Gforce vs. ATI
Fra : Kim Larsen

Dato : 21-09-03 18:52

Hej i gruppen

Nu ved jeg godt dette kan skabe splid, men jeg fortæller det nu alligevel så
dem der måtte ønske at vide det.
Jeg har et Tyan kort, baseret på ATI 9700 Pro, i dag fik svoger et GeForceFX
5200Ultra TV-Out, men sikke en forskel. Jeg ved godt at det kort jeg har
koster omkring det dobbelte af GeForce kortet, men at der var så stor
forskel i spil, det kom lidt bag på mig. Alt andet er rimelig ens, tv-out og
resten af 2D delen er ret ens, men når det kommer til 3D, så er der altså så
stor forskel at jeg er glad for mit valg.
Vi prøvede et spil vi begge spiller, nemlig Generals, og der er der så store
mangler på GeForce kortet at det mindede om det mit gamle Matrox G400 Max
kunne vise. Detaljer som støv og andre ting med fine partikler blev ganske
enkelt ikke vist. Vi havde sat kortet op til det optimale, og spillet blev
sat som jeg har det her, men der manglede stadig noget.
Så hvis det er spil man vil bruge sit grafikkort til, så kan det, efter min
mening, ikke betale sig at spare på det.

Kim Larsen

--
Fjern tallet i min adresse hvis du vil sende mig en mail.

Fra : klander

Dato : 21-09-03 21:57

"Kim Larsen" <mythos42@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> resten af 2D delen er ret ens, men når det kommer til 3D, så er der altså

> stor forskel at jeg er glad for mit valg.

Nu er er et GFX5200 næsten også ringere end et GF2 Ultra
GFX 5200 er nok noget af det mest skrabede man kan få,
man er jo også lige ved at få dem udleveret gratis i butikkerne.
Man kan da slet ikke sameligne de 2 kort, prøv at Sameligne dit med et
GFX 5800. så er forskellen nok ikke så stor, selv om der er forskel til din
fordel.

Kurt

Fra : Kim Larsen

Dato : 21-09-03 23:10

> [...]
> Man kan da slet ikke sameligne de 2 kort, prøv at Sameligne dit med et
> GFX 5800. så er forskellen nok ikke så stor, selv om der er forskel til

Nu var det ikke ment som en direkte sammenligning, men en beskrivelse af en
oplevelse, sådan var det ment, men det kan sikkert misforstås, og det
beklager jeg så.
Jeg har ikke forstand på GeForce kort, ej heller ATI, endnu, for jeg er en
gammel Matrox fan, så der går lidt endnu inden jeg ved hvad mit kort kan og
ikke kan.