Appleviosion 1710 -> G4 ?
Fra : Tina H.

Dato : 09-04-01 18:10

Hej Macfolk

Jeg overvejer at købe en G4, men jeg har ikke råd osse at skulle købe ny
skærm.

Kan den skræm jeg har nu bruges med en G4.

Skærmen er en AppleVision 1710.

Hilsen Tina

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-04-01 18:36

In article <B6F7B988.CF1%tvlyd@worldonline.dk>,
"Tina H." <tvlyd@worldonline.dk> wrote:

> Kan den skræm jeg har nu bruges med en G4.
>
> Skærmen er en AppleVision 1710.

Ja, men det bliver lidt bøvlet når du skal justere skærmen.

--
MVH
Martin Edlich (10)

Fra : Tina H.

Dato : 09-04-01 19:08

in article newsspam2-A6B4E6.19355409042001@tnews.inet.tele.dk, Martin Edlich
at newsspam2@mail.edlich.dk wrote on 09.04.2001 19:35:

> Ja, men det bliver lidt bøvlet når du skal justere skærmen.

Hej Martin,

Hvad mener du med at det er bøvlet at justere skærmen.

Tak for dit svar.

Hilsen

Tina

Fra : Simon T

Dato : 09-04-01 19:17

On Mon, 9 Apr 2001 20:08:08 +0200, Tina H. wrote
(in message <B6F7C728.D0E%tvlyd@worldonline.dk>):

> in article newsspam2-A6B4E6.19355409042001@tnews.inet.tele.dk, Martin Edlich

> Hej Martin,
>
> Hvad mener du med at det er bøvlet at justere skærmen.

Det der menes er at 1710'eren normalt justeres ved hjælp af kontrolpanelet
skærm. Men da dette kræver et ADB-stik og der ikke er et sådant i en G4, skal
man ind i menuen i skærmen. Den er i sig selv ikke meget mere besværlig end
så mange andre "ikke-Apple" skærme, men det er selvfølgelig sværere end med
et kontrolpanel. Jeg har en 1710 til min G3 (der har ADB), men den genkender
den ikke, da jeg også har en Mulitple Scan 20" til. De to konflikter på en
eller anden måde (og nej de sidder ikke til begge to, kun 1710'eren). Så når
jeg skal justere 1710'eren skal jeg starte op uden 20"'eren

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : Tina H.

Dato : 09-04-01 19:34

in article 01HW.B6F7C9370004ABA2157EA370@news.darenet.dk, Simon T at
mac@fjerndetterhk.dk wrote on 09.04.2001 20:16:

> [...]
> eller anden måde (og nej de sidder ikke til begge to, kun 1710'eren). Så når
> jeg skal justere 1710'eren skal jeg starte op uden 20"'eren

Hej Simon,

Tak for dit svar.

Hvordan tilsluttes skærmen til G4. Hvilken adapter skal man bruge.

Hilsen

Tina

Fra : Gunnar Holse

Dato : 09-04-01 19:48

Hej Tina.

Du skal bruge en "VGA-adapter". Dertil kan du bruge en "iMate" ADB til USB
adapter fra Griffin hvis du vil kunne justere skærmen via software og gøre
brug af det indbyggede ColorSync. Det koster således rundt regnet en
plovmand at gøre din Apple-skærm Apple-kompatibel.

Fra : Simon T

Dato : 09-04-01 19:44

On Mon, 9 Apr 2001 20:34:28 +0200, Tina H. wrote
(in message <B6F7CD53.D13%tvlyd@worldonline.dk>):

> in article 01HW.B6F7C9370004ABA2157EA370@news.darenet.dk, Simon T at

> Hej Simon,
>
> Tak for dit svar.
>
> Hvordan tilsluttes skærmen til G4. Hvilken adapter skal man bruge.

Du skal bruge en VGA (Han) -> Mac (Hun) konverter. De koster en halv
bondegård (i omegnen af 300kr!), men hvis du ringer Macxpres, Officeline,
Caslon, Nem eller Computerstore ved de sikkert hvad den hedder...

Med Venlig Hilsen

Simon T

Fra : N/A

Dato : 10-04-01 02:17

Fra : Pete

Dato : 10-04-01 02:17

in article 01HW.B6F7CF9900062B88157EA370@news.darenet.dk, Simon T at
mac@fjerndetterhk.dk wrote on 09/04/01 20:44:

> [...]
> bondegård (i omegnen af 300kr!), men hvis du ringer Macxpres, Officeline,
> Caslon, Nem eller Computerstore ved de sikkert hvad den hedder...

300 kr??? Det skulle bare vide hvad de koster som reservedel fra Apple!

/peter
--
Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those

Fra : Peter Gersmann

Dato : 10-04-01 06:00

In article <B6F82BBA.52E9%pete@hldns.com>, Pete <pete@hldns.com> wrote:

> 300 kr??? Det skulle bare vide hvad de koster som reservedel fra Apple!

Hvilket er et vink med en vognstang til AppleVision 1710 ejeren - der
fulgte en VGA adapter med skærmen.

//Peter Gersmann

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 09-04-01 19:43

"Tina H." <tvlyd@worldonline.dk> writes:

> in article newsspam2-A6B4E6.19355409042001@tnews.inet.tele.dk, Martin Edlich

> Hvad mener du med at det er bøvlet at justere skærmen.

Så vidt jeg husker, skal du bruge ADB til at forbinde skærmens
kontrolsystem til din computer. iMate fra www.griffentechnology.com
kan bruges til det.

Thomas
--