Maling på tapet
Fra : Ove Hansen

Dato : 22-09-03 10:08

Der er ingen problemer med at male på rutex-tapet. Jeg har en
trappeopgang med skråvægge, der er svære at nå med malerrulle. Der
sidder ganske almindelig tapet på væggene. Jeg kan male med en
malerrulle på skaft, men jeg er usikker på, om man kan male på ganske
almindeligt tapet. Bliver det pænt, når der ikke er struktur i
tapetet?
/Ove

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-09-03 11:47

"Ove Hansen" <prominent@prominentdata.dk> skrev

> [...]
> malerrulle på skaft, men jeg er usikker på, om man kan male på ganske
> almindeligt tapet. Bliver det pænt, når der ikke er struktur i

Det eneste problem, der kan opstå ved maling på tapet (bortset fra, hvis det
ikke sidder ordentligt fast og derfor falder ned) er, at der måske skal
males et par gange ekstra for at få dækket eventuelle mønstre i tapetet
ordentligt.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Allan Vebel

Dato : 22-09-03 20:32

Ove Hansen <prominent@prominentdata.dk> skrev:

> malerrulle på skaft, men jeg er usikker på, om man
> kan male på ganske almindeligt tapet.

Sidst jeg malede tapet gav jeg det først en gang Iso Grund
fra Flügger - det kunne fint dække de skjolder der var fra
anegalleriet fra den tidligere ejer af ejenbommen. Bagefter
2 gange vægmaling.

> Bliver det pænt, når der ikke er struktur i tapetet?

En grov rulle giver lidt struktur - ellers kan du købe
strukturmaling - det giver et flot resultat.

--
Allan
http://html-faq.dk