mailto og ShellExecute
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-09-03 10:37

Er der nogen som kan hjælpe med følgende. Der skulle gerne et
linieskifte ind efter det indledende hej:

var
s: string;
begin
s:= 'mailto:ego@egon.dk?subject=Hej&body=';
s:= s+'Hej';
s:= s+'Hvordan går det?';
ShellExecute(0,'open',pchar(s),NIL, NIL, SW_SHOWNORMAL);
end;

Hilsen
Uffe

Fra : Jumsko

Dato : 22-09-03 11:21

> [...]
> s:= s+'Hej';
> s:= s+'Hvordan går det?';
> ShellExecute(0,'open',pchar(s),NIL, NIL, SW_SHOWNORMAL);

Prøv denne
s:= s+'Hej';
s:= s+#10+#13+'Hvordan går det?';

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-09-03 11:28

"Jumsko" <cshubane@irangate.net> wrote in message

> Prøv denne
> s:= s+'Hej';
> s:= s+#10+#13+'Hvordan går det?';

Jeg burde selvfølgelig have skrevet, at den metode har jeg prøvet. Den
virker ikke.

Fra : Kurt Guldbæk

Dato : 22-09-03 13:52

Hej Uffe!
Bliver tegnene da ikke tilføjet til linien?
Jeg har flere gange brugt metoden, men det er ikke alle 'modtagere', der
effektuerer tegnene.
Mvh Kurt

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-09-03 14:03

"Kurt Guldbæk" <kurt@guldbaek.net> wrote in message
> [...]
> Bliver tegnene da ikke tilføjet til linien?
> Jeg har flere gange brugt metoden, men det er ikke alle 'modtagere',

De er i alle fald væk, når e-mailen dukker op i OE før afsendelse. Her
står det i én lang køre.

Idéen er, at jeg ud fra en kundedatabase genererer det meste af e-mailen
og så blot laver den sidste finpudsning i OE inden jeg trykker på send.
Kan man evt. bruge MAPI til det samme? Eller sender den også e-mailen
afsted med det samme, så man ikke kan rette i teksten?

Fra : Michael

Dato : 22-09-03 14:39

> var
> s: string;
> begin
> s:= 'mailto:ego@egon.dk?subject=Hej&body=';
> s:= s+'Hej';
> s:= s+'Hvordan går det?';

//Prøv at smide den her ind her
s := StringReplace(s, #13#10, '%0D%0A', [rfReplaceAll]);

> ShellExecute(0,'open',pchar(s),NIL, NIL, SW_SHOWNORMAL);
> end;

/md

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 22-09-03 14:52

BINGO !
Det var lige det, der skulle til. Mange tak.

Fra : Michael

Dato : 22-09-03 15:10

> Det var lige det, der skulle til. Mange tak.
Du er velkommen

/md

Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 22-09-03 14:20

"Uffe Kousgaard" <uffe@routeware.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> s:= s+'Hej';
> s:= s+'Hvordan går det?';
> ShellExecute(0,'open',pchar(s),NIL, NIL, SW_SHOWNORMAL);

Prøv nedenstående

'Hej'+'%0D%0A'+
'Næste linie'

/JR