/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
tele2adsl
Fra : Hansen


Dato : 14-09-03 00:27

Jeg har engang i juni måned i år tilmeldt mig tele2adsl.
Jeg er nu pr. den 2. ds. blevet konvertertet fra tdc til tele2.
Det har på ingen måder levet op til, hvad jer er blevet lovet fra tele2.
Fejl på forbindelse i næsten en uge, efter en dags adgang. Herefter lever
forbindelsen slet ikke op til det jeg har købt, hvilket jeg har prøvet at
kunne dokumenter ved test på flere måder, naturligvis mine egne målinger, og
det er langt fra.
Sådan som jeg læser tele2's betingelser, har jeg bundet mig til dem i 6 mdr.
Tele2 besvarer efter flere henvendelser ikke mine spørgmål.
Har jeg nogen mulighed for, og kan jeg slippe ud af aftalen med tele2, jeg
kan ikke lure det ud fra deres betingelser. Kan jeg påberåbe mig svigtende
forudsætninger på det forliggende grundlag?
Hvis nogen gider læse er her link til betingelserne:
http://www.tele2adsl.dk/upload/terms_pdf/T2P%20vilkaar.pdf

Mvh Jan Hansen



 
 
Rune Wold (14-09-2003)
Kommentar
Fra : Rune Wold


Dato : 14-09-03 11:17

Hansen wrote:

[klip}

> Har jeg nogen mulighed for, og kan jeg slippe ud af aftalen med tele2, jeg
> kan ikke lure det ud fra deres betingelser. Kan jeg påberåbe mig svigtende
> forudsætninger på det forliggende grundlag?

Helt generelt kan man sige, at du kan hæve en aftale om en vedvarende
ydelse med virkning for fremtiden, hvis ydelsen er behæftet med en
mangel, der må betegnes som væsentlig. Dette kan du gøre, hvad enten der
aftalt 6 måneders uopsigelighed eller ej. Opsigelse er ikke det samme
som ophævelse. Bristende forudsætninger bør ikke påberåbes i de
tilfælde, hvor der er tale om faktisk mangel. I disse tilfælde står man
sig ved at benytte ovensstående tankeskema.
Hvorvidt der er tale om væsentlig mangel i dette konkrete tilfælde, er
jeg dog ikke istand til at sige. Men prøv at forhør dig hos de steder,
hvor der ydes reel retshjælp. (Denne NG er vistnok ikke et sådan sted)

/Rune Wold

--
Punani: "poo-na-nee"
Hawaiian (lit. Heavenly flower), derived from pua (blossom);
nani (glory, splendor, heavenly), Meaning female genitals,
sexually receptive female or sexual intercourse.


Pcman (15-09-2003)
Kommentar
Fra : Pcman


Dato : 15-09-03 14:38

"Hansen" <Jan.h@c.dk> wrote in message
news:fJN8b.396$6u7.206@news.get2net.dk...
> Jeg har engang i juni måned i år tilmeldt mig tele2adsl.

Det gjorde jeg også i Juni!

> Jeg er nu pr. den 2. ds. blevet konvertertet fra tdc til tele2.

Det blev jeg for en måned siden. Grunden til at der i mit tilfælde gik så
lang tid, var at TDC ikke kunne håndtere det store antal opsigelser. Da TDC
havde ferie i den periode, blev problemet endnu større for Tele2, der er
afhængig af, at TDC flytter ADSL forbindelsen på centralen. TDC sagde til
mig at det var Tele2, der ikke kunne finde ud af det, men Tele2 sendte mig
et brev med information om TDC`s problemer med det store antal opsigelser på
deres ADSL forbindelser. TDC indrømmede senere at de havde ferie og at det
var en årsag til forsinkelserne. Tele2`s medarbejdere har mundkurv på, da de
IKKE må fortælle at årsagen til forsinkelserne ligger på TDC`s central!!!

> Det har på ingen måder levet op til, hvad jer er blevet lovet fra tele2.
> Fejl på forbindelse i næsten en uge, efter en dags adgang. Herefter lever
> forbindelsen slet ikke op til det jeg har købt, hvilket jeg har prøvet at
> kunne dokumenter ved test på flere måder, naturligvis mine egne målinger,
og
> det er langt fra.

Det er lidt synd. Jeg har været tilfreds fra første dag jeg fik ADSL hos
Tele2. Det har fungeret lige siden og jeg er endda koblet op med 3 stk pcér.
Jeg har heller ikke nogen problemer med hastigheden. Som gammel Tele2
medarbejder kan jeg fortælle at alle fejl skal laves af TDC´s medarbejdere
og på deres centraler. Da Tele2 kunder er eksterne kunder, kommer de sidst i
køen når der skal laves telefonlinier og adsl forbindelser. Undtagen på
enkelte centraler og boligblokke, som er installeret af Tele2. Og Tele2 har
mundkurv på når der er problemer, det er en del af aftalen for at holde
Tele2´s lave priser. Al fastnettelefoni foregår over TDC´s centraler og
afregning af netleje sker også via TDC. Husk det er TDC der ejer kobberet i
jorden!

> Sådan som jeg læser tele2's betingelser, har jeg bundet mig til dem i 6
mdr.
> Tele2 besvarer efter flere henvendelser ikke mine spørgmål.
> Har jeg nogen mulighed for, og kan jeg slippe ud af aftalen med tele2, jeg
> kan ikke lure det ud fra deres betingelser. Kan jeg påberåbe mig svigtende
> forudsætninger på det forliggende grundlag?
> Hvis nogen gider læse er her link til betingelserne:
> http://www.tele2adsl.dk/upload/terms_pdf/T2P%20vilkaar.pdf

Principielt ja. Men har Tele2 ikke levet op til det lovede, kan kontrakten
ophæves. Sådan er det med alt. Men jeg synes altså at du skal give dem en
chance til! Jeg ved at de har haft meget travlt, fordi Tele2 lige har fået
en kæmpe bunke overflytninger fra TDC og der opstår selvfølgelig
vanskeligheder ved nogle af disse. Husk på at TDC er skyld i den egentlige
flaskehals og Tele2 skal holde hånden over TDC. Når du så ringer til TDC og
fortæller dem om problemet, siger de at Tele2 har skylden. De glemmer bare
at fortælle at årsagen til forsinkelserne, er at TDC ikke kunne håndtere det
store antal overflytninger til Tele2 på en gang. Og da slet ikke i
ferieperioden.

Dette kan jeg kun tillade mig at fortælle, da jeg ikke arbejder i Tele2
mere, men jeg synes at det er et fantastisk godt selskab og medarbejderne
(mine gamle kollegaer) meget kompetente. Tele2 er nødt til at foretage stort
set alle ting, undtagen direkte afregning til kunden, gennem TDC. Som
ekstern kunde er Tele2 altid sidst i rækken når der skal laves noget på
telefonlinierne. Andre selskaber har forhandlet sig med nogle specielaftaler
med TDC, så de kan få en hurtigere kundeservice igennem. Dette har Tele2
fravalgt for at holde de lave priser.

Mvh
Jarl
--
Der betaler ½ pris for 512/128 adsl hos Tele2 og ringer gratis om søndagen.
www.pcman.dk

>
> Mvh Jan Hansen
>
>



Carsten Matzon (16-09-2003)
Kommentar
Fra : Carsten Matzon


Dato : 16-09-03 18:00


> Principielt ja. Men har Tele2 ikke levet op til det lovede, kan kontrakten
> ophæves. Sådan er det med alt. Men jeg synes altså at du skal give dem en
> chance til!

Nu vil jeg så lige blande mig da jeg selv har problemer med Tele2...

Min historie er som følger...

Bestiller ADSL+Fastnet da der var tilbud på det hos Tele2.
Får ingen papirer eller anden bekræftigelse andet end en mail.Får mit
Hardware 10 dage for sent.Ringer ind allerede næste dag for at sige jeg har
fået forkert båndbredde og at jeg skal have nyt skillefilter da det andet er
halv defekt.De sidste 4 uger har jeg ringet ind 3 gange om ugen for at få et
nyt skillefilter og den båndbredde jeg betaler for...
Hver eneste gang lover de guld og grønne skove men der sker ikke en skid..
Syntes de har fået alle chancer men nu vil jeg ikke mere.Nu kan de ikke
engang finde ud af hvem der skal flytte mit Fastnet over og det var
dråben...

Nu sidder jeg så også selv og tænker om jeg har ret til at opsige mine
forpligtelser hos Tele2 da jeg mener de har fået rigeligt med chancer for at
rette op på fejlene...??...
Hvordan griber man sagen an...??...

---

Carsten



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste