måske OT
Fra : Georg

Dato : 18-09-03 18:54

Jeg har altid haft indstillingen overfor pression mod vidner, at man på
ingen måde giver efter. Retfærdigheden skal ske fyldest i retssalen. På det
seneste har jeg tilføjet et "undtagen hvis jeg selv skal i vidneskranken" så
vil min hukommelse måske være ligeså hullet som en si. Hvorfor?

Når en person har begået manddrab, grov vold med varige men på ofret til
følge, eller på anden måde har udvist psykopatisk adfærd så blir vedkommende
måske buret inde i 2-10 år. Når forbryderen kommer ud igen, vil han med
meget stor sandsynlighed før eller siden gentage forbrydelsen. Man kan
åbenbart ikke gøre en ende på disse psykopaters adfærd. De farligste er jo
dem der intet har at miste, og det gør sådan en person endnu farligere.
Hvorfor skal man være åhh så humane overfor den slags personer? Nåh ja, jeg
glemte at nævne de jo også får udgang fra afsononingen eller måske stikker
de bare af. Og det er altså ikke de personlige omkostninger værd, at ens
vidneudsagn kan sende en psykopat på 6 års skattebetalt ferie. Med
personlige omkostninger mener jeg, leve i angst for repressalier fra
gerningsmanden el. dennes bekendte.

Hvorfor kan man ikke een gang for alle, for evigt fjerne disse stærkt
adfærdsafvigende personer? Er det for at falck, politi og andre myndigheder
ikke har arbejde nok? Er det fordi at "nu har de siddet inde i 8 år, og så
har de lært at opføre sig ordentligt" eller hvor er det fejlen er?

Georg (der som vidne mod rockertyper ikke kan huske noget som helst)

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 18-09-03 19:24

Georg wrote:
> [...]
> myndigheder ikke har arbejde nok? Er det fordi at "nu har de siddet
> inde i 8 år, og så har de lært at opføre sig ordentligt" eller hvor

Fejlen er, at du har postet i en forkert gruppe. Dit indlæg hører
til i dk.politik.

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>