Lukning af emailadresse
Fra : Kasper Christensen

Dato : 20-09-03 22:30

Jeg har et lidt træls problem med adminstratoren af mit webhotel.

Jeg har flere emailkontoer tilknyttet mit domæne, og nu har han slettet en
af dem uden varsel. Han sagde at der blev sendt mange virusmails, men han
har en virusskanner kørende, så det burde ikke udgøre en sikkerhedsrisiko.

Har han ret til at lukke en mailkonto uden varsel på den baggrund. I hans
betingelser står der intet om det. Og jeg mister en del mail nu pga. det.

Kasper Christensen
Multimediedesignerstuderende

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 20-09-03 22:41

"Kasper Christensen" <news@REMOVEkasperc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har han ret til at lukke en mailkonto uden varsel på den
> baggrund. I hans betingelser står der intet om det. Og jeg mister

Kan du ikke lige fortælle hvem det er, og evt. også poste i
news:dk.edb.internet.udbydere.webhotel hvor ejeren (Palle Svendsen
følger med. (Forudsat det er web-sale.dk som hoster dit domæne). Det
kunne jo tænkes at han ændre mening når andre bliver opmærksom på hans
metoder.

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Kasper Christensen

Dato : 20-09-03 22:44

Det er www.micropage.dk og jeg tænkte på om han har ret til det.

Fra : Anders Christensen

Dato : 20-09-03 22:55

> Det er www.micropage.dk og jeg tænkte på om han har ret til det.
>
> Mvh

Det kan jo tænkes at alt den virus laver for meget trafik for hans adsl
linie som han hoster sine ting på? (micropage.dk er ihvertfald hostet på en
tdc adsl linie)

Hvis han ikke nævner noget om det i betingelserne er det et brud på aftalen
hvis han lukker din emailkonto.

Mvh Anders Christensen

Fra : Kasper Christensen

Dato : 20-09-03 22:58

> Det kan jo tænkes at alt den virus laver for meget trafik for hans adsl
> linie som han hoster sine ting på? (micropage.dk er ihvertfald hostet på
en
> tdc adsl linie)

Han siger, at han har fået 75 mails idag med virus. Det kan dog ikke tage
megen trafik og jeg ved han har muligheden for at blokkere en emailadresse,
så der ikke kan modtages fra den. Det har jeg bedt ham om før.

> Hvis han ikke nævner noget om det i betingelserne er det et brud på
aftalen
> hvis han lukker din emailkonto.

Han korte betingelser kan ses her http://www.micropage.dk/betingelser.asp

Mvh

Kasper

Fra : Palle Svendsen \(Web~

Dato : 20-09-03 23:40

> [...]

emailadresse,
> så der ikke kan modtages fra den. Det har jeg bedt ham om før.

Jeg går udfra at din afsender adresse ikke virker korrekt?

Mvh.
Palle Svendsen

Fra : Kasper Christensen

Dato : 20-09-03 23:43

> Jeg går udfra at din afsender adresse ikke virker korrekt?

Ja, men har andre på samme domæne, som han ved jeg bruger, så der vilel han
kunne kontakte mig.

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 20-09-03 23:54

Kasper Christensen skrev:

> Han siger, at han har fået 75 mails idag med virus. Det kan
> dog ikke tage megen trafik

Der florerer p.t. en orm der kommer som et over 100 KB stort attachment
(og som bl.a. sendes mange gange i døgnet til mailadresser anvendt på
Usenet). Jeg har selv fået ca. 200 af dem på 1? døgn. Det er en hel del
trafik.

Ovenstående er ikke et oplæg til en diskussion om virus, men mere en
oplysning som kan indgå i vurderingen af sagen. Om omfanget se evt.

TT

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 20-09-03 23:05

"Kasper Christensen" <news@REMOVEkasperc.dk> skrev i en meddelelse

> Det er www.micropage.dk og jeg tænkte på om han har ret til det.

OK, blev lige snydt af navneserverene.

Jeg ved ikke om han kan bruge dette:
"Micropage er ikke erstatningsansvarlig for tab opstået som følge af
systemnedbrud, afbrydelser, forstyrrelser eller ændringer der skyldes
tekniske eller driftmæssige årsager eller er pålagt tilsynsmyndigheder.
"

Jeg tænker på at han kan sige at du oplever tab som følge af ændringer
som er nødvendige af driftmæssige årsager. Har du haft virussen, for så
har du sikkert sendt mange mails ud, og så kan han vel kalde det misbrug
og lukke for adressen.
http://www.micropage.dk/betingelser.asp til den som vil læse
betingelserne.

Dennis Overskov følger også gruppen, og jeg mener du bør brokke dig i
webhotel-gruppen, så andre ikke kommer til at stå med de samme
problemer. Samtidig kan det tænkes at Dennis ombestemmer sig. Men forlad
den skoleknægt så hurtigt som muligt.

Fra : Palle Svendsen \(Web~

Dato : 20-09-03 23:47

"Soeren Nielsen" <soeren_nielsen_dk_scn@hotmail.com> skrev

> [...]
> webhotel-gruppen, så andre ikke kommer til at stå med de samme
> problemer. Samtidig kan det tænkes at Dennis ombestemmer sig. Men forlad

Altid en god ide at prøve at snakke med udbyderen før man går amok i news
gruppen.. Men nu ved jeg så ikke om du overhoved har haft kontakt med
Micropage.dk siden de lukkede den.

Jeg kan godt se det er irreterende og måske mere end det at få lukket en
mail konto, men derfor kommer man nogle gange længst med at snakke internt
og ikke straks gå i webhotel gruppen som man nogle gange ser folk gøre.

Mvh.
Palle Svendsen

Fra : Kasper Christensen

Dato : 20-09-03 23:49

> [...]
> og ikke straks gå i webhotel gruppen som man nogle gange ser folk gøre.

Jeg har skrevet til ham og fået et svar om at han havde lukket den. Så
oprettede jeg den igen.. 1 time senere fjernede han den igen + at han
fjernede min admindel. Skrev til ham igen og han sagde at han havde fjernet
den så jeg ikke kunne oprette mere.

Skrev til ham igen og nu er han tavs.

Fra : Palle Svendsen \(Web~

Dato : 20-09-03 23:53

> [...]

> oprettede jeg den igen.. 1 time senere fjernede han den igen + at han
> fjernede min admindel. Skrev til ham igen og han sagde at han havde

Ja, den er meget uheldig.... Det lyder ikke somom det er 75 e-mails der kan
havde gjort det, men det ved så kun Micropage.dk

> Skrev til ham igen og nu er han tavs.

Han kan jo være gået iseng *kigger på klokken* Men hvis du er
interesseret i at få din email op igen så kan du skrive til mig (husk .dk
fremfor invalid)...

Mvh.
Palle Svendsen

Fra : Kasper Christensen

Dato : 20-09-03 23:56

> Han kan jo være gået iseng *kigger på klokken* Men hvis du er
> interesseret i at få din email op igen så kan du skrive til mig (husk .dk
> fremfor invalid)...

Det er flere timer siden jeg skrev.

Hvordan kan du gøre det???

Fra : Palle Svendsen \(Web~

Dato : 21-09-03 00:01

"Kasper Christensen" <news@REMOVEkasperc.dk> skrev

> Det er flere timer siden jeg skrev.

Okey..

> Hvordan kan du gøre det???

Det kan jeg gøre på vores server, hvis du sender en mail med information om
at du ønsker at vi ændre MX for dit domain så du kan bruges vores server.

Der vil gå en del timer før emailen vil virke og du skal oprette dine konti
igen.

Det vil dog ikke koste dig noget.. Du kan så bruge vores mailserver til du
får din egen åben igen, eller høre fra dem som du nok gør imorgen eller
mandag.

Mvh.
Palle Svendsen

Fra : Kasper Christensen

Dato : 21-09-03 00:03

> [...]
> får din egen åben igen, eller høre fra dem som du nok gør imorgen eller

Rigtig mange tak for tilbudet. Men venter lige og ser om han ikke vågner i
morgen med en ny mening.

Fra : Palle Svendsen \(Web~

Dato : 21-09-03 00:07

"Kasper Christensen" <news@REMOVEkasperc.dk> skrev

> Rigtig mange tak for tilbudet. Men venter lige og ser om han ikke vågner i
> morgen med en ny mening.

Iorden.. Men jeg kan jo ikke havde denne sag over mit hoved, nu hvor eks.
Søren kom til at blande Web-Sale.dk ind i hvad din udbyder havde gjort

Men tror bestemt at han vågner frisk imorgen og retter det.. Bare kedeligt
han lukket inden han gik iseng..

Men held og lykke med at få den op imorgen...

Mvh.
Palle Svendsen

Fra : Kasper Christensen

Dato : 21-09-03 00:08

> Men held og lykke med at få den op imorgen...

Tak for det.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 21-09-03 16:55

"Palle Svendsen (Web-Sale.dk)" <ps@web-sale.invalid> wrote in message
> Men held og lykke med at få den op imorgen...

Det sagde hun også...

--
Anders Vind Ebbesen
Ugebrevet Ignorant: http://www.webbesen.dk

Fra : Simon

Dato : 21-09-03 00:54

"Kasper Christensen" <news@REMOVEkasperc.dk> wrote in

> Skrev til ham igen og nu er han tavs.

http://www.d-hosting.dk/kontakt.php
http://www.micropage.dk/kontakt.asp

Simon

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 20-09-03 23:53

> [...]
> og ikke straks gå i webhotel gruppen som man nogle gange ser folk gøre.

Må jeg ha lov at vende den om, og i sådan en forbindelse anbefale hvis der
ikke er gyldig grund til lukningen, at udbyderen kontakter kunden inden han
lukker kontoen, og hvis ikke han gør det, accepterer at kunden går amok på
nettet over udbyderen.

Mvh.

Kim

Fra : Palle Svendsen \(Web~

Dato : 21-09-03 00:04

"Kim Jørgensen" <k7@get2net.udskiftmedDK> skrev

> [...]
han
> lukker kontoen, og hvis ikke han gør det, accepterer at kunden går amok på

Du må gerne vende den om :D

Jeg skal lige gøre opmærksom på at jeg _ikke_ tænkte på denne sag, men
generelt..

Kasper blev dog sådan som jeg læser det kontaktet af udbyderen, men det
kunne se ud til at det hele gik så stærkt at der ikke var en ordenlig
dialog.

Mvh.
Palle Svendsen

Fra : Kasper Christensen

Dato : 21-09-03 00:05

> Kasper blev dog sådan som jeg læser det kontaktet af udbyderen, men det
> kunne se ud til at det hele gik så stærkt at der ikke var en ordenlig
> dialog.

Jeg blev ikke kontaktet får jeg selv kontaktede ham. Han påstår at have
sendt en mail, men jeg har aldrig fået den.

Fra : Palle Svendsen \(Web~

Dato : 21-09-03 00:08

"Kasper Christensen" <news@REMOVEkasperc.dk> skrev

> Jeg blev ikke kontaktet får jeg selv kontaktede ham. Han påstår at have
> sendt en mail, men jeg har aldrig fået den.

Okey

Mvh.
Palle Svendsen

Fra : Jørgen

Dato : 21-09-03 07:53

> Jeg blev ikke kontaktet får jeg selv kontaktede ham. Han påstår at have
> sendt en mail, men jeg har aldrig fået den.

Måske har han sendt den på den mail han lukkede høhø

Fra : anders majland

Dato : 21-09-03 14:55

> [...]
> som er nødvendige af driftmæssige årsager. Har du haft virussen, for
> så har du sikkert sendt mange mails ud, og så kan han vel kalde det

Der er jo stadig stor forskel i at lukke for indgående og udgående post.
Hvis spørgeren har været inficeret er det den udgående der bør lukkes
for at forhindre spredning af virusen. Den indgående har i princippet
ikke noget med det at gøre.

Og hvis kontoen bare modtager mange virusmails kan det vel heller ikke
være spørgerens problem....

/A - der har modtaget over 4000 virus attachments de sidste dage (indtil
jeg fik sat et filter på så de ikke skulle ned over en isdn linie)

Fra : Kasper Christensen

Dato : 21-09-03 09:14

> [...]
> betingelser står der intet om det. Og jeg mister en del mail nu pga. det.

Så slutter denne debat. Jeg er oppe at køre igen og nu håber jeg at jeg ikke
har mistet for mange mails.