0$97255$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "Lasse
Skyum" <lskyum(AT)mail.dk> says...
> Jah... problemet er bare lige at få tid til det teori-pis! Hvorfor er det
> også lige at man skal ha HELE teori-tingen igennem igen når man har kørekort
> til bil???

Man kan næsten slumre under lektionen, og så bruge en af de CD'er man
kan få, til at lære det hele på en week-end.
Der er week-end og uge kurser; men ellers tager det kun 8 uger, ialt.
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto ... What about www.mc-
portalen.com ?

Fra : Hekto

Dato : 22-09-03 14:43

In article <3f6ea135$0$97171$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, "Lasse
Skyum" <lskyum(AT)mail.dk> says...
> hmmm... I praksis vil det så sige, at når jeg er blevet snuppet 2 gange så
> er det tid til at sælge knallerten og få MC-kort

Du hjælper da på den slunkne statskasse!
Her er regnestykket:

Moms på ny knallert
Moms på tun
Beløb fra salg på auktion til statskassen
[...]
.... slut!

> Forresten, er det stadig 45 knallerter vi snakker om? Jeg har hørt noget om
> at det ikke fungerer på samme måde med 30'erer og 45'ere.

Nej på 45'er ser regnestykket bare mere kompliceret og anderledes ud:

Moms på ny knallert
Moms på tun
Bøde for at køre mere end 70% for stærkt, ca. 3.000 kr. (statskassen)
Nyt kørekort ca. 8.000,- hvoraf 2.000,- til statskassen i moms
250,- for fremstilling til syn
.... sig selv stop!

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-03 17:33

Yes yes, I get it

Heldigvis snakker vi worst-case! At få fartbøderne kræver vel at de har en
måling...?

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 04-10-03 12:31

> Heldigvis snakker vi worst-case! At få fartbøderne kræver vel at de har en
> måling...?

Det vil jeg da mene. Ellers imponerende, hvis der kommer en politibetjent
der bare siger "Hey, jeg så da dig for en uge siden, du kørte 92 km/t! Hit
med kørekortet" - måske Terminator er den næste generation betjente?

// Troels