Manglende vandforbrug-opgørelse fra udleje~
Fra : Morten Snedker

Dato : 17-09-03 21:51

Ja, historien om min udlejer fortsætter - og al hjælp herfra er
værdsat.

Jeg sad i dag og kiggede på salgsopstillinger på huse, og ved læsning
af disse slog det mig pludselig: vi har da aldrig fået en opgørelse
over vores vandforbrug!

Vi flyttede ind 15. marts 2001, og har altså ikke modtaget nogen
opgørelse for hverken 2001 eller 2002. Vi indbetaler hver måned 200
kroner á conto for vandforbrug.

Vandværket oplyser at vi har brugt 60 m^3 vand i 2002, til i alt 11,88
pr m^3 inklusive moms. Vi har altså brugt for 60*11,88 ...ca. 713
kroner - og har altså differencen op til de 2400 indbetalte kroner til
gode.

Hvad er hans pligt som udlejer (for vi skal vel ikke selv minde om
det?). I følge vandværket er opgørelser sendt ud medio april.

Kan vi afkræve renter af beløbet for "ventetiden" ?

mvh /Snedker
---
Svar venligst under det citerede
Klip og udelad, hvad du ikke besvarer

Fra : Morten Snedker

Dato : 17-09-03 21:57

On Wed, 17 Sep 2003 22:50:35 +0200, Morten Snedker
<morten@nospam_dbconsult.dk> wrote:

>Hvad er hans pligt som udlejer (for vi skal vel ikke selv minde om
>det?). I følge vandværket er opgørelser sendt ud medio april.

Okay - er selv nået frem til Lejelovens §46 - men er stadig
interesseret i spørgsmålet omkring renter...?

Fra : Rasmus

Dato : 17-09-03 22:38

"Morten Snedker" <morten@nospam_dbconsult.dk> wrote in message
> [...]
> pr m^3 inklusive moms. Vi har altså brugt for 60*11,88 ...ca. 713
> kroner - og har altså differencen op til de 2400 indbetalte kroner til

Skal i selv betale afledningsafgift??, så passer 2400kr noget bedre, da den
er væsentligt højere end prisen på vand

mvh
Rasmus

Fra : Morten Snedker

Dato : 18-09-03 09:33

On Wed, 17 Sep 2003 23:37:50 +0200, "Rasmus"
<SLETDETHERmaximreality@ofir.dk> wrote:

>Skal i selv betale afledningsafgift??, så passer 2400kr noget bedre, da den
>er væsentligt højere end prisen på vand

Nej, det skal vi ikke.

/Snedker
---

Fra : Per Christoffersen

Dato : 18-09-03 09:41

"Morten Snedker" <morten@nospam_dbconsult.dk> wrote in message

> Kan vi afkræve renter af beløbet for "ventetiden" ?

Det ved jeg ikke, men I kan holde op med at betale vandbidrag til udlejer
nu:
§ 46 n. Er regnskabet ikke kommet frem til lejeren inden udløbet af den i §
46 l nævnte frist, mister udlejeren sin ret til at kræve tilllægsbetaling af
lejeren.

Stk. 2. Fremsendes regnskabet ikke inden 2 måneder efter den i stk. 1 nævnte
frist, kan lejeren undlade at indbetale vandbidrag, indtil lejeren har
modtaget regnskabet og har modtaget et eventuelt for meget betalt vandbidrag
for den afsluttede vandregnskabsperiode.

/Per