Hvor købes hjul til sidemontering på en sk~
Fra : Jakob Munck

Dato : 22-09-03 14:47

Jeg har et cykelskur som har en stor dør, der hænger. Derfor skal den have
monteret et hjul ude for enden, så den kan støtte på underlaget. Men dette
hjul skal monteres på siden af lågen og ikke under denne, så jeg frit kan
justerer dets højde i forhold til underlaget.

Spørgsmålet er så, hvor man køber sådanne hjul? Jeg har været i flere
byggemarkeder og i en specialforretning for værktøj, men ingen af disse
havde sådanne hjul.

Hvor købes de?

v.h.
Jakob Munck

Fra : Thomas Jensen

Dato : 22-09-03 17:36

Hvis døren hænger skal den vel have monteret et kryds???

Fra : Jakob Munck

Dato : 22-09-03 18:12

"Thomas Jensen" <isl12456@image.dk> wrote in message
> Hvis døren hænger skal den vel have monteret et kryds???

ja, men den skal også have monteret et hjul.

Jakob

Fra : //zigge

Dato : 22-09-03 21:48

> Hvor købes de?

Gå ind i din fortrukne lørdagstømmerhandel og få et stort
"indkøbsvognshjul" og kør omkring en bilmekaniker på vejen hjem. Inde ved
bilmekanikeren får du ham til at svejse lejet fast i en passende position,
således at du kan skrue det på den ene side af lågen.

Mvh
//zigge

PS: Husk at du også kan få en pose skumfiduser til mekanikeren inde i
tømmerhandlen...

Fra : //zigge

Dato : 22-09-03 21:51

> Men dette
> hjul skal monteres på siden af lågen og ikke under denne, så jeg frit kan
> justerer dets højde i forhold til underlaget.

Nåja, det havde jeg lige overset. Du kan jo file hullerne aflange så
skruerne kan løsnens og hjulet flyttes.
Eller evt. få mekanikeren til at skære metallet imellem hullerne ud med hans
vinkelsliber - men så slipper du nok ikke med en pose skumfiduser.

Mvh
//zigge

Fra : Thomas

Dato : 23-09-03 09:01