Overføre Eudora fra Win til Mac
Fra : Christian Bech

Dato : 22-09-03 08:46

Jeg er omsider kommet hjem igen og sidder nu med min nye iBook. Men jeg
ville så nødig, at mine sidste to års ørkenvandring på Windows var
forgæves, så jeg vil gerne have overført mine Eudora-mailbokse til
Mac'en.

Burde OS X ikke kunne læse mbox-formatet?

Jeg fandt en vejledning hos Qualcomm, men den er til OS 9 og virker ikke
på X.

Hjææææælp!

--
Christian

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 22-09-03 08:51

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> forgæves, så jeg vil gerne have overført mine Eudora-mailbokse til
> Mac'en.
>
> Burde OS X ikke kunne læse mbox-formatet?

Entourage kan.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : Terje Rydland

Dato : 22-09-03 10:00

> Entourage kan.

Mail.app kan da også det.

Terje

Fra : Lone Koefoed

Dato : 22-09-03 13:22

In article <1g1olno.116lfdt1a9bp6oN%christian.bech@mail.tele.dk>,
christian.bech@mail.tele.dk (Christian Bech) wrote:

> Jeg fandt en vejledning hos Qualcomm, men den er til OS 9 og virker ikke
> på X.

Bruger du imap?
Så er det bare at oprette en profil på den nye computer og så hente alle
mails hjem fra serveren.

Hvis ikke IMAP:
Jeg foretog et lignende skift for 1,5 år siden ca. Mener ikke, at jeg
nogensinde har haft os9. Jeg gjorde bare, som der stod i et dokument.
Måske var det det her: http://www.eudora.com/techsupport/kb/1644hq.html

Jeg har i hvert fald adskillige mailbokse, der hedder noget med .mbx nu.
Så Eudora på OsX må kunne bruge dem.

Men du kan jo kigge over til en gang Nescafe decaf, så kan vi se på det
(og din nye computer) :)

--
Lone

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-09-03 00:29

Lone Koefoed <karotte@mac.com> wrote:

> Men du kan jo kigge over til en gang Nescafe decaf, så kan vi se på det
> (og din nye computer) :)

Åh, nej, Lone, ikke noget med forloren institutkaffe, og da slet ikke
decaf, når Chr. nu er gået over til noget med sort kaffe (noir = sort,
ik'?)

Men på den anden side: Der er da en funktion i Mail (MacOS 10.2.6) der
giver en mulighed for at importere postkasser. Under arkiv i menuen. Den
har Chr. måske overset? Så den med decaf til ham kunne måske være rigtig
godt - han er vel stresset?

Men har vi (= Chr, du, Thorbjørn og jeg) ikke en gammel "aftale" om at
mødes på en cafe i jeres by? Så kan valget mellem koffein og
ikke-koffein jo være frit. Der vist noget med åbne netforbindelser
(airport) ved Åboulevarden?

Men han er nu ikke nem at komme i kontakt med, for hans angivne
emailadresse giver en fejlmelding om, at hans postkasse er fyldt (med
spam???). Ha, der fik han den, ham Christian

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Christian Bech

Dato : 23-09-03 18:19

On Tue, 23 Sep 2003 01:29:02 +0200, MichspostIKKE@puttekasse.dk (Mich.
Ottosen) skrev:

>Åh, nej, Lone, ikke noget med forloren institutkaffe, og da slet ikke
>decaf, når Chr. nu er gået over til noget med sort kaffe (noir = sort,
>ik'?)

Så kan du lære det! Man skal bare spille hjælpeløs, så får man straks
kaffe.

> [...]
>giver en mulighed for at importere postkasser. Under arkiv i menuen. Den
>har Chr. måske overset? Så den med decaf til ham kunne måske være rigtig

Meget stresset, men dog ikke mere end jeg har opdaget funktionen og
importeret til Mail. Det betyder dog bare at min post ligger i Mail og
hvad skal den der?

> [...]
>mødes på en cafe i jeres by? Så kan valget mellem koffein og
>ikke-koffein jo være frit. Der vist noget med åbne netforbindelser

Super. Nu har jeg jo også Airport (og en computer der vejer mindre end
et køleskab).

>Men han er nu ikke nem at komme i kontakt med, for hans angivne
>emailadresse giver en fejlmelding om, at hans postkasse er fyldt (med
>spam???). Ha, der fik han den, ham Christian

Jeg læser jo alligevel ikke min post, men adressen er valid. TDC
holder sig åbenbart nogle meget små postbokse, men nu er den tømt.

--
Christian

Fra : Michael Holm

Dato : 23-09-03 20:31

> Meget stresset, men dog ikke mere end jeg har opdaget funktionen og
> importeret til Mail. Det betyder dog bare at min post ligger i Mail og
> hvad skal den der?

Du skal da bruge mail :) hvilken version af Eudora på mac bruger du ?
Til at exportere til Mail er Eudora Mailbox cleaner perfekt, måske kan
den også nappe din windows eudora ?!
http://macupdate.com/info.php/id/7050

hvis det virker kan du vel (hvis du insistere :) fra Eudora importere
fra Mail ?!
--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Christian Bech

Dato : 23-09-03 22:26

On Tue, 23 Sep 2003 21:31:20 +0200, kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com
(Michael Holm) skrev:

>Du skal da bruge mail :)

Jeg skal skam gerne skifte til Mail, når den når op på niveau med den
Pegasus jeg brugte under Windows i '94

Noget af det vigtigste ved en emailklient er en ordentlig
filterfunktion og der er Mails for omstændelig for mig, så den er
røget i skammekrogen indtil videre.

Mest af alt er det dog nok et spørgsmål om vane. Jeg har brugt Eudora
i en 7-8 år nu, så det føles så trygt.

>hvilken version af Eudora på mac bruger du ?

Jeg har lige installeret 6'eren.

>Til at exportere til Mail er Eudora Mailbox cleaner perfekt, måske kan
>den også nappe din windows eudora ?!
>http://macupdate.com/info.php/id/7050

Tak! Det vil jeg prøve i morgen. Jeg må lige nu trækkes med windåsen,
da iBook'en ikke kan forbinde til min udbyder via modem. Min
kontormakker kommenterede den nye maskine med et "nuttet maskine -
synd, den ike kan bruges på nettet" - jeg er ikke specielt glad for,
at han har fået ret.

>hvis det virker kan du vel (hvis du insistere :) fra Eudora importere
>fra Mail ?!

Eudora har i hvert fald ikke en specifik importer til Mail, men måske
kan man fuske lidt.

--
Christian

Fra : Lone Koefoed

Dato : 23-09-03 22:37

In article <7cd1nv4b6ip6o62u5kj5lrs2747trdol5k@4ax.com>,
Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Tak! Det vil jeg prøve i morgen. Jeg må lige nu trækkes med windåsen,
> da iBook'en ikke kan forbinde til min udbyder via modem.
Er det samme problem som du talte om for måske et halvt år siden også
(der var i hvert fald noget, men der havde du jo ingen Mac, der blev
brugt både på arbejde og hjemme, vel)?
Nå, men min Mac gad heller ikke, før jeg oprettede en speciel
"location", som havde modem som default. Nu virker det perfekt. Skifter
bare location i æblemenuen, og så kan den finde ud af det.

--
Lone

Fra : Christian Bech

Dato : 24-09-03 12:01

Lone Koefoed <karotte@mac.com> wrote:

> Er det samme problem som du talte om for måske et halvt år siden også
> (der var i hvert fald noget, men der havde du jo ingen Mac, der blev
> brugt både på arbejde og hjemme, vel)?

Det var det, men det var med iMacen og OS 9 og desuden
andenhåndssoftware som FreePPP.

> Nå, men min Mac gad heller ikke, før jeg oprettede en speciel
> "location", som havde modem som default. Nu virker det perfekt. Skifter
> bare location i æblemenuen, og så kan den finde ud af det.

Jeg tror hellere jeg må tage imod dit tilbud om kaffe selvom den er
koffeinfri, så jeg kan få sat maskinen ordentligt op.

--
Christian

Fra : Michael Holm

Dato : 24-09-03 17:14

> [...]

> kontormakker kommenterede den nye maskine med et "nuttet maskine -
> synd, den ike kan bruges på nettet" - jeg er ikke specielt glad for,

Det kan da ikke være rigtigt ?? hvad sker der ? en ibook er da nem at få
på nettet... (uden at det skulle lyde som mopning af dig)

> Eudora har i hvert fald ikke en specifik importer til Mail, men måske
> kan man fuske lidt.

så lige dette link http://www.eudora.com/techsupport/kb/1644hq.html ang.
eudora fra win til mac

ham her har også en masse har ikke kigget det hele igennem :)
http://www.emailman.com/conversion/

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Christian Bech

Dato : 25-09-03 08:13

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> Det kan da ikke være rigtigt ?? hvad sker der ? en ibook er da nem at få
> på nettet... (uden at det skulle lyde som mopning af dig)

Jeg har testet med en Uni2-konto og der gik det uden problemer, så det
er nok et udbyderspecifikt problem. der er tale om en
dial-back-forbindelse. kan det mon være et problem?

> så lige dette link http://www.eudora.com/techsupport/kb/1644hq.html ang.
> eudora fra win til mac

Jeg tror det omhandler Win -> OS9. Jeg kan i hvert fald ikke få det til
at virke og den CRLF-utility, de henviser til, er til OS9.

> ham her har også en masse har ikke kigget det hele igennem :)
> http://www.emailman.com/conversion/

Det virker lovende. Tak for linket.

--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-09-03 22:21

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Så kan du lære det! Man skal bare spille hjælpeløs, så får man straks
> kaffe.

Dén virker ikke her i huset. Jeg skal _være_ hjælpeløs, hvis jeg skal
have serveret kaffe
Til gengæld skal jeg altid stå på spring og hjælpe, hvis der opstår
(sjældne) problemer med vores maskinpark

> Meget stresset, men dog ikke mere end jeg har opdaget funktionen og
> importeret til Mail. Det betyder dog bare at min post ligger i Mail og
> hvad skal den der?

Tjha, er det ikke dér, den skal være?

> Super. Nu har jeg jo også Airport (og en computer der vejer mindre end
> et køleskab).

Christian, jeg _har_ gratuleret?
Har du tjekker det der netværk ud? Jeg læste om det i sommer, men har
ikke selv prøvet det.

> Jeg læser jo alligevel ikke min post, men adressen er valid. TDC
> holder sig åbenbart nogle meget små postbokse, men nu er den tømt.

Der var noget meget grusom eller grusomt meget spam i den ?
Det er godt, at den er tømt, men nu får jeg igen en bounce med
fejlmelding:

"This Message was undeliverable due to the following reason:

Dansk forklaring, klik her:
http://err.mail.dk/redirect.pl?MsLimitTotalSize

The user(s) account is temporarily over quota.

<christian.bech@mail.tele.dk>
Reporting-MTA: dns; fepX.post.tele.dk
Arrival-Date: Tue, 23 Sep 2003 21:54:59 +0200
Received-From-MTA: dns; mail.tele.dk (195.249.82.253)

Final-Recipient: RFC822; <christian.bech@mail.tele.dk>
Action: failed

Så det er stadigvæk svært at kommunikere med dig over mail'en.
Jeg véd godt, at du i dit udgangspunkt føler, at det er min skyld, men
nu er det lykkedes at sende bolden over på din banehalvdel

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Christian Bech

Dato : 25-09-03 11:51

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.dk> wrote:

> Tjha, er det ikke dér, den skal være?

Helst ikke. Den skulle gerne over i Eudora igen.

> Christian, jeg _har_ gratuleret?

Bliv gerne ved

> Har du tjekker det der netværk ud? Jeg læste om det i sommer, men har
> ikke selv prøvet det.

Jeg tror det er for sent, hvis man er ude efter en gratis forbindelse,
men jeg har en kollega, der boede i nærheden og han har da nydt godt af
det.

> [...]
> Jeg véd godt, at du i dit udgangspunkt føler, at det er min skyld, men
> nu er det lykkedes at sende bolden over på din banehalvdel

Nu er der 7 MB plads. Skal du bruge mere?

--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-09-03 20:51

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Helst ikke. Den skulle gerne over i Eudora igen.

Ja, men dér kan jeg desværre ikke hjælpe dig, men hvis Dr. Monster
kigger med over skulderen, kan han sikkert hjælpe. Han er blevet
beskyldt for at være en giraf, emn til Eudora er han vist nærmest en ørn
?

Ikke for noget, men du kan da fedte lidt for ham ved at kalde ham "Ørnen
fra Esbjerg" (ref.: han sikelpræstationer)

Men han har vist travlt med noget seksualvejledning ovre i en anden tråd

> Jeg tror det er for sent, hvis man er ude efter en gratis forbindelse,
> men jeg har en kollega, der boede i nærheden og han har da nydt godt af
> det.

Jeg kan forstå på andre at det gratisgilde er slut, øv! Er der ikke
nogle cafeer i Århus der har gratis opkobling for gæsterne?

> Nu er der 7 MB plads. Skal du bruge mere?

Nej, det er rigeligt til smule spam jeg skal sende til dig.

PS: tillykke med den nye computer.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-09-03 22:34

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> [...]
> kigger med over skulderen, kan han sikkert hjælpe. Han er blevet
> beskyldt for at være en giraf, emn til Eudora er han vist nærmest en ørn

Hvad i alverden er det for noget med den giraf? Nu drikker jeg altså
snart en Giraf, hvis jeg altså vidste, hvor man kan skaffe sådan en her
i Esbjerg.
Men desværre er det halvandet år siden, jeg gik over til OS X og
begyndte at bruge Apples Mail. Så min viden om Eudora er noget
begrænset. Jeg ved dog, at Eudora bruger almindelig Unix-mailbokse. Kan
du ikke bare installere Eudora på din Mac og derefter kopiere
mailboksene fra Windows over på din Mac i den rette mappe? Jeg kan da
ikke se, det skulle være noget problem. Når du derefter starter Eudora,
burde den tage mailboksene og vise dem i Mailbox-vinduet.

> Ikke for noget, men du kan da fedte lidt for ham ved at kalde ham "Ørnen
> fra Esbjerg" (ref.: han sikelpræstationer)

Nu har vi ikke rigtigt nogen bakker herovre, men jeg var faktisk uden en
lille tur med motionsklubben i går. Den ældste var 68, så han kunne have
været min far. Min puls nåede vist 179 i en spurt, men sidste onsdag var
den 187. Det kan man slet ikke i min alder

> Men han har vist travlt med noget seksualvejledning ovre i en anden tråd

Mig? Det ville svare til at bede en jødisk kok om en opskrift på
frikadeller.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 25-09-03 22:53

Hejsa

> Mig? Det ville svare til at bede en jødisk kok om en opskrift på
> frikadeller.

Det hedder da bare kødboller, så er de uden svinekød og uden mælk, det
er da nemt nok

/Seb
--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
ca. 110 kvm - og mig, som er lingvist, et job,

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-09-03 23:36

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhr@mail.tele.dk> wrote:

> Det hedder da bare kødboller, så er de uden svinekød og uden mælk, det
> er da nemt nok

OK. Jeg skulle bare lige finde på en eller anden sjov sammenligning i en
fart. Den der med at sælge sand i Sahara passede ikke lige i den her
sammenhæng, men princippet var det samme.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 26-09-03 18:21

> Min puls nåede vist 179 i en spurt, men sidste onsdag var
> den 187. Det kan man slet ikke i min alder

Lille lørdag?
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-09-03 10:12

> Lille lørdag?

Jeg må tilstå, at jeg kun bruger pulsmåler, når jeg er ude at cykle. Jeg
ved derfor ikke, hvor høj min puls er i andre situationer. Men du er
måske mere videnskabeligt anlagt og monitorerer dine fysiologiske data
dagen igennem?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 27-09-03 11:15

> [...]
> ved derfor ikke, hvor høj min puls er i andre situationer. Men du er
> måske mere videnskabeligt anlagt og monitorerer dine fysiologiske data

Sport og motion er vist noget i fjernsynet, så jeg har ikke ikke noget
overvågningsbehov!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Morten Lind

Dato : 27-09-03 13:18

> Lille lørdag?

Hæ, hæ.....
(Jeg tror ikke den fanger i vestjylland, Michael)
M.
(Undskyld Henrik)
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Lone Koefoed

Dato : 23-09-03 22:26

In article <3rv0nvk9gdekdiq6iffcsc3peep1k2o2st@4ax.com>,
> [...]

> Meget stresset, men dog ikke mere end jeg har opdaget funktionen og
> importeret til Mail. Det betyder dog bare at min post ligger i Mail og
Virkede det ikke at gøre som Eudora foreslår?
Jeg er bare nysgerrig.

Se, det kan man så ikke på caféer her i landet (jeg har i hvert fald
ikke mødt det endnu). Og nescafe decaf er egentlig ikke ret godt. Men
man bliver ikke mere mærkelig end godt er af at drikke det.
Men det er rigtigt, at vi diskuterede noget med kaffe engang. Eller I
diskuterede, og så var jeg tilfældigvis samme sted. Ikke at jeg brokker
mig :)

ja, det ved jeg ikke, om der er mere. Men der var engang. Jeg kunne bare
ikke se dem sidst jeg kiggede (fysisk, ikke med computeren, for den har
ikke prøvet endnu).

--
Lone

Fra : Christian Bech

Dato : 25-09-03 08:13

Lone Koefoed <karotte@mac.com> wrote:

> Virkede det ikke at gøre som Eudora foreslår?
> Jeg er bare nysgerrig.

Desværre ikke, men måske henvender opskriften sig til klassiske OS'er.
Den CRLF-utility, som de henviser til, er i hvert fald ikke til OS X.

> [...]
> Men det er rigtigt, at vi diskuterede noget med kaffe engang. Eller I
> diskuterede, og så var jeg tilfældigvis samme sted. Ikke at jeg brokker

Hvis jeg skal mødes med barbarerne, skal du også med.

> ja, det ved jeg ikke, om der er mere. Men der var engang. Jeg kunne bare
> ikke se dem sidst jeg kiggede (fysisk, ikke med computeren, for den har
> ikke prøvet endnu).

De skulle kun være gratis i et åar måneder og de blev sat op i juli, så
mon ikke det er dyrt at bruge nu, hvis det stadig er der? Dengang talte
de om 35,- pr. time.

--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-09-03 20:51

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Hvis jeg skal mødes med barbarerne, skal du også med.

Taler du ikke om: "bar-bar-erne"? Den slags der finder en bar uden
netværksopkobling og straks skynder sig til den næste (derfor bar-bar)?
Den adfærd kunne jeg i hvert godt finde på

> De skulle kun være gratis i et åar måneder og de blev sat op i juli, så
> mon ikke det er dyrt at bruge nu, hvis det stadig er der? Dengang talte
> de om 35,- pr. time.

Det er da nærmest røveri. Vi vil have det gratis, vil vi !

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen
en af bar-bar-erne

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 25-09-03 20:51

> [...]

> ikke mødt det endnu). Og nescafe decaf er egentlig ikke ret godt. Men
> man bliver ikke mere mærkelig end godt er af at drikke det.

Hvad med Victor på Åboulevarden? De har da et ret fyldigt kaffekort.

> Men det er rigtigt, at vi diskuterede noget med kaffe engang. Eller I
> diskuterede, og så var jeg tilfældigvis samme sted. Ikke at jeg brokker
> mig :)

Jo, vel var du der. Du blev da osse inviteret (på kaffe nede i byen)

> ja, det ved jeg ikke, om der er mere. Men der var engang. Jeg kunne bare
> ikke se dem sidst jeg kiggede (fysisk, ikke med computeren, for den har
> ikke prøvet endnu).

Nej, det er vist slut, fortæller Christian.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen