Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Film/negativ adapter til Epson
Fra : Lars

Dato : 22-09-03 16:25

Er der nogen der kender til et produkt som Epson efter sigende skulle have
været leveringsdygtige i men som de nu påstår er udgået.

Det drejer sig om en TPU (Transparency Projection Unit) til negativ/dias
størrelser op til 4'' x 5''

Varenummeret i DK har været B813173DA
og i UK har det været B12B813173

Jeg er en smule vred fordi jeg købte min Epson Perfection 2400 Photo flatbed
scanner på de forudsætninger at denne feature var til stede ved køb af
ekstraudstyr.

Jeg har haft ovennævnte ekstraudstyr i ordre i to forskellige firmaer siden
maj måned d.å. uden at de har kunnet levere det.

Varenummeret har jeg fra Epson Danmark som jeg kontaktede i foråret i
forbindelse med køb af scanner og det var også dem der fortalte mig at den
skulle bestilles gennem andre private firmaer end Epson.

Ved kontakt til Epson p.t. får jeg at vide at produktet er udgået.

Er det ikke i strid med markedsføringsloven (eller en anden lov) når det
fremgår af Epsons salgsmateriale ved køb af produktet og når det fremgår af
brugervejledningen og stadig fremgår af mange hjemmesider verden over
(inklusiv Epsons egne) at denne enhed stadig eksisterer?

Jeg er i tvivl om hvor jeg skal poste det her indlæg.
Derfor vælger jeg at poste det som
X-post til dk.fritid.foto ; dk.forbruger ; dk.videnskab.jura

Lars

Fra : Per M

Dato : 22-09-03 17:28

Hej
Epson America(http://www.epson.com) har en i deres shop, som passer til
flere modeller af scannere, men Epson Frankrig(http://www.epson.fr) har den
nævnte som en af de "options", der kan fås til Perfection 2400, så måske var
det en mulighed at kontakte dem, eller en fransk computerbutik.
mvh
Per M