Omregistrere trailer
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-09-03 20:38

Hej

Jeg skal sælge en gammel trailer - den står pt. med plader.
Den nye ejer skal vel så få den omregistreret? Og hvad indebærer det?
Skal traileren f.eks synes igen?

(Jeg har kigget længe på både færdselsstyrelsens og bilinspektionens
hjemmesider uden at blive synderligt meget klogere. Der stod hvordan
stikket på en trailer skulle se ud og hvilke ledninger deri der var til
hvad, men ikke noget om omregistrering/registrering af påhængskøretøj.)

Og et tillægsspørgsmål:
Hvordan kan det være at der er både gule og hvide nummerplader til
trailere?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Finn Egmose

Dato : 22-09-03 16:18

> Hej
>
> Jeg skal sælge en gammel trailer - den står pt. med plader.
> Den nye ejer skal vel så få den omregistreret? Og hvad indebærer det?
> Skal traileren f.eks synes igen?

Traileren skal synes hvis den er over 5 år gammel og den ikke er blevet
synet indenfor de sidste 2 år . Hvis den er over 10 år gammel skal den være
synet indenfor det sidste år.Du kan finde en rubrik der omhandler køretøjer
der ikke er omfattet af periodesyn.Der står reglerne.
Hvide nummerplader = campingvogne
Gule nummerplader = kun til varetransport.

Mvh. Finn

Fra : Petersen_Michael

Dato : 22-09-03 19:49

"Finn Egmose @post.tdcadsl.dk>" <fimus<no spam> skrev i en meddelelse

> [...]
> der ikke er omfattet af periodesyn.Der står reglerne.
> Hvide nummerplader = campingvogne
> Gule nummerplader = kun til varetransport.

hmm SVJV er det kun påhængskørertøjer med bremser der skal synes
påhængskørertøjer uden bremser skal SVJV kun ejerskiftes..

trailere (til vare transport ses i sjældne tilfælde med hvide plader)
det kan umiddelbart skyldes at der er tale om en ombygget campingvogn, eller
teltvogn

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 23-09-03 16:44

On Mon, 22 Sep 2003 20:48:54 +0200, "Petersen_Michael"
<petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> wrote:

>køretøjer
>
> hmm SVJV er det kun påhængskørertøjer med bremser der skal synes
>påhængskørertøjer uden bremser skal SVJV kun ejerskiftes..

Det lyder jo straks bedre - jeg smutter om ad motorkontoret ved
lejlighed og spørger dem ad.

>trailere (til vare transport ses i sjældne tilfælde med hvide plader)
>det kan umiddelbart skyldes at der er tale om en ombygget campingvogn, eller
>teltvogn

Ok.
Jeg _har_ set trailere med både hvide og gule plader.

Jeg takker for svarene.

http://www.gartneriet.dk