Skærme
Fijala 3554
Ny 18/19" tft - Sony X93 eller?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 21-09-03 21:10

Hejsa

Er der nogen, som ved om Sony X93 er et godt køb, og om den har S-IPS panel?

Det er underligt at den ikke er med på Sony's hjemmeside?

Hvad kan ellers anbefales?

Den skal helst være med S-IPS panel, og design vægter jeg også meget :)

På forhånd tak
Hans Mouridsen

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 21-09-03 21:26

Jeg så lige et indlæg længere opppe, hvor der var lidt tvivl om x93 var med
IPS.

http://makeashorterlink.com/?R233167F5

Her står der at skærmen er med IPS, og den har TCO03.

Kan det mon passe?

/Hans

Fra : Kim Correll

Dato : 21-09-03 21:35

Jeg var selv ved at købe denne skærm, men ombestemte mig, da den blev
slagtet på grusommeste på prad.de af en tysk køber.

Som jeg efterhånden har konkluderet, så hænger 19" S-IPS sammen med TCO03
godkendelsen og ifølge Sony's hjemmeside har denne skærm først TCO03 fra
december.
Det vil sige, at denne skærm IKKE har S-IPS på nuværende tidspunkt og
sandsynligvis først kan findes i handelen med denne efter nytår, måske
februar.
Dette vil sikkert også gælde for LG L1910B, som kører med samme panel.

Som jeg ser det, så findes der ingen 19" IPS/S-IPS paneler til salg på gaden
på nuværende tidspunkt, uanset hvad fabrikanterne skriver. De er nemlig ikke
altid helt sandfærdige i deres tekniske data.

Hilsen
Kim

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 21-09-03 21:44

Hej

[SNIP]

> [...]
ikke
> altid helt sandfærdige i deres tekniske data.

Tak for din ekspertise :)

Hvadså med X73, ved du hvilket panel det er? Findes der 16mS IPS paneler?

Hvilken skærm skal man gå efter, hvis det skal være ips og den skal have et
lækkert design?

Her tænker jeg på 17" og 18"

Mvh
Hans

Fra : ct

Dato : 23-09-03 18:59

> Hvilken skærm skal man gå efter, hvis det skal være ips og den skal have
et
> lækkert design?
>
> Her tænker jeg på 17" og 18"

Jeg har ledt længe og grundigt, og er kommet frem til at Viewsonic VP181s /
VP181b må være det bedste bud.

Den er efter min mening rigtig flot, har IPS panel, kan tiltes i alle
retninger, justeres i højden, har usb2 hub, har både analogt og DVI-I stik,
og har fået rigtigt flotte anmeldelser på prad.de af brugerne. Lad dig ikke
narre af responstiden på de forskellige paneler, idet det ikke har samme
betydning på et MVA som et IPS panel. Et IPS panel med 30ms kan derfor være
bedre til spil end et MVA med 16ms. Se evt. www.prad.de under leksikon.

Claus

Fra : Christian Planck

Dato : 21-09-03 22:08

Kim Correll wrote:

> Som jeg ser det, så findes der ingen 19" IPS/S-IPS paneler til salg på gaden
> på nuværende tidspunkt, uanset hvad fabrikanterne skriver. De er nemlig ikke
> altid helt sandfærdige i deres tekniske data.

Glemmer du ikke ViewSonic VP191s?

-- Planck.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 22-09-03 03:46