hjemmesider og copyright
Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 16-09-03 12:43

hejsa jeg har lavet følgende hjemmeside.

http://www.mainecoonresidence.com

og er blevet kontaktet af en meget vred dame der har en hjemmeside også om
katte www.cattery-sioux.dk

men følgende mail
Har du nogen sinde hørt om copyright??? Den måde du du har opstillet dine
"katte-rubrikker" på er da en direkte kopi af min og andres og jeg vil bare
lige gøre opmærksom på at vi har copyright på vores sider, og hvis du ikke
ændre din opsætning, vil vi gå videre med sagen!!!

Maja

Jeg har selv kikket på hendes side og kan godt se der måske er en lille
lighed imellem rubrikkerne, kan det passe at fordi vores egene rubrikker
(tabels) ligner hendes og andres at så har vi brudt en copyright. ???
og når hun skriver andres... så bliver jeg endnu mere forvirret er det så
ikke fordi det er måden at sætte det op på ?

/Henrik (en hygge hjemmeside designer der har fået en på næsen)

Fra : Annette Skovbon

Dato : 16-09-03 12:52

Du må meget undskylde mig, men jeg kan ikke se der er nogen lighed
imellem de sider overhovedet. Det kan så være fordi din side ikke duer
når man ikke bruger internet-explorer?
-Annette

Fra : Morten Snedker

Dato : 16-09-03 13:04

On Tue, 16 Sep 2003 13:52:29 +0200, "Annette Skovbon"
<annetteskovbon@yahoo.dk> wrote:

>Du må meget undskylde mig, men jeg kan ikke se der er nogen lighed
>imellem de sider overhovedet. Det kan så være fordi din side ikke duer
>når man ikke bruger internet-explorer?

Jeg bruger til gengæld IE - og jeg kan heller ikke se noget, der kunne
ligne brud på copyright...

/Snedker

---
Svar venligst under det citerede
Klip og udelad, hvad du ikke besvarer

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 16-09-03 13:01

Annette Skovbon wrote:

> Du må meget undskylde mig, men jeg kan ikke se der er nogen lighed
> imellem de sider overhovedet.

Følgende sider kan måske belyse problemet:

http://www.mainecoonresidence.com/hankatte.htm
http://cattery-sioux.dk/males.asp

Der er tale om informationsrubrikkerne (som jeg selv synes er temmelig
identiske med hensyn til layout).

--
Anders Thorsen Holm | http://www.daimi.au.dk/~zoolook/

Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Fra : Martin Andersen

Dato : 16-09-03 16:37

Anders Thorsen Holm wrote:

> Overvejer du at købe en DVD-afspiller? Så hold dig fra Fona!
> Læs hvorfor: http://www.daimi.au.dk/~zoolook/fona/

Og hvordan går denne sag mod Fona ?

Martin.

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 16-09-03 16:45

Martin Andersen wrote:

> Og hvordan går denne sag mod Fona ?

Forbrugerklagenævnet gik i gang med sagen her i april måned. Lidt
(noget) senere, end jeg egentlig havde forventet. Men nu får vi se,
hvorledes sagen udarter sig.

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 16-09-03 13:08

"Annette Skovbon" <annetteskovbon@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Du må meget undskylde mig, men jeg kan ikke se der er nogen lighed
> imellem de sider overhovedet. Det kan så være fordi din side ikke duer
> når man ikke bruger internet-explorer?

siderne er tjekket med internet eksplore og med netscape

så det virker med de to browsere.... men nu skulle vi jo ikke snakke om mine
dårlige programeringer )

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 16-09-03 12:59

Henrik Ø. Knudsen wrote:

[snip klage over lighed mellem websites]
> http://www.mainecoonresidence.com
> www.cattery-sioux.dk

> Jeg har selv kikket på hendes side og kan godt se der måske er en
> lille lighed imellem rubrikkerne,

Jeg synes nu, der er temmelig stor lighed mellem rubrikkerne:

Firmanavnet optræder oppe i venstre hjørne med stort set samme look og
skrifttype, racenavnet er i midten og så et ikon ude til højre.

Billedet er placeret stort set på samme måde, ligesom data er opført i
samme rækkefølge. Ligeledes er de forskellige links nedenunder
fremhævet på samme måde (med ">>" som postfix).

Det er altså meget, der taler for at du har ladet dig "inspirere" af
cattery-sioux.dk.

Spørgsmålet er vel, om rubrikkerne i sig selv kan betragtes som værende
af værkshøjde - det øvrige design adskiller sig jo væsentligt - og
derfor nyder beskyttelse af den relevante lovgivning.

Fra : Kurt Frederiksen

Dato : 16-09-03 14:13

On Tue, 16 Sep 2003 11:58:43 +0000 (UTC), Anders Thorsen Holm
<zoolook@daimi.au.dkx> wrote:

> [...]
>
>Firmanavnet optræder oppe i venstre hjørne med stort set samme look og
>skrifttype, racenavnet er i midten og så et ikon ude til højre.

Jeg kan da godt se lighederne, men da begge sider er lavet med samme
frontpage version og ingen af dem tilsyneladen har gjort meget for at
adskille sig fra den standard frontpage sætter op synes jeg ikke
lighederne er særlig store.

Det er vel normalt at placere firmanavn til venstre og ikon til højre
og en overskrift i midten. Det er der jo kun få muligheder for at
bytte om på.

>Billedet er placeret stort set på samme måde, ligesom data er opført i
>samme rækkefølge. Ligeledes er de forskellige links nedenunder
>fremhævet på samme måde (med ">>" som postfix).

Uden at kende til katte vil jeg tro at rækkefølgen er almindelige
anvendt inden for "faget" ligesom så mange andre områder. At der der
begge stederer anvendt >> som efterfølger til linktekst er vel også en
almindelig anvendt symbolik ligesom << så tit viser tilbage.

>Det er altså meget, der taler for at du har ladet dig "inspirere" af
>cattery-sioux.dk.

Jeg synes nærmest det ser ud som om begge har ladet sig inspirere af
frontpage 4.0 og de standarder den sætter op.

>Spørgsmålet er vel, om rubrikkerne i sig selv kan betragtes som værende
>af værkshøjde - det øvrige design adskiller sig jo væsentligt - og
>derfor nyder beskyttelse af den relevante lovgivning.

Personligt synes jeg det er noget pjat at råbe så højt, når man har
lagt sig så tæt op af den standard ens side generator har. Man må jo
så forvente at andre sider kommer til at ligne meget. Men det er
selvfølgelig altid en vurderingssag.

Men som jeg ser det har ingen af dem gjort ret meget selvstændigt
arbjede for deres layout. Jeg har ikke gået hele sourcen igennem, men
jeg kan ikke engang se at den såkaldte kopi sætter nogen skrifttype,
men kun bruger defaut med enkelte ændringer i font størrelsen. (jeg
kan tage fejl)

Den anden har en css, hvor der sættes ariel som font, hvilket vel
dårligt kan kaldes originalt.

Samlet set vil jeg ikke umiddelbart kalde det af værkshøjde, da ingen
af dem har bevæget sig særligt langt væk fra frontpage standard
skabelonerne.

Det eneste sted jeg ser en stor forskel er i farvevalget, hvor de jo
bestem ikke er sammenfaldende.
Med venlig hilsen
Kurt Frederiksen

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 16-09-03 14:19

Kurt Frederiksen wrote:

> Jeg synes nærmest det ser ud som om begge har ladet sig inspirere
> af frontpage 4.0 og de standarder den sætter op.

Det skal jeg ikke kunne udtale mig om - jeg benytter ikke Frontpage,
og ved således ikke, hvad den er i stand til (udover at generere
noget værre slamkode, men den diskussion hører til i en anden gruppe).

> Personligt synes jeg det er noget pjat at råbe så højt [snip]

Enig!

> Samlet set vil jeg ikke umiddelbart kalde det af værkshøjde, da
> ingen af dem har bevæget sig særligt langt væk fra frontpage
> standard skabelonerne.

Hvis der virkelig er tale om arbejde baseret på nogle
foruddefinerede skabeloner i et givet program, så kan der vel slet
ikke være noget at komme efter juridisk?

Fra : Kasper Christensen

Dato : 16-09-03 16:10

> [...]
> frontpage version og ingen af dem tilsyneladen har gjort meget for at
> adskille sig fra den standard frontpage sætter op synes jeg ikke

At det er lavet i Frontpage fastholder ikke en i at lave et specielt design.
Som jeg ser det er det helt klart en kopi af den anden side. Men om de har
noget at gøre? Det tror jeg ikke. Der er intet nyskabende i tabellen og
derfor må den vil næsten regnes som standard. Men hvis vi snakke moral, så
er det måske noget andet.

> Det er vel normalt at placere firmanavn til venstre og ikon til højre
> og en overskrift i midten. Det er der jo kun få muligheder for at
> bytte om på.

Jeg kunne nævnte 1000 andre. Endvidere er overdelen også vertikalt ens.

Så summa sumarum. pas på med din inspiration. Hvis den vokser på samme måde,
så kan du få problemer, men ikke denne gang.

Med venlig hilsen

Kasper Christensen
Multimediedesignerstuderende (Snart færdig - Jubii)

Fra : Lars Helmer Andersen

Dato : 16-09-03 13:00

"Henrik Ø. Knudsen" <henrik.knudsen[spegepølse]@paradis.dk> skrev i en
meddelelse

Hej Henrik

> [...]
> og når hun skriver andres... så bliver jeg endnu mere forvirret er det så
> ikke fordi det er måden at sætte det op på ?

Rubrikkerne er meget tætte på hinanden i udformning, så spørgsmålet er hvor
fik du skabelonen/ ideen til udformningen af din side ?

Hvis det er en generel udformning af katte rubrikker på nettet har de vist
ikke noget at komme efter, med mindre de alle har købt designet hos den
samme.

> /Henrik (en hygge hjemmeside designer der har fået en på næsen)

MVH
Lars Helmer Andersen

Fra : Albert

Dato : 16-09-03 13:05

"Henrik Ø. Knudsen" <henrik.knudsen[spegepølse]@paradis.dk> skrev i en
meddelelse news:3f66f745$0$24693$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> Har du nogen sinde hørt om copyright??? Den måde du du har opstillet dine
> "katte-rubrikker" på er da en direkte kopi af min og andres og jeg vil

hmmmn... "min og andres" ?? dvs. damen har kopieret noget fra andre ?

En ikke juridisk korrekt vurdering:
Når man bruger (skod) programmet frontpage er der god chance for
diverse ligheder.

Tror ikke du skal gøre dig de store bekymringer

Mvh
Albert

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 16-09-03 13:15

> En ikke juridisk korrekt vurdering:
> Når man bruger (skod) programmet frontpage er der god chance for
> diverse ligheder.

vil lige give medhold til frontpage, det er på vej på hylden igen, hvor er
det da et fjollet program ØV!

Fra : Mimi

Dato : 16-09-03 13:31

"Albert" <Albert_Konstant@hotmail.com> wrote
> bare
>
> hmmmn... "min og andres" ?? dvs. damen har kopieret noget fra andre ?

Vel ikke nødvendigvis? Hun kan da have brugt et design med fuld tilladelse
fra ophavsmanden. Eller hun kan selv være ophavskvinde og have givet
tilladelse til disse "andre".

> En ikke juridisk korrekt vurdering:
> Når man bruger (skod) programmet frontpage er der god chance for
> diverse ligheder.
Nu er det ikke kun placering af tekst og billeder, det er faktisk også
udvalget af data om dyret og rækkefølgen hvori data præsenteres, der er
identiske i dette tilfælde.

Mvh Mimi

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-03 13:29

skrev:

> [...]
>lige gøre opmærksom på at vi har copyright på vores sider, og hvis du ikke
>ændre din opsætning, vil vi gå videre med sagen!!!

Jeg kan ikke lige se at der skulle være noget at komme efter.
Selv om man lægger vægt på de lighedspunkter som andre har
bemærket (så nøjagtigt kikkede jeg ikke i første omgang), så
tvivler jeg på at de kan påberåbe sig værkshøjde (originalitet)
for så simpelt et design.

>Jeg har selv kikket på hendes side og kan godt se der måske er en lille
>lighed imellem rubrikkerne, kan det passe at fordi vores egene rubrikker
>(tabels) ligner hendes og andres at så har vi brudt en copyright. ?

Nej. Her er hendes menupunkter:

Home Males Females Offspring Gallery Kittens Links Contacts
Guestbook

Ser vi bort fra de kattespecifikke, deler hun de punkter og den
rækkefølge med hundrede millionvis af andre hjemmesider. Og skal
man lave en menu med dyr, vil 999 ud af 1000 skrive hanner,
hunner og unger i den rækkefølge.

--
Bertel

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 16-09-03 15:19

så har jeg fået næste mail fra den gale kvinde.
Hej!

I må da være blinde, hvis I ikke kan se ligheden på Anne-Mette's og min hp
(der er designet af Richard Sander) se dog på opsætningen af de enkelte
kattes "vinduer" de er helt ens med undtagelst af stamtavlen og sproget. Se
hvor opdrætternavnet står, kattens navn, og den lille figur i højre hjørne,
måden hvormed man klikker videre til "gallery", "show results" fødsels dato,
farve og forældre... hvad er der efterhånden der ikke er ens??? Det er da så
ens som det kan være!!!! Jeg er sådan set ligeglad med hvordan det er lavet
(jeg er altså ikke så dum, at jeg ikke ved, at html og asp er det
samme!!!!), men ikke med hvordan det ser ud. Men hvis I så stridt vil holde
på jeres ret, så ok... så må advokaterne jo dømme! Vi har fået flere
henvendelser fra folk, der også har set den slående lighed!

Maja

hvad skal jeg sige og hvordan skal jeg forholde mig, hun lyder noget fælt.
/Henrik

Fra : Rune Manscher

Dato : 16-09-03 15:30

"Henrik Ø. Knudsen" <henrik.knudsen[spegepølse]@paradis.dk> wrote in
message news:3f671bc9$0$24679$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> [...]
> på jeres ret, så ok... så må advokaterne jo dømme! Vi har fået flere
> henvendelser fra folk, der også har set den slående lighed!

Hvad mon hun mener med advokaterne må dømme ? Og jeg som gik her og
troede, at det kun var dommere der dømte. Det virker ikke som om hun har
den fjerneste anelse om, hvilke retsskridt hun bør foretage, og hun har
da slet ikke kontakt til en advokat.

> hvad skal jeg sige og hvordan skal jeg forholde mig, hun lyder noget
fælt.
> /Henrik

Hvis designet er baseret på en FP-skabelon, så skal du bare slå koldt
vand i blodet. Men spørgsmålet er måske også, om du HAR kigget på hendes
side, og kopieret designet, eller om det i bund og grund er en tilpasset
skabelon fra FP ?

*Rune

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 16-09-03 15:52

> [...]
> vand i blodet. Men spørgsmålet er måske også, om du HAR kigget på hendes
> side, og kopieret designet, eller om det i bund og grund er en tilpasset

Jeg har ikke taget det fra en skabelon i frontpage, men blot set en masse
sider om katte (om jeg lige så hendes side husker jeg ikke) og så gik jeg
igang med at designe Annes side ud fra andre ting jeg havde lavet før og
hvad jeg havde set på nettet, det skal siges at den "boks" som hun snakker
om ikke er andet end et simpelt tabelset med nogen farver og et jpg i toppen
med avlers navn og navnet på katten, så brokker hun sig over hvordan det er
stillet op men jeg syntes da jeg har brug almindelig logisk opbygning, og
gør man det så ender man vel op med den opsætning af navne jeg mener hvis
man havde skrevet

bisse (som navn) Kronstrand's

i den rækkefølge ville det så ikke forvire begreberne lidt, på den anden
måde får man da en ide om at Kronstrand's bisse
er fordi det er hendes kat ???

men det er uden for emnet

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 16-09-03 16:01

Henrik Ø. Knudsen Skrev:
> Jeg er sådan set ligeglad med hvordan det er lavet
>
> og så tror jeg nok også at html og asp ikke er var samme sidste gang
> jeg kikkede i bog
> men det er selvfølgelig en helt anden historie og ikke fordi jeg tror
> hun er dum

Grunden til at hun har skrevet det er at du har skrevet til hende at hendes
side er lavet i ASPog din i HTML og derfor er siderne ikke ens..
Forskellen på ASP og HTML ligger ikke i alm tabel design osv. her er koden
100% den samme.. ASP er en tilføjelse som bruges til at afvikle kode på
serveren og ikke i browseren.. men ja det er en længere historie...

(Nej, jeg opffentliggører ikke dine private mails, selvom jeg har dem
liggende)

mvh
Anders

begin 666 smile.gif
M1TE&.#EA#P`/`)$!`````+^_O___`````"'Y! $```$`+ `````/``\```(N
MC V9QY$"X6(@6GGJO0!)+3RA$XDA:&Y6JGXMIX$K%G,8^2EE]G:4?&ID%+Y#
#`0`[
`
end

begin 666 wink.gif
M1TE&.#EA#P`/`+,``````+^_O___````````````````````````````````
M`````````````````````"'Y! $```$`+ `````/``\```0T,$@):ITX5,'Y
MQ4 G>E,XC@`EF.MJIJSEQ>PI;C9:YZYGOQK?C12<R8C%7P;7^60TEA0F`@`[
`
end

Fra : David T. Metz

Dato : 17-09-03 10:02

Anders Lorentzen skriblede:

OT: undlad venligst fremover binære filer i ikke-binære grupper.

David
XFUT:dk.admin.netikette

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-09-03 16:17

Henrik Ø. Knudsen wrote:

> Jeg har ikke taget det fra en skabelon i frontpage, men blot set en masse
> sider om katte

Hvis du kan finde en række andre sites, der har lavet det på samme måde
(og disse ikke er lavet af den samme web-designer), kan du måske
henholde dig til, at designet ikke er et selvstændigt værk. Ellers vil
jeg råde dig til at ændre dit design.

> [...]
> gør man det så ender man vel op med den opsætning af navne jeg mener hvis

Som andre også har nævnt, er ligheden i opbygningen af info-boksene
slående. Jeg ville også have brokket mig, omend i en mere sober tone.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Morten Snedker

Dato : 17-09-03 10:26

On Tue, 16 Sep 2003 17:16:30 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

>Som andre også har nævnt, er ligheden i opbygningen af info-boksene
>slående. Jeg ville også have brokket mig, omend i en mere sober tone.

Personligt ville jeg da i dén grad være klar til at prøve sagen. Hvis
designet på den "originale" side ligefrem opfattes som unik, ja så
ender det hele da i et farlig rod...men så'n er vi jo så forskellige.

mvh /Snedker
---

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 16-09-03 15:37

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-03 16:30

skrev:

>og så tror jeg nok også at html og asp ikke er var samme sidste gang jeg
>kikkede i bog

Jo, men hun mener jo nok at det visuelle udtryk ikke afhænger af
om det produceres mede ASP eller HTML og det har hun jo ret i.

Hvis jeg var dig ville jeg svare roligt tilbage og så afvente
yderligere.

--
Bertel

Fra : Kasper Christensen

Dato : 16-09-03 16:33

> og så tror jeg nok også at html og asp ikke er var samme sidste gang jeg
> kikkede i bog

Ja, HTML og ASP er to ting. Men i grove træk konverteres ASP på serven til
HTML, som så læses af brugens computer. Så jo når vi snakker design og
output er det det sammen.

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 17-09-03 10:47

"Kasper Christensen" <news@REMOVEkasperc.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, HTML og ASP er to ting. Men i grove træk konverteres ASP på serven til
> HTML, som så læses af brugens computer. Så jo når vi snakker design og
> output er det det sammen.

vi er endt med at kunne snakke om problemet, og vi kom frem til at jeg ændre
mit design på boksene så der ikke er nogen tvivl om hvem der ejer hvad
hun er selv gået med til at jeg må bruge www.mainecoon.1go.dk <--- et eks.
og så skulle alle parter være glade igen, om de så kan ses af alle brugere
det er så spørgsmålet.....

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 16-09-03 15:40

"Henrik Ø. Knudsen" <henrik.knudsen[spegepølse]@paradis.dk> skrev i
en meddelelse news:3f671bc9$0$24679$edfadb0f@dread14.news.tele.dk
> så har jeg fået næste mail fra den gale kvinde.

> Jeg er sådan set
> ligeglad med hvordan det er lavet (jeg er altså ikke så dum, at
> jeg ikke ved, at html og asp er det samme!!!!),

LOL

FUT: news:dk.edb.internet.webdesign
svar havner i d.e.i.webdesign

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Anders Thorsen Holm

Dato : 16-09-03 15:38

Henrik Ø. Knudsen wrote:

> så har jeg fået næste mail fra den gale kvinde.

[snip]

> hvad skal jeg sige og hvordan skal jeg forholde mig, hun lyder
> noget fælt.

Først må du lige forklare omkring dit design. Hvad har du brugt af
software? Eventuelle templates? Inspirationskilder? Hvis du rent
faktisk *har* ladet dig inspirere af deres side, er det nok bedst at
erkende det.

Kurt Frederiksen nævner andetsteds i tråden
at der kan være tale om templates? Er det tilfældet? Kodemæssigt er
siderne forskellige, men du kan i sagens natur sagtens have arbejdet
ud fra en template.

Såfremt begge parter har arbejdet ud fra den samme template, kan jeg
ikke se, hvorledes den ene skulle have noget som helst krav overfor
den anden part.

Der er ganske vist visuelle ligheder, men som det også er bemærket
flere steder i tråden, er rubrikkernes udformning dog så
simpel/enkel, at de næppe kan opnå værkshøjde. Læg dertil forskellem
i det øvrige indholds udseende.

Det kunne du jo skrive tilbage til vedkommende. Og gør det endelig i
en sober tone, fremfor at svare igen.

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 16-09-03 15:57

Henrik Ø. Knudsen wrote:
> [...]
>
> Maja

> hvad skal jeg sige og hvordan skal jeg forholde mig, hun lyder noget

Jeg vil sige at du ikke kan tillade dig at poste hendes private email her!!
Desuden synes jeg du skal passe på dine udtalelser omkring hvor fæl, gal
osv. hun er...
Især fordi du tydelig har ladet dig inspirere af Maja's side.

Anders

Fra : MaRk

Dato : 16-09-03 22:39

> Jeg vil sige at du ikke kan tillade dig at poste hendes private email
her!!
> Desuden synes jeg du skal passe på dine udtalelser omkring hvor fæl, gal
> osv. hun er...

Hvis jeg fik en mail lydende sådan her:
[...]

Ville jeg sgu også blive sur, hun kunne da i det mindste snakke pænt.

> Især fordi du tydelig har ladet dig inspirere af Maja's side.

Kan nu ikke lige se den store lighed.
Den eneste lighed jeg umiddelbart ser, er at info er næsten ens, men hvad
skal man ellers skrive? Afførings farve?
Der kan vel heller ikke var copyright på om man vil skrive hvad farve katten
er og hvilke dyr den kommer fra.

Mvh
Mark

Fra : Kasper Christensen

Dato : 17-09-03 09:31

> [...]
> skal man ellers skrive? Afførings farve?
> Der kan vel heller ikke var copyright på om man vil skrive hvad farve

Tabellerne er jo 99% identisk og det er her problemet ligger.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-09-03 10:49

Kasper Christensen skrev:

>Tabellerne er jo 99% identisk og det er her problemet ligger.

Hvor meget forskel kan der blive når det er de samme oplysninger
der skal præsenteres?

--
Bertel

Fra : Kasper Christensen

Dato : 17-09-03 13:19

> Hvor meget forskel kan der blive når det er de samme oplysninger
> der skal præsenteres?

Placering kan da være helt anderledes. Juster billeder og ikoner.
Mulighederne er uendelige.

Fra : Jane

Dato : 17-09-03 18:35

Kasper Christensen skrev i

> Tabellerne er jo 99% identisk og det er her problemet ligger.

Hvis Henrik lavede det om til css så det var en flydende div,
der så ud på samme måde, ville det så være samme problem?

Jane

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-09-03 21:18

Jane wrote:

> Kasper Christensen skrev i

> Hvis Henrik lavede det om til css så det var en flydende div,
> der så ud på samme måde, ville det så være samme problem?

Ja, det er layoutet, der er et problem, ikke den bagved liggende kode.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : David T. Metz

Dato : 17-09-03 10:04

Anders Lorentzen skriblede:

> Jeg vil sige at du ikke kan tillade dig at poste hendes private email
> her!!

Pjat - det er der intet juridisk til hinder for.

David

Fra : Morten Snedker

Dato : 17-09-03 10:28

On Tue, 16 Sep 2003 16:56:40 +0200, "Anders Lorentzen" <al@it.dk>
wrote:

> [...]
>osv. hun er...
>Især fordi du tydelig har ladet dig inspirere af Maja's side.

Med høflighed når man langt - og med den tone hun slår an, så ligger
hun da lidt som hun selv har redt op...mener jeg.

/Snedker
---

Fra : RoJo

Dato : 17-09-03 10:40

"Henrik Ø. Knudsen" <henrik.knudsen[spegepølse]@paradis.dk> skrev i en
meddelelse news:3f671bc9$0$24679$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> så har jeg fået næste mail fra den gale kvinde.

He he, jeg kommenterer lige "den gale kvindes" brev;

> I må da være blinde, hvis I ikke kan se ligheden på Anne-Mette's og min hp

Blinde?? Vedkomne burde være stolt af, at nogle vil lade sig inspirere. Og
her er udelukkende tale om inspiration og IKKE kopiering !!!

> [...]
dato,
> farve og forældre... hvad er der efterhånden der ikke er ens??? Det er da

Det er fuldstændigt ligemeget. Inspiration UDEN kopiering er lovligt!

>Jeg er sådan set ligeglad med hvordan det er lavet
> (jeg er altså ikke så dum, at jeg ikke ved, at html og asp er det
> samme!!!!),

Åbenbart, for det har da INTET med hinanden at gøre.

>men ikke med hvordan det ser ud. Men hvis I så stridt vil holde
> på jeres ret, så ok... så må advokaterne jo dømme!

Lad dem... det ku blive sjovt.

>Vi har fået flere
> henvendelser fra folk, der også har set den slående lighed!

Der er også lighed... men ik så meget, at det gør noget.

> Maja

> hvad skal jeg sige og hvordan skal jeg forholde mig, hun lyder noget fælt.
> /Henrik

Du har ladet dig inspirere... det er helt ok.
Problemerne kommer når, grafikstørrelse og koder er 100% identiske (som
f.eks. med kronprinsens side).

Ta' det helt roligt.

Mvh
RoJo