Peter Fjelsten
Fra : Michael Ove Jensen

Dato : 22-09-03 06:43

Hej Peter

Jeg tror godt vi efterhånden kender dine holdninger, så gider du ikke godt
snart at lade være med at benytte enhver lejlighed til at missionere dem.

Der blev startet en tråd om hvordan klubberne i Danmark forholder sig til
dykkere med andre certifikater end CMAS.

Hvor meget af det du skriver i den tråd handler om emnet?

Når nu vi alle sammen kender dine holdninger, kunne vi så ikke få lov at
have sådan en diskussion i fred, så vi kun diskuterer det emne og ikke dine
provokationer. Ja jeg kalder det provokationer, for du kommer altid med
sådan en lille teaser som ikke siger ret meget, men formuleret så der nok
skal være nogen der bider på og tager diskussionen med dig.

Prøv at sætte dig ned og tæl hvor mange indlæg der er i tråden, hvor mange
der handler om emnet og hvor mange der ikke handler om emnet, som du er
involveret i.

Min kone læser med over skulderen mens jeg skriver det her. Hun spørger mig
om det ikke er nemmere bare at ignorere ham. Men det er ikke så nemt, for du
er jo overalt.

Du har din egen klumme i DYK hvor du kan komme med dine holdninger og
provokationer (ikke nødvendigvis fordi provokationer er af det onde) behøver
du så absolut at benytte enhver anden lejlighed?

Jeg ved ikke lige hvordan jeg skal sætte ord på at du i den grad finder
behov for at markere dig. Jeg skrev bevidst ikke markere dine holdninger,
for det er vi noget langt forbi.

Så jeg håber at du vil være lidt mere selvkritisk når du vælger at poste
svar. Men hvad skal jeg have håbet i? Du får jo tit stikpiller om din
missionering her på nyhedsgruppen.

Mvh
Michael Ove Jensen

Fra : Henrik Manley

Dato : 22-09-03 07:05

"Michael Ove Jensen" <michael.ove@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

>bla bla bla..

Dette er heldigvis et frit forum hvor alle har lov til at udtrykke deres
mening også selvom den til tider er noget rabiat. Det synes jeg ikke der
skal laves om på.

Hvis der ikke var disse menings forskelle ville det jo blive en helt død
gruppe.

--
Henrik Manley (Undre sig over tydelig symptomer på dykkersyge efter weekend
i badeland)

Fra : Michael Ove Jensen

Dato : 22-09-03 07:48

Hej Henrik

Det er jeg fuldt ud enig med dig i.
Og jeg synes bestemt også provokationer af og til er på sin plads.
Min pointe er at Peter ikke nødvendigvis skal starte en diskussion om
dekodykning i en tråd om hvor man diskuterer åbenhed i klubberne.

Mvh
Michael

newsNPj9MgDHA.844@gud.bends.dk...

Fra : Henrik Manley

Dato : 22-09-03 08:31

> Min pointe er at Peter ikke nødvendigvis skal starte en diskussion om
> dekodykning i en tråd om hvor man diskuterer åbenhed i klubberne.

Du har ret! Men det kan jo være at PF synes at det var relevant da
dekodykning blev nævnt som en af de forskelle der er imellem AOW og CMAS**.

--
Henrik Manley
m@nley.dk http://bends.dk

Fra : Michael Ove Jensen

Dato : 22-09-03 08:48

Det har han for så vidt også ret i, men skal det køres så langt ud, og skal
det gøres så provokerende at der altid er nogle der bider på diskussionen?
Jeg mener godt at han kunne have svaret så det havde relevans for tråden.

Fra : Morten Sckaletz

Dato : 22-09-03 19:54

> [...]
> skal laves om på.
>
> Hvis der ikke var disse menings forskelle ville det jo blive en helt død

Peter er en "provokatør".

Jeg tror at hans holdninger, "provokationer" og stikpiller skaber liv for
mange gode og spændende diskussioner både i gruppen, på dykkerbådene og i
klubberne.

Tænkt hvis vi alle tænkte 120% ens og havde de samme meninger. GAAAAB!!!!!!

Jeg syntes en gang at havde set en der skrev noget lignende dette i
gruppen. "Hvor er her kedeligt.... Er Peter på ferie??? ".. Det var han
vist..

Mvh,

Morten

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 22-09-03 09:07

Michael Ove Jensen skrev i Message-ID:
<3f6e8b82$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Jeg tror godt vi efterhånden kender dine holdninger, så gider du ikke
> godt snart at lade være med at benytte enhver lejlighed til at
> missionere dem.

Jeg benytter ikke enhver lejlighed. Jeg kunne skrive 10 gange så mange
indlæg hvis jeg gjorde det!

> Hvor meget af det du skriver i den tråd handler om emnet?

Jeg greb fat i det faktum at nogle tror CMAS-uddannelsen lærer folk at
dykke dekodykning. Det gør den ikke. Jeg tror intet det har med DIR at
gøre at jeg mener dette (vi kunne bede alle der er eks. trimixuddannede
om at skrive hvad de mener), så jeg forstår ikke hvad du mener med
missionere.

> Ja jeg kalder det provokationer, for du kommer altid med sådan en
> lille teaser som ikke siger ret meget, men formuleret så der nok skal
> være nogen der bider på og tager diskussionen med dig.

Jeg tror det er ligegyldigt hvor langt det første indlæg er. Enten er
folk uenige og så svarer de - ellers lader de være. Jeg mener ikke det
tilkommer dig at bestemme hvad folk skal svare og skrive i denne
nyhedsgruppe, så længe det er on-topic.

> Prøv at sætte dig ned og tæl hvor mange indlæg der er i tråden, hvor
> mange der handler om emnet og hvor mange der ikke handler om emnet,
> som du er involveret i.

Tråde udvikler sig, det gør de i alle nyhedsgrupper*. Det jeg skriver
(bortset fra dette indlæg) er 100% on-topic, så hvis du ikke vil læse
det så lad være!

* "Foto's fra Ertebølle" kommer til at handle om browserer (OT)
* "Mares HUB som nøglering?" går i sjov.
* "Vraggods" kommer til at handle om en vragudstilling.

Osv.

Måske kunne der være startet en ny tråd. Det vil jeg prøve at huske en
anden gang.

> Min kone læser med over skulderen mens jeg skriver det her. Hun
> spørger mig om det ikke er nemmere bare at ignorere ham. Men det er
> ikke så nemt, for du er jo overalt.

Det er _utroligt_ nemt. I Outlook Express, som du benytter, er der
vistnok en funktion, der hedder "blokér afsender". Den sætter du til at
blokere indlæg fra fjelsten@adr.dk. Og hvis denne nyhedslæser er noget
værd kan du få den til at slette alle indlæg, hvor jeg deltager i
tråden! Så er du sikker på at blive skånet for mig og mine udtalelser.

Var det ikke let?

> Jeg skrev bevidst ikke markere dine holdninger, for det er vi noget
> langt forbi.

Ikke forstået?

> Så jeg håber at du vil være lidt mere selvkritisk når du vælger at
> poste svar. Men hvad skal jeg have håbet i? Du får jo tit stikpiller
> om din missionering her på nyhedsgruppen.

Læg mærke til at jeg tit ignorer dem.

--
Peter Fjelsten Salg af DIR udstyr <http://www.dktechgear.dk/>
DIR-DK, EKPP Læs om ekstrem huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : Michael Ove Jensen

Dato : 22-09-03 09:23

Det er så let at svare at debatten er fri og man kan skrive hvad man vil og
folk kan bare lade være at læse. Så er du dejligt fri for at vurdere om det
du skriver også har relevans. Det fritager dig unægtelig fra et ansvar for
at gøre denne nyhedsgruppe anvendelig.

> [...]
> folk uenige og så svarer de - ellers lader de være. Jeg mener ikke det
> tilkommer dig at bestemme hvad folk skal svare og skrive i denne

Nej det tilkommer ikke mig at bestemme men jeg mener at i netop den tråd er
du forfærdeligt langt of-topic. Og ikke nok med det, så medfører det en
masse postings.

> Tråde udvikler sig, det gør de i alle nyhedsgrupper*. Det jeg skriver
> (bortset fra dette indlæg) er 100% on-topic, så hvis du ikke vil læse
> det så lad være!

Gu er det ej on-topic. Undskyld. Nyhedsgruppen handler jo om dykning, så
selvfølgelig det er on-topic. Vi kunne nøjes med en enkelt tråd.

> Ikke forstået?

Hvis jeg må skære det ud i pap, så mener jeg at det ikke handler om at
markere dine holdninger men din person.

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 22-09-03 09:53

<3f6eb0f9$0$158$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Det er så let at svare at debatten er fri og man kan skrive hvad man
> vil og folk kan bare lade være at læse.

Debatten er fri sålænge den er on-topic - og det er den!

> Så er du dejligt fri for at vurdere om det du skriver også har
> relevans.

Relevans for mig kan være anderledes end relevans for dig. Skal dine
relevanskriterier definere gruppens?

> Det fritager dig unægtelig fra et ansvar for at gøre denne
> nyhedsgruppe anvendelig.

Jeg fritager mig ikke fra et ansvar, men jeg mener, at det du anklager
mig for, er en meget lille faux-pas (hvis det i det hele taget er det),
at jeg - og _andre_ i samme tråd, som du dog ikke beklager dig til -
ikke har oprettet en ny tråd. Læg mærke til at det ikke kun er mig der
er "skyldig", men alle deltagerne i tråden.

> Nej det tilkommer ikke mig at bestemme men jeg mener at i netop den
> tråd er du forfærdeligt langt of-topic. Og ikke nok med det, så
> medfører det en masse postings.

Og?

Jeg vil erkende, at man nogle gange kunne have glæde af at åbne en ny
tråd. Jeg skrev 13 indlæg i den tråd, der bevægede sig ud af en tangent.
Der var 85 indlæg i tråden!

At folk svarer mig og jeg så svarer dem, er vel ikke min skyld. Man må
gå ud fra folk svarer fordi de enten er uenige eller fordi de vil have
yderligere information.

> Gu er det ej on-topic. Undskyld. Nyhedsgruppen handler jo om dykning,
> så selvfølgelig det er on-topic.

Så er vi enige.

> Vi kunne nøjes med en enkelt tråd.

Ja, det kunne vi godt. Men det kunne gøre gruppen meget uoverskuelig. Nu
vil du så hævde, at den underdiskussion jeg deltog (som _én_ part i!) er
med til at gøre den uoverskuelig, men her er jeg ikke enig.

Følger du andre grupper? I dem jeg følger udvikler diskussionen sig også
væk fra det originale emne. Det er meget normalt.

> Hvis jeg må skære det ud i pap, så mener jeg at det ikke handler om at
> markere dine holdninger men din person.

Den holdning har du selvfølgelig ret til at have, men du forstår nok jeg
ikke er enig... For øvrigt er din påstand ikke underbygget - vil du bare
have at jeg skal bide på så denne undertråd fortsætter?

PS. Nu hvor du skriver om on-topic/off-topic burde du nok have sendt dit
oprindelige indlæg privat til mig, siden min person ikke er genstanden
for denne NG. Ellers skulle du have sat FUT* til dk.admin.netikke, som
jeg har gjort her.

* "Follow-up to": Betyder at svar til dette indlæg havner i
dk.admin.netikke og ikke i denne nyhedsgruppe. Så kan vi fortsætte
diskussionen der - måske.