Automatisering
Fra : Per Madsen

Dato : 09-04-01 15:08

Hej ng
Jeg benytter mig af to forskellige udbydere, når jeg skal på nettet, nemlig
Telia og WorldOnline.
Efterhånden er jeg ved at blive lidt træt af at skulle ind i Remote Access'
"Arkivmenu" for derefter at gå ned i "Konfigurationer", skifte konfiguration
og herefter bekræfte det med et klik på "OK", hver gang jeg vil skifte
mellem de to udbydere.
Det ville jo være smart og bekvemt hvis jeg kunne automatisere det lidt,
f.eks. ved et tryk på en funktionstast, så: hvordan laver jeg et AppleScript
der kan udføre ovenstående handlinger for mig.

Mvh
Per madsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-04-01 15:18

In article <B6F78EFB.F474%permand@private.dk>,
Per Madsen <permand@private.dk> wrote:

> Det ville jo være smart og bekvemt hvis jeg kunne automatisere det lidt,
> f.eks. ved et tryk på en funktionstast, så: hvordan laver jeg et AppleScript
> der kan udføre ovenstående handlinger for mig.

Hvorfor bruger du ikke bare Lokalitetsvalg?

--
MVH
Martin Edlich (10)

Fra : Ben Knudsen /NNFBEN

Dato : 09-04-01 15:21

permand@private.dk,Ny-Internet writes:
> [...]
>AppleScript
>der kan udføre ovenstående handlinger for mig.

Hvad med at bruge Location Manager? Så kan du automatisere hele processen
uden applescripts....
Det er ikke så kompliceret... prøv at åbne
kontrolpanelet/kontrolstrip-modulet og se, om ikke det er til at finde ud
af... ellers kan du jo spørge her i gruppen igen.

Mvh Ben

Fra : Per Madsen

Dato : 09-04-01 18:42

in article fc.0073fb6b030d8f213b9aca0017b82033.30d8f54@net.dialog.dk, Ben
Knudsen /NNFBEN at ben@net.dialog.dk wrote on 09/04/01 16:20:

> [...]
> kontrolpanelet/kontrolstrip-modulet og se, om ikke det er til at finde ud
> af... ellers kan du jo spørge her i gruppen igen.

OK, det prøver jeg. Jeg vender tilbage hvis nødvendigt.

Mvh.
Per

Fra : Peter Gersmann

Dato : 09-04-01 17:26

<permand@private.dk> wrote:

> Efterhånden er jeg ved at blive lidt træt af at skulle ind i Remote
> Access' "Arkivmenu"

Check din kontrollinie

//Peter
- der har lavet et AppleScript for at rekonfigurere routeren via
MacTelnet.