ophavsret under pseudonym
Fra : Mads Andersen

Dato : 16-09-03 07:11

Hej,

Hvis jeg skriver noget musik under pseudonym, skal jeg så kunne dokumentere,
at personen bag er mig?

Mvh,
Mads

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-03 07:40

Mads Andersen skrev:

>Hvis jeg skriver noget musik under pseudonym, skal jeg så kunne
>dokumentere, at personen bag er mig?

Ja, naturligvis. Det samme er et krav hvis musikken *ikke* er
skrevet under pseudonym. Hvis du ikke kan dokumentere at du er
ophavsmand til et værk, så kan du heller ikke gøre din ophavsret
gældende.

--
Bertel

Fra : Mads Andersen

Dato : 16-09-03 07:52

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> [...]
> skrevet under pseudonym. Hvis du ikke kan dokumentere at du er
> ophavsmand til et værk, så kan du heller ikke gøre din ophavsret

Hvordan skulle jeg juridisk kunne bevise, at det er mig?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-09-03 09:47

Mads Andersen skrev:

>Hvordan skulle jeg juridisk kunne bevise, at det er mig?

Det har andre svaret udmærket på.

--
Bertel

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-09-03 07:43

"Mads Andersen" <none@none.com> skrev :

>Hvis jeg skriver noget musik under pseudonym, skal jeg så kunne dokumentere,
>at personen bag er mig?

Nøehhhh ... de oprindelige nodeark, er da rigelig dokumentation for
at du er ophavsmand bag værket, hvis nogen skulle tvivle.

Ellers er KODA nok en informationskilde : søg på Pseudonym på
www.koda.dk og der er info

(du kan få dit pseudonym registreret der)

--
jan@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......! "

Fra : Mads Andersen

Dato : 16-09-03 07:52

<jan@stevns.net> wrote in message

> [...]
>
> Ellers er KODA nok en informationskilde : søg på Pseudonym på
> www.koda.dk og der er info
>
> (du kan få dit pseudonym registreret der)

Ja, jeg var bare i tvivl om det var tilstrækkeligt

Fra : jan@stevns.net

Dato : 16-09-03 08:18

"Mads Andersen" <none@none.com> skrev :

>Ja, jeg var bare i tvivl om det var tilstrækkeligt

Det, og så de originale nodepapirer - så er der ikke megen tvivl

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 16-09-03 09:27

jan@stevns.net wrote:

> Det, og så de originale nodepapirer - så er der ikke megen tvivl

For at være helt sikker kan man sende noderne til sig selv i et anbefalet
brev, og så undlade at åbne det, før en eventuel retssituation. Så skulle
der vist SLET ikke være nogen tvivl :)

--
Jacob

If you're in a war, instead of throwing a hand grenade at the enemy,
throw one of those small pumpkins. Maybe it'll make everyone think how
stupid war is, and while they are thinking, you can throw a real
grenade at them.