Spejlvendte bogstaver?
Fra : Morten Sørensen

Dato : 22-09-03 14:08

Ved ikke om det er det rette forum, men jeg prøver.

Kan man spejlvende bogstaver i MS Word?

Morten Sørensen

Fra : Claus Sørensen

Dato : 22-09-03 16:28

Det kan du godt. Brug WordArt, skriv din tekst og træk tekstboksen "tværs
over". Så står treksten spejlvendt.

Mvh
Claus S.

Fra : pre

Dato : 22-09-03 16:32

I Words Tegnefunktion er det nemt at "flippe" en figur der indeholder
bogstaver. Figuren skal ikke nødvendigvis være synlig.
pre

Fra : Morten Sørensen

Dato : 22-09-03 18:15

"pre" <skrivtilgruppen@bredalsparken.dk> skrev i en meddelelse
> I Words Tegnefunktion er det nemt at "flippe" en figur der indeholder
> bogstaver. Figuren skal ikke nødvendigvis være synlig.
> [...]

Det vil jeg prøve. Jeg skal nemlig bruge det i forbindelse med et
produktark, jeg er ved at udforme til mit nystiftede firma. Mit firmanavn
indeholder nemlig et spejlvendt bogstav.

Mvh.
Morten

Fra : pre

Dato : 22-09-03 18:49

Øh. Der var noget jeg glemte, nemlig at efterprøve. Det er nok alligevel
bedre med WordArt hvis du vælger en ikke for outreret tekst.
pre

Fra : pre

Dato : 22-09-03 19:26

Du kan også fortælle hvilket bogstav, hvilken størrelse og farve. Jeg kan
meget nemt sætte det op som et billede der kan indsættes i Word.
pre
For e-mail erstat alt før @ med pre

Fra : Morten Sørensen

Dato : 22-09-03 19:46

> Du kan også fortælle hvilket bogstav, hvilken størrelse og farve. Jeg kan
> meget nemt sætte det op som et billede der kan indsættes i Word.
> [...]

Jeg har brug for et spejlvendt m i skrifttype Verdana og i størrelse 12. Jeg
har selv lavet mit logo i Paintshop pro, så jeg ved godt, hvordan man
indsætter billeder og spejlvender bogstaver til indsættelse i Word. Men jeg
tænkte bare, at der måtte være en spejlvend funktion i Word, så man slap for
at indsætte et billede af et bogstav hver gang firmanavnet blev nævnt.

Men tak for hjælpen alligevel.

Mvh.
Morten

Fra : pre

Dato : 22-09-03 20:38

Med PSP klarer du mange ting og jeg var ikke klar over at du havde den. Med
Word udnytter du ting som Skabeloner, AutoTekst, AutoKorrektur, netop i
forbindelse med logoer o. l. Opfindsomheden overskrider alle grænser og i
sær de to autofunktioner bruges til alverdens ting, også standardbreve, men
de er også gode til Sidehoveder hvor så skabelonen fuldender værket.
Og nu fortæller du vel at du er Wordekspert
pre