Vedligeholdelse af udenomsareal ved lejet ~
Fra : Morten Snedker

Dato : 16-09-03 09:46

Ja, så er jeg her igen.

Pkt. 1.
Min hustru og jeg bor til leje i et hus med tilhørende grund.

I lejekontrakten er angivet, at det påhviler os at "slå græs, klippe
hæk og i øvrigt vedligholde udenomsarealet".

Jeg ved den er svær at foholde sig til, da det jo er skønsmæssigt. Men
vi har fx. en ca. 25 meter lang indkørsel med grus. Her er der begyndt
at gro noget særdeles genstridig græs, som stor set kun kan fjernes
ved brænding/sprøjtning. Er det mit job?

I øvrigt skal det nævnes, at vores udlejer også er vores nabo, og har
græsplæne lige op mod indkørslen. Efter den tid er kommet, hvor han
gerne så os flytte ud, er han begyndt at at køre modsat end før,
således at græsset sprøjter udover indkørslen...det gjorde han ikke
før - og der er altså ingen grund til, at det behøver lande der.

mvh /Snedker
---
Svar venligst under det citerede
Klip og udelad, hvad du ikke besvarer

Fra : D.u.n.k.

Dato : 16-09-03 10:07

"Morten Snedker" <morten@nospam_dbconsult.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at gro noget særdeles genstridig græs, som stor set kun kan fjernes
> ved brænding/sprøjtning. Er det mit job?

Hvis området er en del af det lejede er det helt klart dit job.

Giv det et par liter Round-Up, så er det overstået.

Venlig hilsen
Dunk

Fra : Anders Christensen

Dato : 16-09-03 20:04

"D.u.n.k." <slet091255@iname.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >

> Hvis området er en del af det lejede er det helt klart dit job.
>
> Giv det et par liter Round-Up, så er det overstået.

OT: Et par liter Round-Up vil også "gavne" jeres eventuelles børn chancer
for ikke at have rent drikkevand om nogen år

Fra : D.u.n.k.

Dato : 16-09-03 20:52

"Anders Christensen" <vladimirr@RØDSPÆTTEvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

> OT: Et par liter Round-Up vil også "gavne" jeres eventuelles børn chancer
> for ikke at have rent drikkevand om nogen år

Det er vist en påstand, som ikke er specielt veldokumenteret.
Jeg ved godt, at argumentet i tide og utide føres frem, men det er jo ikke
ubetinget det samme som at det er sandt.

Venligst
Dunk

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 16-09-03 22:17

"D.u.n.k." <slet091255@iname.com> wrote in

> Det er vist en påstand, som ikke er specielt veldokumenteret.
> Jeg ved godt, at argumentet i tide og utide føres frem, men det
> er jo ikke ubetinget det samme som at det er sandt.

Prøv du at spørge de mus der har fået ødelagt arveanlæggene pga.
Round Up's aktive stof. Der er adskillige forsøgsdyr (der normalt
bruges til at vise hvordan et stof formentlig påvirker mennesker) der
har fået ødelagt arveanlæg og lign.

Selv Monsanto erkender at Round Up kan skade vandlevende dyr.

Jo, Round Up er pissegiftigt.

Men det er OT her, FUT selv til en eller anden videnskabsgruppe hvis
du vil diskutere videre.

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 16-09-03 22:35

Henrik Stidsen wrote:

> Selv Monsanto erkender at Round Up kan skade vandlevende dyr.
>
> Jo, Round Up er pissegiftigt.

Ok, du har naturligvis kilder til dette,
vil du venligst angive dem her ?

Da alle forventer, at du i en juragruppe har hold på facts..

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-09-03 13:21

"Erik G. Christensen" <egc@FJERNpost1.tele.dk> wrote in

> Ok, du har naturligvis kilder til dette,
> vil du venligst angive dem her ?

Jeg har dem kun som papirformat - og svjv ligger de 320km herfra...

> Da alle forventer, at du i en juragruppe har hold på facts..

Forventer folk jeg er i en juragruppe ?
Bemærk iøvrigt at jeg bad om at der blev futtet til en
videnskabsgruppe hvis der skulle diskuteres om sagen. Jeg ønsker ikke
at diskutere videre, gider ærlig talt ikke. Hvis du har mere at sige
må du smide det i dk.videnskab

FUT: dk.videnskab

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-09-03 08:14

"D.u.n.k." <slet091255@iname.com> wrote in message

> "Anders Christensen" <vladimirr@RØDSPÆTTEvladimirr.dk> skrev i en
meddelelse

> Det er vist en påstand, som ikke er specielt veldokumenteret.

Det er da bevidst at roundup ender i grundvandet.
Her et et link til et troværdigt medie:

http://cph.ing.dk/arkiv/1699/roundup01.html

> Jeg ved godt, at argumentet i tide og utide føres frem, men det er jo ikke
> ubetinget det samme som at det er sandt.

Nej, men i dette tilfælde er det.
Desuden kan private sjældendt finde ud af at dosere sprøjtegifte rigtigt.

FUT:
dk.fritid.hus-og-have

--
mvh/rg. Christian

Fra : D.u.n.k.

Dato : 17-09-03 09:04

> Det er da bevidst at roundup ender i grundvandet.
> Her et et link til et troværdigt medie:
>
> http://cph.ing.dk/arkiv/1699/roundup01.html

Hvad gør dette link specielt troværdigt ??
At man kan spore lidt Glyphosat er da langt fra det samme som at sige det
kommer fra roundup. Det kunne jo være naturlige forekomster - eller komme
fra et hvilket som helst andet produkt, som indeholder det middel eller som
indeholder en kemisk sammensætning, som kan skabe det stof.

> Desuden kan private sjældendt finde ud af at dosere sprøjtegifte rigtigt.

Det er da noget vrøvl - private kan da læse en brugsanvisning på lige fod
med alle andre.

> FUT:
> dk.fritid.hus-og-have

Endelig - stop det forbandede futteri. Debatten er startet her - deltagerne
opholder sig her. Hvorfor skal debatten så flyttes over til en helt uskyldig
gruppe ?

Venlig hilsen
Dunk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-09-03 12:56

> [...]
som
> indeholder en kemisk sammensætning, som kan skabe det stof.

Åh ja.

> Det er da noget vrøvl - private kan da læse en brugsanvisning på lige fod
> med alle andre.

Ja, men der er utroligt mange der ikke tror på at det er nok.

> [...]
deltagerne
> opholder sig her. Hvorfor skal debatten så flyttes over til en helt

Fordi den vej som denne del af tråden går er ikke jura men hus og have,
derfor futter jeg.

FUT: dk.fritid.hus-og-have

--
mvh/rg. Christian

Fra : D.u.n.k.

Dato : 17-09-03 16:05

> Fordi den vej som denne del af tråden går er ikke jura men hus og have,
> derfor futter jeg.
>
> FUT: dk.fritid.hus-og-have

Og fordi DU ikke mener debatten hører hjemme her synes du det er helt
riemligt at 'hus og have' skal belemres med den - eller 'videnskab', som en
anden foreslår.

'Ude af sind (syne) ude af tanke' må være din livsfilosofi - velbekomme !

Venlig hilsen
Dunk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-09-03 09:13

> [...]
> >

> Og fordi DU ikke mener debatten hører hjemme her synes du det er helt
> riemligt at 'hus og have' skal belemres med den - eller 'videnskab', som

En tråd kan da godt dele sig til andre grupper, hvad tror du eller FUT er
til for ?

> 'Ude af sind (syne) ude af tanke' må være din livsfilosofi - velbekomme !

Jeg vil gerne fortsætte debatten i 'hus og have', men nu er vi vist nærmere
i dk.snak (som jeg ikke følger med i)

EOD

--
mvh/rg. Christian

Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-09-03 01:44

"Anders Christensen" <vladimirr@RØDSPÆTTEvladimirr.dk> skrev Tue, 16 Sep
2003 21:04:14 +0200

>OT: Et par liter Round-Up vil også "gavne" jeres eventuelles børn chancer
>for ikke at have rent drikkevand om nogen år

Det er ganske enkelt noget vrøvl, som ihvertfald ikke hører hjemme i
gruppen her.

På trods af at vi utallige gange har fået råbt og skreget ud at nu er
RoundUp (endelig og omsider og efter lang tid søgning) fundet i
grundvandet dette eller hint sted, så har det hver evig eneste gang
efterfølgende vist sig at være det pure opspind - men det råber
medierne ikke så højt op om.

Dette ikke for at tage specielt RoundUp i forsvar, men medierne har
konsekvent vist billedet af manden med RoundUp dunken - og den grønne
traktor i baggunden - hver evig eneste gang de har skullet fortælle
noget om om sprøjtemidler og al deres ulyksaligheder. Og dermed givet
befolkningen det indtryk at netop RounUp er synonym med al landsens
ulykker.

Og rent faktisk er RuondUp eet af de få sprøjtemidler der *aldrig*
nogensinde er sporet i grundvandet.!

Men iøvrigt er netop RoundUp ikke specielt velegnet i det foreliggende
tilfælde - idet det jo netop ikke har langtidsvirkning, men kun virker
virker "her og nu".

--
mvh, A:\Feldborg

Folketælllinger Hammerum og Bølling herreder, kirkebøger Hammerum herred

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-09-03 08:15

Fra : Dan

Dato : 17-09-03 05:36

> OT: Et par liter Round-Up vil også "gavne" jeres eventuelles børn chancer
> for ikke at have rent drikkevand om nogen år

Jamen, det er jo deres problem i fremtiden!
Ukrudtet er vores problem her og nu!

Så, må de bare opfinde noget, der kan løse deres problem, og gøre
drikkevandet drikkeligt igen!
Ligesom vi nu har opfundet noget, der kan løse vores problem, og fjerne
ukrudtet!

Længere er den pot ikke!

Dan

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-03 18:39

Dan skrev:

> Jamen, det er jo deres problem i fremtiden!
> Ukrudtet er vores problem her og nu!

Hakkejern og knofedt...ja det kan faktisk gøres
på den måde.

> Så, må de bare opfinde noget, der kan løse deres problem, og gøre
> drikkevandet drikkeligt igen!
> Ligesom vi nu har opfundet noget, der kan løse vores problem, og
> fjerne ukrudtet!

Ja, du har aldrig været i USA hvor selv isterningerne
smager af klor, så den løsning er *jeg* helst fri for
her i dk land.

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Arne Feldborg

Dato : 17-09-03 01:44

Morten Snedker <morten@nospam_dbconsult.dk> skrev Tue, 16 Sep 2003
10:46:09 +0200

> [...]
>
>Jeg ved den er svær at foholde sig til, da det jo er skønsmæssigt. Men
>vi har fx. en ca. 25 meter lang indkørsel med grus.

Hvad er egentlig dit problem.?

Du har lejet et hus med de dertil hørende arealer, incl. en indkørsel
til din bopæl. Hvem andre end dig selv bruger denne.?

Hvem andre end dig selv har interesse i at den bliver vedligeholdt.?

> [...]
>således at græsset sprøjter udover indkørslen...det gjorde han ikke
>før - og der er altså ingen grund til, at det behøver lande der.

Med risiko for at blive erklæret OT, så må jeg nok sige at hvis det
virkeligt skulle være et problem for dig at holde din egen indkørsel, så
forstår jeg udmærket udlejeren (så ligger der sikkert også mange andre
ting til grund)..