/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Dårlige film jeg elsker
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 09-04-01 16:24

Med fare for at blive dømt "fuldstændig smagsløs" starter jeg alligevel
denne tråd, som modstykke til den anden tråd tænkte jeg at det måske
ville være sjovere at høre hvilke film der generelt er betragtet som en
gang bras men som i alligevel elsker.
Mine bud er:

Godzilla
Wing Commander
Battlefield Earth

--
/Lars

HTML software gratis: <http://go.to/HTMLEasyColors>
A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.

 
 
Michael Thomsen (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Michael Thomsen


Dato : 09-04-01 17:27


> Mine bud er:
>
> Godzilla
> Wing Commander
> Battlefield Earth
>

Jeg er en af de kedelige typer, der nok mest er til kritikerroste film, men
en enkelt titel faldt mig dog ind:

"Babe II" er nok een af de mest interessante mislykkede film nogensinde. Den
er totalt uegnet til forevisning for børn (alt for bizar, grusom og
dyster), men hvis man ser den som George Miller's suspekte og forfejlede
forsøg på at lave en Mad Max 4 med en gris i hovedrollen, er den RET
interessant .

mvh Michael





Gocows (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Gocows


Dato : 10-04-01 02:01

>"Michael Thomsen" <mus-mit@fynbib.dk> skrev i en meddelelse
news:9askuv$4si$2@news.inet.tele.dk...
>"Babe II" er nok een af de mest interessante mislykkede film nogensinde.
Den
>er totalt uegnet til forevisning for børn (alt for bizar, grusom og
>dyster), men hvis man ser den som George Miller's suspekte og forfejlede
>forsøg på at lave en Mad Max 4 med en gris i hovedrollen, er den RET
>interessant .

*ROTFL*

Det er nok den fedeste anmeldelse jeg har hørt om den film!

Anders



Michael Thomsen (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Michael Thomsen


Dato : 10-04-01 19:07


> *ROTFL*
>
> Det er nok den fedeste anmeldelse jeg har hørt om den film!
>

Tak

oink oink!



Joakim Lauridsen (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Joakim Lauridsen


Dato : 09-04-01 16:39


"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote in message
news:3AD1D414.E4EC9D69@hoffmann.ac...
> Med fare for at blive dømt "fuldstændig smagsløs" starter jeg alligevel
> denne tråd, som modstykke til den anden tråd tænkte jeg at det måske
> ville være sjovere at høre hvilke film der generelt er betragtet som en
> gang bras men som i alligevel elsker.

Armageddon
Days of Thunder
Die Hard 2 (også eteren, men den anses vidst ikke for dårlig)

Og der er helt sikkert flere, når jeg kommer hjem og kigger mere på min dvd
samling

Joakim



Joakim Lauridsen (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Joakim Lauridsen


Dato : 10-04-01 18:30

----- Original Message -----
From: "Joakim Lauridsen" <agjo@li.is>

> Armageddon
> Days of Thunder
> Die Hard 2 (også eteren, men den anses vidst ikke for dårlig)
>
> Og der er helt sikkert flere, når jeg kommer hjem og kigger mere på min
dvd
> samling

Der var da i hvert fald tre.
Tombstone
Stargate
og Favoritten over dem alle (hvordan kunne jeg glemme den?)
Tremors (Ormen på dansk)

Joakim




Lars Petersen (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Lars Petersen


Dato : 09-04-01 16:43

Jeg har indtil videre kun en enkelt:

Universal Soldier: The Return - den er så dårlig at man griner sig igennem.

/lars



Mikkel Selsøe Sørens~ (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Selsøe Sørens~


Dato : 09-04-01 17:32

The Beach. Jeg forstår slet ikke kritikken af den. Jeg synes det er en ret
interessant film med et godt plot. Men jeg har jo heller ikke læst bogen...

--
mvh
Mikkel Selsøe Sørensen



Peter Brandt Nielsen (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 19-04-01 13:43

"Mikkel Selsøe Sørensen"
> The Beach. Jeg forstår slet ikke kritikken af den. Jeg synes det er en ret
> interessant film med et godt plot. Men jeg har jo heller ikke læst bogen...

Jeg synes, det var en mærkelig oplevelse at se filmen efter at læse bogen
(som det vel så ofte er). Mange mindre detaljer er ændret, hvilket kan
være meget sjovt at kigge efter, og så er slutningen helt anderledes, selvom
pointen sådan set er den samme. Jeg kan bedst lide både film og bog, i
starten da de er på vej til stranden og det hele virker lidt spændende og
pirrende. For meget af historien derefter forekommer mig ligegyldig.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010
Til brugere af OE dansk version: Sørg for, at du skriver Re: i
stedet for Sv: i svaroverskrifter. Se http://www.whitehat.dk/oe/


Gergen (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Gergen


Dato : 09-04-01 16:55

Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3AD1D414.E4EC9D69@hoffmann.ac...
> Med fare for at blive dømt "fuldstændig smagsløs" starter jeg alligevel
> denne tråd, som modstykke til den anden tråd tænkte jeg at det måske
> ville være sjovere at høre hvilke film der generelt er betragtet som en
> gang bras men som i alligevel elsker.
> Mine bud er:
>

Den Eneste Ene
Godfather


--
Christian
-----
Domus Skævgon:
Drømmedagbog, Roskilde Festival, afstemninger, "Gæt ordet", etc.
http://home0.inet.tele.dk/tipkage
Bionic Flavour - www.stas.net/bionic



Don G. (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Don G.


Dato : 09-04-01 17:06

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> skrev ...
> Med fare for at blive dømt "fuldstændig smagsløs" starter jeg alligevel
> denne tråd, som modstykke til den anden tråd tænkte jeg at det måske
> ville være sjovere at høre hvilke film der generelt er betragtet som en
> gang bras men som i alligevel elsker.

Condorman - http://us.imdb.com/Title?0082199


Mvh. Don G.



Jørgen Flainard (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Jørgen Flainard


Dato : 09-04-01 18:06


Jeg har altid holdt meget af Revolution med Al Pacino og Nasstassja Kinski.
Klassefilm...



Jonas Skjoldan (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Jonas Skjoldan


Dato : 09-04-01 18:47

lige hvad jeg kan huske nu, der findes sikkert flere hvis jeg tænker lidt..
:)

Toxic avenger serien ja faktisk de fleste fra Troma

det var lige hvad jeg kunne huske

/jonas
"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote in message
news:3AD1D414.E4EC9D69@hoffmann.ac...
> Med fare for at blive dømt "fuldstændig smagsløs" starter jeg alligevel
> denne tråd, som modstykke til den anden tråd tænkte jeg at det måske
> ville være sjovere at høre hvilke film der generelt er betragtet som en
> gang bras men som i alligevel elsker.
> Mine bud er:
>
> Godzilla
> Wing Commander
> Battlefield Earth
>
> --
> /Lars
>
> HTML software gratis: <http://go.to/HTMLEasyColors>
> A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
> sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.



Thorbjørn Henckel (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Henckel


Dato : 10-04-01 22:32

Enig! Troma er så langt ude at de er for morsome (Sgt. Kabukiman kommer i
tankerne), må også lige sige at Matt & Trey fra South Park har en god lille
film udgivet af dem. Cannibal: The Musical, en film med sådan en titel som
samtidig er så gennemført sort kan jo kun være et hit. ;)

"Jonas Skjoldan" <dsl4769@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:9ass93$1hfi$1@news.cybercity.dk...
> lige hvad jeg kan huske nu, der findes sikkert flere hvis jeg tænker
lidt..
> :)
>
> Toxic avenger serien ja faktisk de fleste fra Troma
>
> det var lige hvad jeg kunne huske
>
> /jonas
> "Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote in message
> news:3AD1D414.E4EC9D69@hoffmann.ac...
> > Med fare for at blive dømt "fuldstændig smagsløs" starter jeg alligevel
> > denne tråd, som modstykke til den anden tråd tænkte jeg at det måske
> > ville være sjovere at høre hvilke film der generelt er betragtet som en
> > gang bras men som i alligevel elsker.
> > Mine bud er:
> >
> > Godzilla
> > Wing Commander
> > Battlefield Earth
> >
> > --
> > /Lars
> >
> > HTML software gratis: <http://go.to/HTMLEasyColors>
> > A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
> > sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.
>
>



B. Kjeldsen (09-04-2001)
Kommentar
Fra : B. Kjeldsen


Dato : 09-04-01 18:54

Måske

Vampires (John Carpenter)
Pitch Black
Road House (Jeg ved ikke om den bliver betegnet som noget bras)



"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> skrev i en meddelelse
news:3AD1D414.E4EC9D69@hoffmann.ac...
> Med fare for at blive dømt "fuldstændig smagsløs" starter jeg alligevel
> denne tråd, som modstykke til den anden tråd tænkte jeg at det måske
> ville være sjovere at høre hvilke film der generelt er betragtet som en
> gang bras men som i alligevel elsker.
> Mine bud er:
>
> Godzilla
> Wing Commander
> Battlefield Earth
>
> --
> /Lars
>
> HTML software gratis: <http://go.to/HTMLEasyColors>
> A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
> sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.



Rar Morfar (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Rar Morfar


Dato : 09-04-01 19:10

Blade Runner
Star Wars
Fight Club

Disse film ser man kun 1 gang!

Morfar

"B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:9assq8$1i73$1@news.cybercity.dk...
> Måske
>
> Vampires (John Carpenter)
> Pitch Black
> Road House (Jeg ved ikke om den bliver betegnet som noget bras)
>
>
>
> "Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> skrev i en meddelelse
> news:3AD1D414.E4EC9D69@hoffmann.ac...
> > Med fare for at blive dømt "fuldstændig smagsløs" starter jeg alligevel
> > denne tråd, som modstykke til den anden tråd tænkte jeg at det måske
> > ville være sjovere at høre hvilke film der generelt er betragtet som en
> > gang bras men som i alligevel elsker.
> > Mine bud er:
> >
> > Godzilla
> > Wing Commander
> > Battlefield Earth
> >
> > --
> > /Lars
> >
> > HTML software gratis: <http://go.to/HTMLEasyColors>
> > A computer scientist is someone who, when told to 'Go to Hell',
> > sees the 'go to', rather than the destination, as harmful.
>
>



Gocows (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Gocows


Dato : 10-04-01 02:06

"Rar Morfar" <runwest@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:9asts7$egj$1@news.inet.tele.dk...
> Blade Runner
> Star Wars
> Fight Club
>
> Disse film ser man kun 1 gang!
>
> Morfar

Er der ikke en smule troll over dig?

Mvh

Gocows




Rar Morfar (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Rar Morfar


Dato : 10-04-01 10:32

Troll?

"Gocows" <Gocows.dont.send.shit@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:9atm2a$19q$1@news.inet.tele.dk...
> "Rar Morfar" <runwest@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> news:9asts7$egj$1@news.inet.tele.dk...
> > Blade Runner
> > Star Wars
> > Fight Club
> >
> > Disse film ser man kun 1 gang!
> >
> > Morfar
>
> Er der ikke en smule troll over dig?
>
> Mvh
>
> Gocows
>
>
>



nikolaj borg (10-04-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 10-04-01 11:04

"Rar Morfar" <runwest@post6.tele.dk> wrote in message
news:9aujst$8l9$1@news.inet.tele.dk...
> Troll?

På URL:http://www.tuxedo.org/~esr/jargon/html/The-Jargon-Lexicon-framed.html
fandt jeg URL:http://www.tuxedo.org/~esr/jargon/html/entry/troll.html der
beskriver, hvad begrebet troll dækker over: en person der søger at provokere
newbies m.v. ud i absurde diskussioner / skænderier. DK's mest kendte troll
må være Bo Warming (se evt.
URL:http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html eller www.glistrup.com)

/Nikolaj
- der ikke vil beskylde dig for at være troll, men bare udrede lidt



Peter B. Juul (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 10-04-01 11:18

"nikolaj borg" <nsipkaoml@jborg.dk> writes:

> På URL:http://www.tuxedo.org/~esr/jargon/html/The-Jargon-Lexicon-framed.html
> fandt jeg URL:http://www.tuxedo.org/~esr/jargon/html/entry/troll.html der
> beskriver, hvad begrebet troll dækker over: en person der søger at provokere
> newbies m.v. ud i absurde diskussioner / skænderier. DK's mest kendte troll
> må være Bo Warming (se evt.
> URL:http://www.cs.auc.dk/~hans/bo-warming.OSS.html eller www.glistrup.com)

Nej. En troll ved at han troller og en god troll leverer tydelige
hints, som han kan henvise til senere. (En typisk troll kunne for
eksempel være den evighedsmaskine, jeg præsenterede i dk.videnskab for
et par år siden, hvor jeg gjorde det klart, at det var en antagelse,
at tyngdekonstanten ændrer sig, når ting bevæger sig opad.)

Bo Warming er en kook. Han tror på det han skriver.

--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed
I speak only 0}._.{0 very Thingish inside you is quite different when it gets
for myself. O/ \O out into the open and has other people looking at it.

nikolaj borg (10-04-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 10-04-01 11:33

"Peter B. Juul" <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
news:m3snjhoy7f.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...
> Bo Warming er en kook. Han tror på det han skriver.

Ja, ok, jeg spekulerede også lidt over det, mens jeg kiggede OSS'en igennem.
Takker.

/Nikolaj



Izeqb (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Izeqb


Dato : 11-04-01 14:33

> Blade Runner
> Star Wars
> Fight Club

Slet ikke enig.
Vi diskuterer "dårlige film jeg elsker" og ikke "Gode film jeg hader".

Alle tre film er jo mesterværker. Især sidstnævnte, som jeg desuden har set
tre gange nu



Niels Søndergaard (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 09-04-01 20:14


"B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:9assq8$1i73$1@news.cybercity.dk...
> Måske
> Pitch Black

Pitch Black er da vist ikke blevet dømt dårlig af nogen. Tværtimod er den
blevet rost af adskillige, og det er da også en fremragende sf-film.

Niels



B. Kjeldsen (09-04-2001)
Kommentar
Fra : B. Kjeldsen


Dato : 09-04-01 21:00


"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:9at1gq$1p9c$1@news.cybercity.dk...
>
> "B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:9assq8$1i73$1@news.cybercity.dk...
> > Måske
> > Pitch Black
>
> Pitch Black er da vist ikke blevet dømt dårlig af nogen. Tværtimod er den
> blevet rost af adskillige, og det er da også en fremragende sf-film.

Jeg troede bare den blev betragtet som b-film, når den ikke fik lov at blive
vist i de danske biografer. Fremragende vil jeg nu heller ikke sige den er,
lidt b-film er der altså over den. Men dog en meget vellykket b-film.



>
> Niels
>
>



Claus Nielsen (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Claus Nielsen


Dato : 09-04-01 21:51

>> Pitch Black er da vist ikke blevet dømt dårlig af nogen. Tværtimod er den
>> blevet rost af adskillige, og det er da også en fremragende sf-film.
>
>Jeg troede bare den blev betragtet som b-film, når den ikke fik lov at blive
>vist i de danske biografer. Fremragende vil jeg nu heller ikke sige den er,
>lidt b-film er der altså over den. Men dog en meget vellykket b-film.

Vellykket? Tja, hvis formålet var at lave en dårlig film, så ja. :)

Advarsel; afsløringer om Pitch Black følger... Du ér advaret!

Den starter ellers kanonfedt, med hende copiloten der forsøger at
ejecte passagererne, som efter nødlandingen takker hende for at have
reddet deres liv - men denne akavede situation bliver ikke rigtig til
noget, og filmen mister totalt pusten sammen med crashet...

Og ikke på noget tidspunkt er den rigtig nervepirrende - eller bare en
lille smule spændende. For forudsigelig.

Mvh, Claus Nielsen
---
e-mail: cnn@post6.tele.dk
homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn

Peter Bjerre Rosa (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 09-04-01 23:33

> Og ikke på noget tidspunkt er den rigtig nervepirrende - eller bare en
> lille smule spændende. For forudsigelig.

Jeg er lidt uenig her. Ideen med mørkemonstre har jeg ikke set før, og bare
tanken om, at der i mørket omkring mig i en ørken _vrimler_ med monstre,
giver mig myrekryb. Forudsigelig, ja, men også 'ja' til nervepirrende.

Mvh.
Peter


--
http://www.filmsvar.dk - online filmbrevkasse



Martin Møller (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Martin Møller


Dato : 10-04-01 08:12

Der totalt mange film der aldrig bliver vist i de danske biografer. At en
film ikke kommer i biografen betyder ikke at det er en B-film.
Jeg synes selv at Pitch Black var af den bedre vare, omend den blev
udspillet i et univers der er totalt urealistisk (jeg tænker på planeternes
bane). Kobler man hjernen fra synes jeg det er fremragende underholdning.
Især med DVD og Dolby Digital.


"B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:9at47d$1t7h$1@news.cybercity.dk...
>
> "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:9at1gq$1p9c$1@news.cybercity.dk...
> >
> > "B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> > news:9assq8$1i73$1@news.cybercity.dk...
> > > Måske
> > > Pitch Black
> >
> > Pitch Black er da vist ikke blevet dømt dårlig af nogen. Tværtimod er
den
> > blevet rost af adskillige, og det er da også en fremragende sf-film.
>
> Jeg troede bare den blev betragtet som b-film, når den ikke fik lov at
blive
> vist i de danske biografer. Fremragende vil jeg nu heller ikke sige den
er,
> lidt b-film er der altså over den. Men dog en meget vellykket b-film.
>
>
>
> >
> > Niels
> >
> >
>
>



B. Kjeldsen (10-04-2001)
Kommentar
Fra : B. Kjeldsen


Dato : 10-04-01 14:47


"Martin Møller" <martin@sophusmedical.dk> skrev i en meddelelse
news:9aubm7$31dk$1@news.cybercity.dk...
> Der totalt mange film der aldrig bliver vist i de danske biografer. At en
> film ikke kommer i biografen betyder ikke at det er en B-film.

Nej det er jeg klar over, men den slags film som Pitch Black, som ville være
tiltrækkende på en rimeligt stor mængde Sci-fi/action fans troede jeg
faktisk næsten altid fik premiere, fordi den nok ville kunne hive en del
mennesker i biffen, men jeg tager nok fejl, jeg har ikke den store insider
viden her.


> Jeg synes selv at Pitch Black var af den bedre vare, omend den blev
> udspillet i et univers der er totalt urealistisk (jeg tænker på
planeternes
> bane). Kobler man hjernen fra synes jeg det er fremragende underholdning.

"kobler man hjernen fra..." er dette ikke netop det der gør at man godt kan
tillade sig at kalde Pitch Black for en B-film? (selv om det er en af de
gode)
> Især med DVD og Dolby Digital.
>
>
> "B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> wrote in message
> news:9at47d$1t7h$1@news.cybercity.dk...
> >
> > "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> > news:9at1gq$1p9c$1@news.cybercity.dk...
> > >
> > > "B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:9assq8$1i73$1@news.cybercity.dk...
> > > > Måske
> > > > Pitch Black
> > >
> > > Pitch Black er da vist ikke blevet dømt dårlig af nogen. Tværtimod er
> den
> > > blevet rost af adskillige, og det er da også en fremragende sf-film.
> >
> > Jeg troede bare den blev betragtet som b-film, når den ikke fik lov at
> blive
> > vist i de danske biografer. Fremragende vil jeg nu heller ikke sige den
> er,
> > lidt b-film er der altså over den. Men dog en meget vellykket b-film.
> >
> >
> >
> > >
> > > Niels
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Jens Thomsen (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 10-04-01 23:01


B. Kjeldsen <brauner@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9av2nq$ucc$1@news.cybercity.dk...

> Nej det er jeg klar over, men den slags film som Pitch Black, som ville
være
> tiltrækkende på en rimeligt stor mængde Sci-fi/action fans troede jeg
> faktisk næsten altid fik premiere, fordi den nok ville kunne hive en del
> mennesker i biffen, men jeg tager nok fejl, jeg har ikke den store insider
> viden her.

Science Fiction sælger faktisk ikke særligt mange billetter, medmindre der
er tale om en allerede etableret serie med en fankreds eller en stort anlagt
produktion med kendte stjerner - og selv der kan det gå galt.

MVH
Jens



Martin Møller (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Martin Møller


Dato : 11-04-01 08:23


"B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:9av2nq$ucc$1@news.cybercity.dk...
>
> "Martin Møller" <martin@sophusmedical.dk> skrev i en meddelelse
> news:9aubm7$31dk$1@news.cybercity.dk...
> > Der totalt mange film der aldrig bliver vist i de danske biografer. At
en
> > film ikke kommer i biografen betyder ikke at det er en B-film.
>
> Nej det er jeg klar over, men den slags film som Pitch Black, som ville
være
> tiltrækkende på en rimeligt stor mængde Sci-fi/action fans troede jeg
> faktisk næsten altid fik premiere, fordi den nok ville kunne hive en del
> mennesker i biffen, men jeg tager nok fejl, jeg har ikke den store insider
> viden her.

Man kan jo tage et eksempel som Battlefield Earth, med veletablerede
Hollywoodskuespillere (John Travolta, Forest Whitaker, m.fl.). Den kom i
biograferne og blev sablet ned. Den var virkelig slem og dårlig.
Pitch Black har ingen ligeså kendte skuespillere, men har alligevel
tilfredsstillet de fleste sci/fi-freaks.
>
>
> > Jeg synes selv at Pitch Black var af den bedre vare, omend den blev
> > udspillet i et univers der er totalt urealistisk (jeg tænker på
> planeternes
> > bane). Kobler man hjernen fra synes jeg det er fremragende
underholdning.
>
> "kobler man hjernen fra..." er dette ikke netop det der gør at man godt
kan
> tillade sig at kalde Pitch Black for en B-film? (selv om det er en af de
> gode)

Nu ved jeg ikke hvad din definition af "koble hjernen fra" er, men for mit
vedkommende kobler jeg hjernen fra i 85% af de film jeg ser (og jeg ser
mange film). Hvis jeg begynder at tænke for meget over en film (urealistiske
tendenser og mærkværdigheder (hvorfor gjorde personen f.eks. det og det)),
så bliver filmen useriøs. Derfor gider jeg ikke at tænke over film. Jeg vil
underholdes og det gøres ved gode effekter og et anderledes plot.


> > Især med DVD og Dolby Digital.
> >
> >
> > "B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> wrote in message
> > news:9at47d$1t7h$1@news.cybercity.dk...
> > >
> > > "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:9at1gq$1p9c$1@news.cybercity.dk...
> > > >
> > > > "B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> > > > news:9assq8$1i73$1@news.cybercity.dk...
> > > > > Måske
> > > > > Pitch Black
> > > >
> > > > Pitch Black er da vist ikke blevet dømt dårlig af nogen. Tværtimod
er
> > den
> > > > blevet rost af adskillige, og det er da også en fremragende sf-film.
> > >
> > > Jeg troede bare den blev betragtet som b-film, når den ikke fik lov at
> > blive
> > > vist i de danske biografer. Fremragende vil jeg nu heller ikke sige
den
> > er,
> > > lidt b-film er der altså over den. Men dog en meget vellykket b-film.
> > >
> > >
> > >
> > > >
> > > > Niels
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



John Hinge (11-04-2001)
Kommentar
Fra : John Hinge


Dato : 11-04-01 11:46

"Martin Møller" wrote:
>
> Man kan jo tage et eksempel som Battlefield Earth, med veletablerede
> Hollywoodskuespillere (John Travolta, Forest Whitaker, m.fl.). Den kom i
> biograferne og blev sablet ned. Den var virkelig slem og dårlig.

Jeg tror der har været rigtig mange grunde til at BE ikke hittede.
Den er efter sigende rigtig irriterende dårligt filmet (eller som
mr. Cranky skrev det, alternativt filmet)
Og en del har nok boykottet den for ikke at financiere de glade
hubbarditter mere en hr. Travolta selv gør det.

Jeg har luret på at se den på video, men tøver, af samme grund.

Det er måske amoralsk at synes det, men hvis der var *een* film der
fortjente stor udbredelse som piratversion, så var det da den.
Jo flere piratkopier, jo fære dollars til hubbarditterne :)

Om Pitch Black derimod vil jeg sige, at jeg ret godt ku lide den,
men mest mens man kun så skygger og antydninger..
Lidt ligesom Alien, så længe man ikke ser kræet tydeligt er det
mere en intens gysende thriller, men når der er en hær af dem,
går det over i bøh-action.
Ikke dermed et ondt ord om hverken Pitch Black, Alien eller Aliens.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
On usenet I represent no one but myself.
"Love hurts baby..." Spike, Buffy tVs
http://www.shayera.org - http://www.spoon-demogroup.net

Martin Møller (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Martin Møller


Dato : 11-04-01 12:52

Jeg vil bare lige tilføje, at jeg også mener det er lidt risikabelt at sende
sci/fi-film i biograferne. Mange mennesker synes desværre det er spild af
tid, og filmen rammer kun en forholdsvis lille målgruppe.

En film som Starship Troopers, som jeg synes er kanonunderholdende blev også
forholdsvist hurtigt taget af plakaten, igen fordi målgruppen ikke er særlig
stor.
Pitch Black var også rigtig god underholdning, fordi den var uforudsigelig.
Den blev uforudsigelig, da man ikke rigtig kender nogle af skuespillerne, og
derfor ikke kunne forudsige, hvem der blev ædt...!



B. Kjeldsen (11-04-2001)
Kommentar
Fra : B. Kjeldsen


Dato : 11-04-01 17:51


"Martin Møller" <martin@sophusmedical.dk> skrev i en meddelelse
news:9b10n8$jam$1@news.cybercity.dk...
>
> "B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> wrote in message
> news:9av2nq$ucc$1@news.cybercity.dk...
> >
> > "Martin Møller" <martin@sophusmedical.dk> skrev i en meddelelse
> > news:9aubm7$31dk$1@news.cybercity.dk...
> > > Der totalt mange film der aldrig bliver vist i de danske biografer. At
> en
> > > film ikke kommer i biografen betyder ikke at det er en B-film.
> >
> > Nej det er jeg klar over, men den slags film som Pitch Black, som ville
> være
> > tiltrækkende på en rimeligt stor mængde Sci-fi/action fans troede jeg
> > faktisk næsten altid fik premiere, fordi den nok ville kunne hive en del
> > mennesker i biffen, men jeg tager nok fejl, jeg har ikke den store
insider
> > viden her.
>
> Man kan jo tage et eksempel som Battlefield Earth, med veletablerede
> Hollywoodskuespillere (John Travolta, Forest Whitaker, m.fl.). Den kom i
> biograferne og blev sablet ned. Den var virkelig slem og dårlig.
> Pitch Black har ingen ligeså kendte skuespillere, men har alligevel
> tilfredsstillet de fleste sci/fi-freaks.
> >
> >
> > > Jeg synes selv at Pitch Black var af den bedre vare, omend den blev
> > > udspillet i et univers der er totalt urealistisk (jeg tænker på
> > planeternes
> > > bane). Kobler man hjernen fra synes jeg det er fremragende
> underholdning.
> >
> > "kobler man hjernen fra..." er dette ikke netop det der gør at man godt
> kan
> > tillade sig at kalde Pitch Black for en B-film? (selv om det er en af de
> > gode)
>
> Nu ved jeg ikke hvad din definition af "koble hjernen fra" er, men for mit
> vedkommende kobler jeg hjernen fra i 85% af de film jeg ser (og jeg ser
> mange film). Hvis jeg begynder at tænke for meget over en film
(urealistiske
> tendenser og mærkværdigheder (hvorfor gjorde personen f.eks. det og det)),
> så bliver filmen useriøs. Derfor gider jeg ikke at tænke over film. Jeg
vil
> underholdes og det gøres ved gode effekter og et anderledes plot.

Fair nok, jeg tager min udtagelse i mig igen



>
>
> > > Især med DVD og Dolby Digital.
> > >
> > >
> > > "B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> wrote in message
> > > news:9at47d$1t7h$1@news.cybercity.dk...
> > > >
> > > > "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> > > > news:9at1gq$1p9c$1@news.cybercity.dk...
> > > > >
> > > > > "B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> > > > > news:9assq8$1i73$1@news.cybercity.dk...
> > > > > > Måske
> > > > > > Pitch Black
> > > > >
> > > > > Pitch Black er da vist ikke blevet dømt dårlig af nogen. Tværtimod
> er
> > > den
> > > > > blevet rost af adskillige, og det er da også en fremragende
sf-film.
> > > >
> > > > Jeg troede bare den blev betragtet som b-film, når den ikke fik lov
at
> > > blive
> > > > vist i de danske biografer. Fremragende vil jeg nu heller ikke sige
> den
> > > er,
> > > > lidt b-film er der altså over den. Men dog en meget vellykket
b-film.
> > > >
> > > >
> > > >
> > > > >
> > > > > Niels
> > > > >
> > > > >
> > > >
> > > >
> > >
> > >
> >
> >
>
>



Lars Josephsen (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Lars Josephsen


Dato : 11-04-01 19:01

"B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> writes:

[snip over 90 liniers citat og en eneste linie tekst]

Check den følgende URL, den side er skrevet til dig:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

M.v.h.

Lars
--
Do not reply to this address!
To find my real address try a search for my name on Google.

B. Kjeldsen (13-04-2001)
Kommentar
Fra : B. Kjeldsen


Dato : 13-04-01 14:52


"Lars Josephsen" <blade@dina.kvl.dk> skrev i en meddelelse
news:87g0ff5n9m.fsf@turing.dina.kvl.dk...
> "B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> writes:
>
> [snip over 90 liniers citat og en eneste linie tekst]
>
> Check den følgende URL, den side er skrevet til dig:
> http://www.usenet.dk/netikette/quote.html
>
> M.v.h.
>
> Lars

Okay forstået, jeg skal prøve at huske dette, jeg er ikke så erfaren i
brugen af nyhedsgrupper, men jeg prøver at komme efter det, jeg kan se folk
går meget op i at gøre tingene på den rigtige måde, og jeg skal prøve at
følge det eksempel

Hilsen Brian



Rene Eske Jensen (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Rene Eske Jensen


Dato : 10-04-01 16:15

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> wrote in message
news:9at1gq$1p9c$1@news.cybercity.dk...
>
> "B. Kjeldsen" <brauner@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:9assq8$1i73$1@news.cybercity.dk...
> > Måske
> > Pitch Black
>
> Pitch Black er da vist ikke blevet dømt dårlig af nogen. Tværtimod er den
> blevet rost af adskillige, og det er da også en fremragende sf-film.

Hmm. Jeg synes absolut at det var en gang kedeligt bras. Dog var der seje
scener ind imellem.

Mislykkede film jeg finder gode:

MIB
Last Action Hero
--
--
******************************************************************
Mvh. Rene Eske Jensen, rene@eskejensen.dk
http://www.eskejensen.dk/rene

D. 11/11-00 kl. 1:42: Nybagt far til en pige, 3460g 52cm.
Nyt billede d. 30/1-01:
http://www.eskejensen.dk/rene/prinsessen2.jpg
******************************************************************



Lars Hoffmann (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 10-04-01 20:33

Rene Eske Jensen wrote:
>
> Mislykkede film jeg finder gode:
>
> MIB
> Last Action Hero

Er MIB nogensinde blevet betragtet som en mislykket film? Jeg er desuden
også stor fan af Last action hero og så den 2 eller 3 gange i biffen.

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Bjørn Hansen (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Bjørn Hansen


Dato : 09-04-01 20:13

[snip]
Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac> skrev i en
news:3AD1D414.E4EC9D69@hoffmann.ac...
> Med fare for at blive dømt "fuldstændig smagsløs" starter jeg alligevel
> denne tråd, som modstykke til den anden tråd tænkte jeg at det måske
> ville være sjovere at høre hvilke film der generelt er betragtet som en
> gang bras men som i alligevel elsker.
> Mine bud er:
[snip]

Uha uha uha. Min yndlingskategori

Ormen (Tremors) http://us.imdb.com/Details?0100814 - Genial, sjov film.

Army of Drakness http://us.imdb.com/Details?0106308 - En klassiker inden
for sin genre - Et "must see"

Hudson Hawk http://us.imdb.com/Details?0102070 - Den film jeg har set
næst-flest gange.

Og jeg kunne blive ved...

Bjørn



Joakim Lauridsen (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Joakim Lauridsen


Dato : 09-04-01 19:41

"Bjørn Hansen" <bjhansen@sletdette.email.dk> skrev i en meddelelse
news:9at1co$1ori$1@news.cybercity.dk...
> Ormen (Tremors) http://us.imdb.com/Details?0100814 - Genial, sjov film.

Hallo, så jeg er ikke den eneste. Skal vi starte en klub?


Joakim


--
joker @ icq# 19193882




Michael Thomsen (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Michael Thomsen


Dato : 09-04-01 21:43


> > Ormen (Tremors) http://us.imdb.com/Details?0100814 - Genial, sjov film.
>
> Hallo, så jeg er ikke den eneste. Skal vi starte en klub?
>

Hey, jeg er da også en stor fan a Tremors - men jeg synes dog ikke helt at
den tæller i denne forbindelse - stort set alle, der har set den film kan
lide den, inklusive de fleste anmeldere. God film - ja, god dårlig film,
nej.

mvh Michael



Bjørn Hansen (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Bjørn Hansen


Dato : 09-04-01 21:08


Joakim Lauridsen <agjo@li.is> skrev i en
news:9at3gp$6sb9o$1@ID-81106.news.dfncis.de...
> "Bjørn Hansen" <bjhansen@sletdette.email.dk> skrev i en meddelelse
> news:9at1co$1ori$1@news.cybercity.dk...
> > Ormen (Tremors) http://us.imdb.com/Details?0100814 - Genial, sjov film.
>
> Hallo, så jeg er ikke den eneste. Skal vi starte en klub?
>

I'm in

Jeg har ikke set de to efterfølgere, så det må være noget af det første
klubben skal stå for (er de forresten værd at se?)

Bjørn





Joakim Lauridsen (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Joakim Lauridsen


Dato : 09-04-01 20:28

"Bjørn Hansen" <bjhansen@sletdette.email.dk> skrev i en meddelelse
news:9at4j5$1tvj$1@news.cybercity.dk...
> > Hallo, så jeg er ikke den eneste. Skal vi starte en klub?
> I'm in
> Jeg har ikke set de to efterfølgere, så det må være noget af det første
> klubben skal stå for (er de forresten værd at se?)

Jeg vidste kun af at der var en efterfølger, er der kommet en treer?

Jeg har set toeren, og kan ikke anbefale den. I hvert fald ikke som en toer
til den første. Selvom der er personer der går igen, og "monstrene" starter
som dem i etteren, så blev jeg gevaldigt skuffet. Der er ikke noget at
stemningen fra den første. Den prøver vist at være lidt mere gyseragtig. Jeg
kunne ikke lide den.

Joakim, der egentlig ikke ved hvad genre Tremors er... ?
--
joker @ icq# 19193882




Bjørn Hansen (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Bjørn Hansen


Dato : 09-04-01 21:44

[snip]
> Jeg vidste kun af at der var en efterfølger, er der kommet en treer?
>
> Jeg har set toeren, og kan ikke anbefale den. I hvert fald ikke som en
toer
> til den første. Selvom der er personer der går igen, og "monstrene"
starter
> som dem i etteren, så blev jeg gevaldigt skuffet. Der er ikke noget at
> stemningen fra den første. Den prøver vist at være lidt mere gyseragtig.
Jeg
> kunne ikke lide den.
>
> Joakim, der egentlig ikke ved hvad genre Tremors er... ?
[snip]

Typisk. 2eren er sjældent ret god...:-/

Iflg. imdb er der en 3er: Tremors: Back to perfection
http://us.imdb.com/Details?0259685 Den er fra 2001 hvilket nok er grunden
til at man ikke har set den endnu.

Genre... Bum-bum-bum. På imdb står den som Comedy/Horror, og det er vel
rigtigt nok selvom man skal lede længe efter de store gys, men til gengæld
er den sjov Jeg er vild med Michael Gross (faderen fra Blomsterbørns
børn) som våbenfanatiker. Læg forresten mærke til hans nummerplade på bilen
(hvis I ikke har set det i forvejen): UZI4U - Det er for sjovt.

Bjørn



Jeppe Møller (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Jeppe Møller


Dato : 11-04-01 13:59


"Bjørn Hansen" <bjhansen@sletdette.email.dk> wrote in message
news:9at4j5$1tvj$1@news.cybercity.dk...
>
> Joakim Lauridsen <agjo@li.is> skrev i en
> news:9at3gp$6sb9o$1@ID-81106.news.dfncis.de...
> > "Bjørn Hansen" <bjhansen@sletdette.email.dk> skrev i en meddelelse
> > news:9at1co$1ori$1@news.cybercity.dk...
> > > Ormen (Tremors) http://us.imdb.com/Details?0100814 - Genial, sjov
film.
> >
> > Hallo, så jeg er ikke den eneste. Skal vi starte en klub?
> >
>
> I'm in
>
> Jeg har ikke set de to efterfølgere, så det må være noget af det første
> klubben skal stå for (er de forresten værd at se?)


YEAH!!!
Tremors rules!
En film der ALTID er værd at dyrke!!

2'eren synes jeg nu også er ret sjov. Splat og dårlige måder at undgå de
altid hårdføre tremors- det holder, men også kun som 2'er hvor
forventningerne er sat ned
Glæder mig til Tremors 3- som jeg glæder mig til Jason vs. Freddy
http://us.imdb.com/Details?0119151

Jeppe



Lars Petersen (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Lars Petersen


Dato : 09-04-01 20:57

> Hudson Hawk http://us.imdb.com/Details?0102070 - Den film jeg har set
> næst-flest gange.
>
Hudsin Hawk kan jeg også kun tilslutte mig

/lars



Lars Petersen (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Lars Petersen


Dato : 09-04-01 20:59


"Lars Petersen" <info@minimuh.dk> skrev i en meddelelse
news:9at49a$1at$1@sunsite.dk...
> > Hudson Hawk http://us.imdb.com/Details?0102070 - Den film jeg har set
> > næst-flest gange.
> >
> Hudsin Hawk kan jeg også kun tilslutte mig
>
og der skal selvfølgelig stå Hudson Hawk

/lars



Bjørn Hansen (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Bjørn Hansen


Dato : 09-04-01 21:05


Lars Petersen <info@minimuh.dk> skrev i en news:9at49a$1at$1@sunsite.dk...
> > Hudson Hawk http://us.imdb.com/Details?0102070 - Den film jeg har set
> > næst-flest gange.
> >
> Hudsin Hawk kan jeg også kun tilslutte mig
>
> /lars
>
>
He he

Jeg _fatter_ simpelthen ikke, at den film ikke blev en mega-succes

Bjørn



nikolaj borg (09-04-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 09-04-01 21:24


"Bjørn Hansen" <bjhansen@sletdette.email.dk> wrote in message
news:9at4el$1tq7$1@news.cybercity.dk...
> > > Hudson Hawk http://us.imdb.com/Details?0102070 - Den film jeg har set
> > > næst-flest gange.
> > Hudsin Hawk kan jeg også kun tilslutte mig
> Jeg _fatter_ simpelthen ikke, at den film ikke blev en mega-succes

Jeg kan huske at have spillet computer-spillet en hel del, så jeg troede
sådan set dengang, at filmen havde været en kæmpesucces. På trods (eller på
grund af?) jeg så den i dette lys syntes jeg at det var en fremragende film,
da jeg endelig så filmen mange år senere.

/Nikolaj



Niels Søndergaard (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 09-04-01 22:20

"Bjørn Hansen" <bjhansen@sletdette.email.dk> skrev i en meddelelse
news:9at1co$1ori$1@news.cybercity.dk...
>
> Ormen (Tremors) http://us.imdb.com/Details?0100814 - Genial, sjov film.

Hov, stop en halv! "Ormen" bliver da ikke betragtet som dårlig generelt, gør
den? Jeg mener, den i sin tid blev rost for sine effekter.

Niels



Claus Nielsen (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Claus Nielsen


Dato : 09-04-01 22:41

>> Ormen (Tremors) http://us.imdb.com/Details?0100814 - Genial, sjov film.
>
>Hov, stop en halv! "Ormen" bliver da ikke betragtet som dårlig generelt, gør
>den? Jeg mener, den i sin tid blev rost for sine effekter.

Den genelle opfattelse er vist - (ganske korrekt) - at det er en
B-film, hvilket dog på ingen måde er ensbetydende med, at det er en
dårlig film. Historien er faktisk mere "sandsynlig" end i mange andre,
nyere film. Den hænger sammen.

Det eneste problem med Tremors er vel blot, at den aldrig har nået ud
til masserne. Og ud fra coveret så må man desværre nok indrømme, at
den sér dårlig ud! Ikke en film jeg umiddelbart ville snuppe, hvis jeg
stødte på den i den lokale videobiks! :)

Har man DVD-afspiller kan jeg anbefale region 1 udgaven af Tremors.

Mvh, Claus Nielsen
---
e-mail: cnn@post6.tele.dk
homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn

Bjørn Hansen (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Bjørn Hansen


Dato : 09-04-01 22:50



> >
> > Ormen (Tremors) http://us.imdb.com/Details?0100814 - Genial, sjov film.
>
> Hov, stop en halv! "Ormen" bliver da ikke betragtet som dårlig generelt,
gør
> den? Jeg mener, den i sin tid blev rost for sine effekter.
>
> Niels
>
>
Okay, dårlig er den vel ikke, men den kan nu heller ikke betragtes som den
helt "store" film. I øvrigt er en film vel ikke nødvendigvis god pga. gode
effekter. Grunden til at jeg ser den som en "dårlig" film er pga. plottet:
en orm der kravler (?) rundt under jorden og angriber folk en gang
imellem... Lyder ikke umiddelbart som nogen Oscarvinder Men man bliver
jo glædeligt overrasket.


Bjørn



Thorbjørn Henckel (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Henckel


Dato : 10-04-01 22:48

Hrm. ved ikke om disse film kan kaldes dårlige. men de blev ihvertfald ingen
sucess heller.

Strange Days - James Cameron filmen ingen har hørt om. ;)

Drop Dead Gorgeous - Den film er simpelthen så grov og sarkastisk at man
ikke KAN andet end elske den.

Road To El Dorado - okok, måske er historien plat og noget værre rod. men
underholdene er den sq.

Rock & Rule - nok en af de bedste rock musical tegnefilm jeg nogensinde har
set. men ok. der ER heller ikke mange at vælge mellem. selvom Heavy Metal
2000 nu også er et ok bud.

Dark Crystal - forløberen til Labyrinth, endnu en genial film fra Jim
Henson/Frank Oz efter min mening. selvom slutningen er lidt lad. men hvad.
hvis man har set så langt kan den jo ikke være helt ringe.

ville alt hvad Mel Brooks nogensinde har lavet mon passe ind her? udover
lige Space Balls og Robin Hood - Men In Tights er jeg stor tilhænger af dem
ihvertfald. ;)

hrm.. husker sikkert flere om lidt, men stopper nu her.
Thorbjørn Henckel
"Bjørn Hansen" <bjhansen@sletdette.email.dk> wrote in message
news:9at1co$1ori$1@news.cybercity.dk...
> [snip]
> Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac> skrev i en
> news:3AD1D414.E4EC9D69@hoffmann.ac...
> > Med fare for at blive dømt "fuldstændig smagsløs" starter jeg alligevel
> > denne tråd, som modstykke til den anden tråd tænkte jeg at det måske
> > ville være sjovere at høre hvilke film der generelt er betragtet som en
> > gang bras men som i alligevel elsker.
> > Mine bud er:
> [snip]
>
> Uha uha uha. Min yndlingskategori
>
> Ormen (Tremors) http://us.imdb.com/Details?0100814 - Genial, sjov film.
>
> Army of Drakness http://us.imdb.com/Details?0106308 - En klassiker inden
> for sin genre - Et "must see"
>
> Hudson Hawk http://us.imdb.com/Details?0102070 - Den film jeg har set
> næst-flest gange.
>
> Og jeg kunne blive ved...
>
> Bjørn
>
>



Merlin P. Mann (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Merlin P. Mann


Dato : 11-04-01 12:46

> Strange Days - James Cameron filmen ingen har hørt om. ;)
>

Selvom han skrev og producerede, så synes jeg alligevel det er mere fair at
kalde det en Kathryn Bigelow film - det var jo hende, der instruerede. Og så
er det også klart en af mine favoritter, selvom den på mange måder er
gumpetung og liiidt ude i hampen. Men Kathryn har haft mit hjerte lige siden
"Near Dark" - en anden miskendt geni-streg...

MVH Merlin




Kåre Weng Madsen (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Kåre Weng Madsen


Dato : 09-04-01 20:26


Mine bud er:

Min bedste vens bryllup - vel egentlig en OK romantisk komedie - sådan lidt
søndags/tømmermænd med kæresten-agtig. Men jeg har altså set den et hav af
gange - også uden kæreste....

Jonathans første affære - en 80´er B-film med en ung Rob Lowe - jeg kan sgu
ikke finde ud af hvorfor jeg synes den er god - den er helt ærligt ikke
noget specielt - ud over en god sex-scene i en elevator, hvor en kvinde -
moderen forfører sønnens kammerat - uden at de ved hvem hianden er....måske
handler det om identifikation..


Kåre





Kåre Weng Madsen (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Kåre Weng Madsen


Dato : 09-04-01 20:32


"Kåre Weng Madsen" skrev i en meddelelse

Der en lige en mere...

Smillas sense of snow - stort set alle jeg kender, der synes at bogen er
fremragende hader filmen, og synes den er mangelfuld, fald og uden den
dybde, ironiske sarkasme osv. som bogen er fuld af. På trods af at bogen så
absolut og uden sammenligning er den bedste bof jeg har læst - og det er
efterhånden en del, så¨elsker jeg filmen.

Hvorfor? Fordi jeg ikke havde et billede at hvordan Smilla så ud mens jeg
læste bogen første gang. Filmen bidrog med et billede af personerne, og så
synes jeg filmen faktisk er god nok og tro mod historien - filme foregår
bare hnadlingsmæssigt kun på et plan, hvor bogen har mange.

Så da jeg læste bogen anden gang havde jeg et endnu bedre oplevelse fordi
der nu var ansigter på mange af personerne....


Kåre



Laa (09-04-2001)
Kommentar
Fra : Laa


Dato : 09-04-01 22:20


Kåre Weng Madsen <kwma00@hum.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9at2pq$pmf$1@sunsite.dk...
>
> "Kåre Weng Madsen" skrev i en meddelelse
>
> Der en lige en mere...
>
> Smillas sense of snow - stort set alle jeg kender, der synes at bogen er
> fremragende hader filmen, og synes den er mangelfuld, fald og uden den
> dybde, ironiske sarkasme osv. som bogen er fuld af. På trods af at bogen

> absolut og uden sammenligning er den bedste bof jeg har læst - og det er
> efterhånden en del, så¨elsker jeg filmen.

klipklipklip

Har ikke læst bogen, men jeg synes faktisk også at filmen var god/spændende.

En anden god dårlig film bygget på en god bog må så afgjort være "Den
Kroniske uskyld". Alene valget af fotomodeller som skuespillere er jo...
frem-rag-en-de forudsætninger at starte med!



Peter Brandt Nielsen (19-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Brandt Nielsen


Dato : 19-04-01 13:58

"Kåre Weng Madsen"
> Min bedste vens bryllup - vel egentlig en OK romantisk komedie - sådan lidt
> søndags/tømmermænd med kæresten-agtig. Men jeg har altså set den et hav af
> gange - også uden kæreste....

Den har sine scener. Men... nej. Den bliver mere flad gentagelse end
ægte, velfungerende film. Jeg har dog også set den flere gange og kan
da også mægtig godt lide Julia Roberts.

Romantiske komedier _er_ Pretty Woman, Lunefulde Måne, Fire
Bryllupper og en Begravelse, Working Girl. Og så måske Ed Burns'
komedier Brødrene McMullen og She's the One samt Shakespeare-
filmen Stor ståhej for ingenting.

Og hvis vi bevæger os lidt over i en anden undergenre, så må film som
Fornuft og Følelse, Emma og BBC's Stolthed og Fordom være at
betragte som nogle af de bedste "romantiske komedier".

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010
Til brugere af OE dansk version: Sørg for, at du skriver Re: i
stedet for Sv: i svaroverskrifter. Se http://www.whitehat.dk/oe/


nikolaj borg (09-04-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 09-04-01 21:22


"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote in message
news:3AD1D414.E4EC9D69@hoffmann.ac...
> Med fare for at blive dømt "fuldstændig smagsløs" starter jeg alligevel
> denne tråd, som modstykke til den anden tråd tænkte jeg at det måske
> ville være sjovere at høre hvilke film der generelt er betragtet som en
> gang bras men som i alligevel elsker.

Aaahh, lækkert.

Beavis & Butthead do America

Jeg er normalt ikke typen der ser en film mere end een gang, men det her er
undtagelsen der bekræfter reglen. Huh-huh, huh (jeg var iøvrigt aldrig
specielt vild med serien)

/Nikolaj



Hans Petter Laberg (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Hans Petter Laberg


Dato : 10-04-01 10:11

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> skrev i melding
news:3AD1D414.E4EC9D69@hoffmann.ac...
> Med fare for at blive dømt "fuldstændig smagsløs" starter jeg alligevel
> denne tråd, som modstykke til den anden tråd tænkte jeg at det måske
> ville være sjovere at høre hvilke film der generelt er betragtet som en
> gang bras men som i alligevel elsker.

"The creeping terror"!!! http://uk.imdb.com/Title?0057970

HPL
--
Hans Petter Laberg ... http://home.no.net/hplaberg



Peter Fleinert (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter Fleinert


Dato : 10-04-01 10:17

Jeg holder meget af Anaconda, den er så ringe at men ikke kan lade være med
at holde af den.
Peter.



Niels Søndergaard (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Niels Søndergaard


Dato : 10-04-01 12:22

"Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> skrev i en meddelelse
news:3ad2cf81$0$5733$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> Jeg holder meget af Anaconda, den er så ringe at men ikke kan lade være
med
> at holde af den.

Jeg synes faktisk, Anaconda er en udmærket film, måske fordi jeg kun har den
i en dårlig videokopi, så jeg ikke kan se, hvor ringe CGI-effekterne er.
Folk, der har set den i biografen, siger, at det især er det, man står af
på.

I øvrigt er min yndlings-"dårlige" film "Cutthroat Island", som jeg har set
et hav af gange med stor fornøjelse. Det samme gælder "Deep Blue Sea", som
vist nok også er ringeagtet af mange.

Niels

Niels



nikolaj borg (10-04-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 10-04-01 12:25

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> wrote in message
news:9auq7a$j3p$1@news.cybercity.dk...
> I øvrigt er min yndlings-"dårlige" film "Cutthroat Island", som jeg har
set
> et hav af gange med stor fornøjelse. Det samme gælder "Deep Blue Sea", som
> vist nok også er ringeagtet af mange.

Lige pånær Ole Michelsen. Han var ret glad for DBS, hvis jeg ikke husker
helt galt.

/Nikolaj



Thorbjørn Henckel (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Henckel


Dato : 10-04-01 22:38

Lige en hurtig indskydelse. har du nogensinde lagt mærke til den "lille"
fejl? der er i redigeringen af den film. et af stykkerne hvor man ser båden
sejle har de spillet den baglæns. hvilket resulterer i at de fine springvand
i baggrunden sjovt nok falder op ad. Det alene er værd at udholde Anaconda
for. ;)

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> wrote in message
news:9auq7a$j3p$1@news.cybercity.dk...
> "Peter Fleinert" <fleinert@whatthefuck.com> skrev i en meddelelse
> news:3ad2cf81$0$5733$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
> > Jeg holder meget af Anaconda, den er så ringe at men ikke kan lade være
> med
> > at holde af den.
>
> Jeg synes faktisk, Anaconda er en udmærket film, måske fordi jeg kun har
den
> i en dårlig videokopi, så jeg ikke kan se, hvor ringe CGI-effekterne er.
> Folk, der har set den i biografen, siger, at det især er det, man står af
> på.
>
> I øvrigt er min yndlings-"dårlige" film "Cutthroat Island", som jeg har
set
> et hav af gange med stor fornøjelse. Det samme gælder "Deep Blue Sea", som
> vist nok også er ringeagtet af mange.
>
> Niels
>
> Niels
>
>



RANielsen. (10-04-2001)
Kommentar
Fra : RANielsen.


Dato : 10-04-01 20:26


Den eneste film jeg lige kan komme på, som passer ind under subj., det
er 'Last Action Hero'. Den er bare for fed.



--
Venlig hilsen: Rasmus.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Ikke for sarte sjæle !!!
http://home.worldonline.dk/~surtceps/deadbull.jpg
Du var advaret.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



Rene Eske Jensen (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Rene Eske Jensen


Dato : 10-04-01 21:59

"RANielsen." <surtceps@worldonline.dk> wrote in message
news:WqJA6.31814$o4.2258250@news010.worldonline.dk...
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> Ikke for sarte sjæle !!!
> http://home.worldonline.dk/~surtceps/deadbull.jpg
> Du var advaret.
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Hvor meget vejer sådan en fætter? Hvordan kom den af dage?

--
--
******************************************************************
Mvh. Rene Eske Jensen, rene@eskejensen.dk
http://www.eskejensen.dk/rene

D. 11/11-00 kl. 1:42: Nybagt far til en pige, 3460g 52cm.
Nyt billede d. 30/1-01:
http://www.eskejensen.dk/rene/prinsessen2.jpg
******************************************************************



Torben Simonsen (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Torben Simonsen


Dato : 10-04-01 22:08

"Rene Eske Jensen" <renenews@eskejensen.dk> writes:

> "RANielsen." <surtceps@worldonline.dk> wrote in message
> news:WqJA6.31814$o4.2258250@news010.worldonline.dk...
> > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
> > Ikke for sarte sjæle !!!
> > http://home.worldonline.dk/~surtceps/deadbull.jpg
> > Du var advaret.
> > ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
>
> Hvor meget vejer sådan en fætter? Hvordan kom den af dage?

Den så måske "Me, Myself & Irene" og døde af skræk?

--
-- Torben.

RANielsen. (10-04-2001)
Kommentar
Fra : RANielsen.


Dato : 10-04-01 22:50


"Rene Eske Jensen" <renenews@eskejensen.dk> skrev:

> Hvor meget vejer sådan en fætter?

Uha, det ved jeg ikke meget om, men den så meget tung ud, og den lugtede
fælt.
Jeg vil tro den vejede 5-600 kg.


> Hvordan kom den af dage?

Den var hoppet over til et andet hold tyre, de kunne ikke lide den, så
den skulle DØ... Jeg ved ikke om det var pga. slagsmålet, eller pga.
dårlig kondi den døde, jeg vil tro det var et hjertestop der gjorde det
af med dyret, de motionerer jo ikke så meget på deres luksuiøse 9
kvadrat meter

Eller måske den døde af kedsomhed, da den så: Mortal Combat 1 og 2. De
'film' stinker værre end en død tyr!


--
Rasmus



Casper Henriksen (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Casper Henriksen


Dato : 10-04-01 22:14

"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> skrev:
> Med fare for at blive dømt "fuldstændig smagsløs" starter jeg alligevel
> denne tråd, som modstykke til den anden tråd tænkte jeg at det måske
> ville være sjovere at høre hvilke film der generelt er betragtet som en
> gang bras men som i alligevel elsker.

Independence Day er jeg helt vild med. Den fik kun middelmådige anmeldelser,
og mange kan ikke lide den.
Road Trip er jeg også fuldstændig vild med, den fik også kun middelmådige
anmeldelser.

Mvh
Casper



Jens Thomsen (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 10-04-01 22:58


Casper Henriksen <nyhedsgrupper@gamepage.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:BGKA6.2500$mj.174713@news101.telia.com...

> Independence Day er jeg helt vild med. Den fik kun middelmådige
anmeldelser,
> og mange kan ikke lide den.

Den vil jeg gerne tilslutte mig. Jeg mener ganske seriøst, at
suspenseklipningen i den første halve time er noget af det bedste set i
90'erne. Og hvis man ikke tager den for andet end en opdatering af 50'ernes
amerikanske B-science fictionfilm, så er den fremragende. Men det er et
synspunkt, jeg har måtte forfægte mange gange.

Andre "dårlige" favoritter:

The Relic. Jeg synes simpelthen, det er en glimrende, moderne monsterfilm.
Måske især fordi der klippes efter "less is more"-princippet: Monstret
holdes ude af billedet indtil slutningen af filmen, hvor jeg så også
medgiver, at det hele falder sammen som et korthus. Effekterne ER ikke
særligt gode.

Return of the Killer Tomatoes. Pinligt forsøg på at lave en parodi på
50'ernes "creature-feature"-film, som jeg af en eller anden grund synes er
mægtig charmerende. Måske pga. indledningsmelodien ("Big breasted girls go
to the beach - and take their tops off"), måske pga. den noget udpenslede
satire over product placement ("Foster's - from downunder. G'day, mate"),
eller måske bare fordi George Clooney slettede den fra sit CV i 90'erne.

MVH
Jens



Peter B. Juul (10-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 10-04-01 23:32

"Jens Thomsen" <v1707@groenjord.dk> writes:

> Return of the Killer Tomatoes. Pinligt forsøg på at lave en parodi på
> 50'ernes "creature-feature"-film, som jeg af en eller anden grund synes er
> mægtig charmerende. Måske pga. indledningsmelodien ("Big breasted girls go
> to the beach - and take their tops off"), måske pga. den noget udpenslede
> satire over product placement ("Foster's - from downunder. G'day, mate"),
> eller måske bare fordi George Clooney slettede den fra sit CV i 90'erne.

faktisk er jeg også ret glad for den sære film.

Glad nok til at jeg fik fat i "Attack of the killer tomatoes", som
lægger hårdt ud med at forklare os, at folk lo, da Hitchcock lavede
"Fuglene". Lige til nogle fugle angreb et barn et eller andet sted i
USA. Så lo folk ikke mere.

"Attack" er ikke så underholdende som "Return", men begge er kilometer
foran "The Killer tomatoes Strike back".

--
Peter B. Juul, o.-.o "En stærkt medvirkende Aarsag til Sprogets Forfald har
The RockBear. ((^)) vi her i Landet i en national Særegenhed, som jeg ikke
I speak only 0}._.{0 ved, at jeg har truffet i noget andet Land: Frygten for
for myself. O/ \O at skabe sig ved at tale korrekt." - Johannes V. Jensen

Jens Thomsen (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Jens Thomsen


Dato : 11-04-01 12:39


Peter B. Juul <pbj1@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:m38zl8pers.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> "Attack" er ikke så underholdende som "Return", men begge er kilometer
> foran "The Killer tomatoes Strike back".

Jeg blev en smule skuffet over "Attack...". Sikkert fordi jeg allerede havde
set de sjoveste scener fra den i indledningen af "Return...". Jeg har aldrig
set efterfølgerne. Ved dog, at de udkom på LD på et tidspunkt. Har du også
set "Killer Tomatoes Eat France"?

MVH
Jens



Peter B. Juul (14-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 14-04-01 21:21

"Jens Thomsen" <v1707@groenjord.dk> writes:

> Jeg blev en smule skuffet over "Attack...". Sikkert fordi jeg allerede havde
> set de sjoveste scener fra den i indledningen af "Return...". Jeg har aldrig
> set efterfølgerne. Ved dog, at de udkom på LD på et tidspunkt. Har du også
> set "Killer Tomatoes Eat France"?

Nej. Efter "Strikes back" havde jeg ingenting, der fik mig til at lede
efter den.

--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed
I speak only 0}._.{0 very Thingish inside you is quite different when it gets
for myself. O/ \O out into the open and has other people looking at it.

Mikkel Andreasen (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Mikkel Andreasen


Dato : 11-04-01 00:30


"Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote in message
news:3AD1D414.E4EC9D69@hoffmann.ac...
> Mine bud er:
> Godzilla
> Wing Commander
> Battlefield Earth

Undrer mig at ingen har nævnt Highlander 1 - suveræn underholdning!

/mikkel



Lars Hoffmann (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 11-04-01 12:28

Mikkel Andreasen wrote:
>
> "Lars Hoffmann" <lars@hoffmann.ac> wrote in message
> news:3AD1D414.E4EC9D69@hoffmann.ac...
> > Mine bud er:
> > Godzilla
> > Wing Commander
> > Battlefield Earth
>
> Undrer mig at ingen har nævnt Highlander 1 - suveræn underholdning!

Jeg tror ikke den generelt bliver betragtet som en dårlig film. Det er
vist kun 2'eren og 3'eren er gør det, men der er vel bred enighed om at
de er i en klasse for sig hvad angår "decideret bras".

--
/Lars

HTML software: <http://go.to/HTMLEasyColors>
Brug venligst Re: og ikke Sv: ved svar, da beskeder
der begynder med Sv: bliver slettet fra mange servere

Magnus Dreyer (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Magnus Dreyer


Dato : 11-04-01 09:50

Lars Hoffmann wrote:

> Med fare for at blive dømt "fuldstændig smagsløs" starter jeg alligevel
> denne tråd, som modstykke til den anden tråd tænkte jeg at det måske
> ville være sjovere at høre hvilke film der generelt er betragtet som en
> gang bras men som i alligevel elsker.
> Mine bud er:
>
> Godzilla
> Wing Commander
> Battlefield Earth
>

Min egne yndlings dårlige film, må være Cleopatra Jones, og efterfølgeren
Cleopatra Jones and the Casino of Gold. Blaxpoitation når det er bedst.

--
mvh:
Magnus |Der er så doven, at han ikke kan
|tage sig sammen, til at lave en ordentlig
|signatur.



Ask Bjoern Hansen (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Ask Bjoern Hansen


Dato : 11-04-01 11:50

Lars Hoffmann <lars@hoffmann.ac> writes:

Bad Lieutenant. Maaske den eneste film jeg har overvejet at gaa fra
fordi den var for ubehagelig. Og den goer stadig urimeligt stort
indtryk paa mig naar jeg genser den. Harvey Keitel er genial som "bad
guy". (you can say that again).

The Imposters. Det har ikke vaeret saa charmerende og sjovt siden
Chaplin. Lili Taylor, Stanley Tucci og Oliver Platt skulle arbejde
sammen oftere.


- ask

--
ask bjoern hansen - http://ask.netcetera.dk/

nikolaj borg (11-04-2001)
Kommentar
Fra : nikolaj borg


Dato : 11-04-01 19:40


"Ask Bjoern Hansen" <ask@netcetera.dk> wrote in message
news:m3eluzvhgq.fsf@tmtowtdi.perl.org...
> Bad Lieutenant. Maaske den eneste film jeg har overvejet at gaa fra
> fordi den var for ubehagelig.

Ja, den er ret grum. Personligt kunne jeg også godt lide den; men jeg var
ikke klar over, at den blev regnet som decideret "dårlig film".

/Nikolaj




Merlin P. Mann (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Merlin P. Mann


Dato : 11-04-01 12:59

> Med fare for at blive dømt "fuldstændig smagsløs" .....


Ja, hvis vi skal helt ud i det smagløse (Killer Tomatoes er allerede bragt
på banen andetsteds), så må jeg påpege disse fremragende perler, som jeg har
nydt:

"Surf-Nazis Must Die"

"Street Trash" (totalt depraveret splatter - lavet af en mand som senere
blev en af Hollywoods største steadycam-operatører...)

"The Blob" - den 'nye'... jeg så den i biffen - der var tre andre i
biografen da den startede. Udover mig var der een tilbage da den sluttede...
han sov... jeg jublede!

"Deathrace 2000" - en klassiker, der er oplagt til et re-make...

"Hunger" - det ER faktisk ikke nogen særlig god film... men en lesbisk scene
mellem Susan Sarandon og Catherine Deneuve... yumm! - Se iøvrigt om du kan
genkende Willem Dafoe... han er med i 2,5 sekunder (eller noget i den stil).

"Nomads" - pløkåndsvag bøh-film med Pierce Brosnan og Adam Ant (juhu!)...
men jeg tager den sgu' alligevel frem med jævne mellemrum.

- - - arg... jeg kunne jo blive ved.... Somebody stop me!!

MVH Merlin



Lars Josephsen (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Lars Josephsen


Dato : 11-04-01 15:01

"Merlin P. Mann" <merlin.mann@post.tele.dk> writes:

> "Hunger" - det ER faktisk ikke nogen særlig god film...

David Bowie er faktisk ret god i den.
Det er en af mine yndlingsvampyrfilm, en anden er Abel Ferraras
"The Addiction".

> men en lesbisk scene mellem Susan Sarandon og Catherine Deneuve...
> yumm!

Altid en god grund til at se den film

M.v.h.

Lars
--
Do not reply to this address!
To find my real address try a search for my name on Google.

Merlin P. Mann (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Merlin P. Mann


Dato : 11-04-01 15:26

> David Bowie er faktisk ret god i den.

Enig. Det er uden sammenligning hans bedste rolle... synd at han ikke var
bedre i "Merry X-mas, mr. Lawrence"... men det var han altså ikke.

> Det er en af mine yndlingsvampyrfilm, en anden er Abel Ferraras
> "The Addiction".

Tænk! Den har jeg aldrig set!?! Pinligt. Fortæl lidt mere..

MVH Merlin



Lars Josephsen (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Lars Josephsen


Dato : 11-04-01 16:59

"Merlin P. Mann" <merlin.mann@post.tele.dk> writes:

> > Det er en af mine yndlingsvampyrfilm, en anden er Abel Ferraras
> > "The Addiction".
>
> Tænk! Den har jeg aldrig set!?! Pinligt. Fortæl lidt mere..

Leonard maltin siger det meget godt (http://us.imdb.com/Maltin?0112288):

"Intelligent, allegorical vampire movie, shot in beautiful
black-and-white, about a New York University philosophy student
(well played by [Lili] Taylor), a decent human being who is horrified by
the atrocities of history. Her good intentions do not protect her from
evil, as she is bitten by a vampiress and goes on to crave the blood of
any-and everyone she meets. Not nearly as bloody and outrageous as some
of Ferrara's earlier films; this one says the only hope for mankind is
in spirituality. An interesting companion piece to Ferrara's KING OF NEW
YORK and BAD LIEUTENANT.
***" (Tre ud af fire stjerner)

IMDB har mere her: http://us.imdb.com/Title?0112288

Det interessante er at vampyrisme bliver fremstillet som narkomani, i
stil med heroinafhængighed. Der er ikke skyggen af en østeuropæisk
adelsmand (med eller uden kappe) i den film.

Christopher Walken er god som en tidligere vampyr, der er kommet ud af
sin afhængighed, på den hårde måde (cold turkey).

Den blev faktisk vist på DR eller DR2, for nogle måneder siden.

M.v.h.

Lars
--
Do not reply to this address!
To find my real address try a search for my name on Google.





Jacob Skaaning (13-04-2001)
Kommentar
Fra : Jacob Skaaning


Dato : 13-04-01 12:50

"Lars Josephsen" <blade@dina.kvl.dk> wrote in message
news:87k84r5swv.fsf@turing.dina.kvl.dk...
> "Merlin P. Mann" <merlin.mann@post.tele.dk> writes:
>
> > > Det er en af mine yndlingsvampyrfilm, en anden er Abel Ferraras
> > > "The Addiction".
> >
> > Tænk! Den har jeg aldrig set!?! Pinligt. Fortæl lidt mere..
>
> Leonard maltin siger det meget godt (http://us.imdb.com/Maltin?0112288):
>
> "Intelligent, allegorical vampire movie, shot in beautiful
> black-and-white, about a New York University philosophy student
> (well played by [Lili] Taylor), a decent human being who is horrified by
> the atrocities of history. Her good intentions do not protect her from
> evil, as she is bitten by a vampiress and goes on to crave the blood of
> any-and everyone she meets. Not nearly as bloody and outrageous as some
> of Ferrara's earlier films; this one says the only hope for mankind is
> in spirituality. An interesting companion piece to Ferrara's KING OF NEW
> YORK and BAD LIEUTENANT.
> ***" (Tre ud af fire stjerner)
>
> IMDB har mere her: http://us.imdb.com/Title?0112288
>
> Det interessante er at vampyrisme bliver fremstillet som narkomani, i
> stil med heroinafhængighed. Der er ikke skyggen af en østeuropæisk
> adelsmand (med eller uden kappe) i den film.
>
> Christopher Walken er god som en tidligere vampyr, der er kommet ud af
> sin afhængighed, på den hårde måde (cold turkey).
>
> Den blev faktisk vist på DR eller DR2, for nogle måneder siden.

Den så jeg for nogle år tilbage - midt om natten - den er enormt god.

Jacob



Thorbjørn Henckel (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Henckel


Dato : 11-04-01 19:52

"Merlin P. Mann" <merlin.mann@post.tele.dk> wrote in message
news:9b1pgq$7p1$1@news.inet.tele.dk...
> > David Bowie er faktisk ret god i den.
>
> Enig. Det er uden sammenligning hans bedste rolle... synd at han ikke var
> bedre i "Merry X-mas, mr. Lawrence"... men det var han altså ikke.

Hov..! han var da også meget underholdene i Labyrinth! men ok, må nok
indrømme at jeg ikke har set andre film med ham i. :) skulle måske være man
skulle prøve at finde et par.




Peter B. Juul (14-04-2001)
Kommentar
Fra : Peter B. Juul


Dato : 14-04-01 21:22

"Merlin P. Mann" <merlin.mann@post.tele.dk> writes:

> "Deathrace 2000" - en klassiker, der er oplagt til et re-make...

Det er sket. Spillet hedder Carmageddon. Selv bilerne ligner.

Jeg så DR2K til natfilm for et par år siden. Det var en skøn
oplevelse.
--
Peter B. Juul, o.-.o When you are a Bear of Very Little Brain, and you Think
The RockBear. ((^)) of Things, you sometimes find that a Thing which seemed
I speak only 0}._.{0 very Thingish inside you is quite different when it gets
for myself. O/ \O out into the open and has other people looking at it.

Fenris (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Fenris


Dato : 11-04-01 19:07

Innocent Blood
- Herlig stereotypebasker. Kult-klassiker-materiale

Demolition Man
- Sandra Bullocks virkelige gennembrud!

Body Snatchers (1993)
- Yum, Gabrielle Anwar...

2010 - The second oddysey
- So it's not 2001... Who cares?

Johnny Mnemonic
- "I... WANT... ROOM-SERVICE!!!"

Meet Joe Black
- Den _er_ altså god.

Og et par Costnerfilm!:
The Postman
Waterworld
- Jeg har et eller andet med gimmick-film, tror jeg.

Nåja, og så er der noget helt specielt ved den her:
Witchblade
- Hvis Troma nogensinde lavede en alvorlig film...

--
Thomas Hejl Pilgaard | All Your Base Are Belong To Us
Kollegievej 7 - 35 | ------------------------------
4760 Vordingborg | ICQ#:23729247 - Make Your Time
Denmark | <mailto:Fenris@DeathsDoor.com>

Lars Josephsen (11-04-2001)
Kommentar
Fra : Lars Josephsen


Dato : 11-04-01 19:35

Fenris <fenris@mail.tele.dk> writes:

> Innocent Blood
> - Herlig stereotypebasker. Kult-klassiker-materiale

Klart, Anne Parillaud er guf.

> Demolition Man
> - Sandra Bullocks virkelige gennembrud!

Glimrende satire om politisk korrekthed og Denis Leary spiller sig selv.

> Johnny Mnemonic
> - "I... WANT... ROOM-SERVICE!!!"

Den film er... pinlig

> Og et par Costnerfilm!:
> The Postman
> Waterworld

Waterworld, er den ikke også kendt som "The Wave Warrior" alias
"Wet Max 2"?

M.v.h.

Lars
--
Do not reply to this address!
To find my real address try a search for my name on Google.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408869
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste