Re: Matrox Marvel G400 TV og software grab~
Fra : anders majland

Dato : 21-09-03 16:24

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 21-09-03 20:15

"anders majland" <andersDOTmajland@jyde.dk> skrev i en meddelelse
news:bkkfve$bgg$1@sunsite.dk...

http://forums.matroxusers.com/showthread.php?s=&threadid=43492&perpage=15&hi
ghlight=marvel%20g400&pagenumber=1

Jo, de links kendte jeg godtnok i forvejen
Men jeg har heller ikke udtrykt mig klart nok.

Men jeg vil aller aller aller helst grabbe i MPEG2 frem for MJpeg.
Det af den simple grund, at når man efterfølgende komprimerer fra MJpeg til
mpeg2, går der meget af kvaliteten tabt.
Det vil jeg gerne undgå ved at komprimere direkte i mpeg2.
Jeg samler nemlig på film, og kvaliteten betyder en del for mig.

Jeg har specifikt anskaffet mig hardware for at have processorkraft nok til
opgaven. (jeg har opgraderet fra en PIII 600 MHz til en AMD T-bird 1200 MHz
og gået fra Win 98 SE til Win XP)
Der er tale om en stuePC, der alene skal optage film fra fjernsynet,
afspille de SVCD'er min DVDafspiller ikke kan klare og streame musik fra den
interne filserver, så ungerne ikke konstant skal hugge vore CD'er.
Og så skal den da lige kunne gå på nettet, så jeg kan tjekke NG'erne om
natten, når jeg kommer hjem fra arbejde.
Hvis det alene drejede sig om at kunne optage i MJpeg, så ville jeg bare
installere Win98 SE.

Så hvis nogen har fundet ud af at køre med en tredieparts softwareencoder
sammen med et Matrox Marvel G400 Tv, så vil jeg være glad for at høre om
det.

Frodo Nifinger
aka
Jesper Nielsen

Fra : Jens S. Rasmussen

Dato : 27-09-03 19:09

hmm siden jeg ikke husker så godt men jeg mener bestemt at jeg har brugt
virtualdub under xp med mit tidligere G400 + ranibowrunner kort.
ellers kig inde under www.matroxusers.com
--
Jens
En tur til tyskland/grænsehandel ??