Forskel trådløs B&o? 2200 kr + 1300 kr...
Fra : Hans Paulin

Dato : 20-09-03 10:57

....kan nogen fortælle mig hvad forskellen er på subjekterne:

....jeg har kigget på de 2 telefoner, og kan godt nøjes med den til 1300
kr., hvis lydkvaliteten er lige så god i dén som den siges at være i den
lille til 2200 kr.

....har ikke prøvet nogen af dem, men er træt af min Siemens 100 Gigaset,
hedder den vist...
Hans

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 20-09-03 11:39

"Hans Paulin" skrev:
> ...jeg har kigget på de 2 telefoner, og kan godt nøjes
> med den til 1300 kr., hvis lydkvaliteten er lige så god
> i dén som den siges at være i den lille til 2200 kr.

Den billigste trådløse telefon fra B&O er BeoCom 4 til ca. 2200 kr.

Jeg ved ikke hvad det er du har set til 1300 kr, men det er formentlig noget
ekstra-udstyr.

Mvh, Lars

www.recorder.dk - Sammenligning af HD & DVD optagere

Fra : Hans Paulin

Dato : 20-09-03 11:57

Lars Ladingkaer wrote:

> Den billigste trådløse telefon fra B&O er BeoCom 4 til ca. 2200 kr.
>
> Jeg ved ikke hvad det er du har set til 1300 kr, men det er
> formentlig noget ekstra-udstyr.

....nå, okay - dén, jeg opfattede kostede 1300, var en vægmodel med et
regtankulært - lidt trekantet - rør...

....jeg må ha set forkert så...

....men tak for hjælpen! - så er der ikke så meget at rafle om...
Hans

Fra : Hans Paulin

Dato : 20-09-03 18:31

Hans Paulin wrote:

> ...nå, okay - dén, jeg opfattede kostede 1300, var en vægmodel med et
> regtankulært - lidt trekantet - rør...

....tror, det var en BeoCom 6000 - ligner i hvert fald røret præcis inde
på B&o's hjemmeside...

....kan det passe, at det er dén, der koster 1300?

....og hvad med kvaliteten i forhold til '4?
Hans

Fra : Iznogood

Dato : 20-09-03 22:34

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> skrev i en meddelelse
> Hans Paulin wrote:
> ...tror, det var en BeoCom 6000 - ligner i hvert fald røret præcis inde
> på B&o's hjemmeside...
>
> ...kan det passe, at det er dén, der koster 1300?

Du har sikkert set (tilbuds) prisen på et løst håndsæt til en Beocom 6000.
Dertil kommer så en base og en lader.

Mvh Per J

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-09-03 08:31

Iznogood wrote:

> Du har sikkert set (tilbuds) prisen på et løst håndsæt til en Beocom
> 6000. Dertil kommer så en base og en lader.

....okay...

....har søgt lidt på både Beocom 4 og 6000, og har set, at der har været
problemer med ecco-kompression på sidstnævnte - har 4'eren også disse
problemer?

....gælder det osse for 4'eren, at der går et øjeblik, før der er
forbindelse - fra man trykker på knappen?
Hans

Fra : Iznogood

Dato : 21-09-03 10:21

> [...]
> problemer?
>
> ...gælder det osse for 4'eren, at der går et øjeblik, før der er
> forbindelse - fra man trykker på knappen?

Jeg bruger selv Beocom 6000 og oplever absolut ikke den lille forsinkelse
fra man "løfter rørert" til der er forbindelse, som noget problem. Jeg har
ikke talt i en Beocom 4. Synes personligt, at den er særdeles flot, men den
kan desværre (endnu) ikke anvendes sammen med en Beocom 6000 base og der er
så vidt jeg er orienteret heller ikke mulighed for at ringe "internt" mellem
flere Beocom 4'ere.

Mvh Per J.

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-09-03 12:09

Iznogood wrote:

> Jeg bruger selv Beocom 6000 og oplever absolut ikke den lille
> forsinkelse fra man "løfter rørert" til der er forbindelse, som noget
> problem.

....på min Siemens Gigaset 100 synes jeg bare det er p****irriterende...

....havde før en analog telefon, som man bare løftede op, hvorefter der
var forbindelse...

....resten af teknikken var dog så ringe, at jeg har foræret den væk...

> Jeg har ikke talt i en Beocom 4. Synes personligt, at den er
> særdeles flot

....jeg synes, det er irriterende, at den ikke er nemmere at sætte på
plads i basen - man kan godt mærke, at Jacob Jensen ikke
produkt-udvikler længere...
Hans

Fra : Iznogood

Dato : 21-09-03 17:01

> ...jeg synes, det er irriterende, at den ikke er nemmere at sætte på
> plads i basen - man kan godt mærke, at Jacob Jensen ikke
> produkt-udvikler længere...

He, he, skal jeg "hjælpe" dig af med telefonen, så siger du bare til....

Mvh Per J

Fra : Hans Paulin

Dato : 21-09-03 17:41

Iznogood wrote:

> He, he, skal jeg "hjælpe" dig af med telefonen, så siger du bare
> til....

....har først tænkt mig at købe den i morgen, så det...

....synes dog ikke håndteringen er optimal...
Hans

Fra : Bjarne Just

Dato : 22-09-03 08:19

"Hans Paulin" <hans_fjernes_@it.invalid> wrote in message

> ...på min Siemens Gigaset 100 synes jeg bare det er p****irriterende...
>
> ...havde før en analog telefon, som man bare løftede op, hvorefter der
> var forbindelse...

Beocom 4 har ikke denne forsinkelse og der er derfor lyd med det samme.

> ...jeg synes, det er irriterende, at den ikke er nemmere at sætte på
> plads i basen - man kan godt mærke, at Jacob Jensen ikke
> produkt-udvikler længere...
> --

Jacob Jensen har så vidt jeg ved aldrig designet nogle af B&Os telefoner.
Han har i hvert fald ikke designet Beocom 6000...
Jeg synes i øvrigt at Beocom 4 er nem at sætte i laderen.

mvh Bjarne

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-09-03 09:36

Bjarne Just wrote:

> Beocom 4 har ikke denne forsinkelse og der er derfor lyd med det
> samme.

....dejligt!

....men man skal stadig trykke på en knap for at få forbindelse, ikke...?

....dét skulle man som sagt ikke på den analoge jeg havde - alt andet
lige bedre...

> Jacob Jensen har så vidt jeg ved aldrig designet nogle af B&Os
> telefoner.

....nå, okay - jeg troede, han havde stået for denne hersens Digitel
2000 - sådan en Kirk-telefon, som kom frem for ca. 25 år siden - kan
stadig købes...

> Han har i hvert fald ikke designet Beocom 6000...

....okay...

> Jeg synes i øvrigt at Beocom 4 er nem at sætte i laderen.

....jeg prøvede i telebutikken, og synes, at der godt måtte være noget
mere "styr" over det...

....men hvis lydkvaliteten er så god som den siges at være: "...man er
ved at vende sig om hele tiden, fordi man tror at samtalepartneren står
bag ved én...", ka det jo være, at dé kvaliteter overskygger de sider
ved dén, som jeg ikke er så begejstret for...
Hans

Fra : Bjarne Just

Dato : 22-09-03 11:23

> ...men man skal stadig trykke på en knap for at få forbindelse, ikke...?
>
> ...dét skulle man som sagt ikke på den analoge jeg havde - alt andet
> lige bedre...

Beocom 6000 har noget, der hedder "auto offhook", hvor den selv afløfter,
når håndsættet tages ud af laderen, men det har Beocom 4 ikke.

mvh Bjarne

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-09-03 12:52

Bjarne Just wrote:

> Beocom 6000 har noget, der hedder "auto offhook", hvor den selv
> afløfter, når håndsættet tages ud af laderen, men det har Beocom 4
> ikke.

....øv...

....nå, nu har jeg i hvert fald købt en 4'er - så må vi se, hvordan det
går...
Hans

Fra : Kent Glerup

Dato : 22-09-03 17:04

> ...øv...
>
> ...nå, nu har jeg i hvert fald købt en 4'er - så må vi se, hvordan det
> går...

Det går godt! Tro mig

Jo den kan være lidt tricky at få i laderen, men man lærer det.

Lyden er den absolut bedste jeg har prøvet i en trådløs.

MVH
Kent Glerup

Fra : Hans Paulin

Dato : 22-09-03 23:01

Kent Glerup wrote:

> Det går godt! Tro mig

....he he...

> Jo den kan være lidt tricky at få i laderen, men man lærer det.

....har øvet mig et par gange nu...

> Lyden er den absolut bedste jeg har prøvet i en trådløs.

....det er osse dén, jeg satser på...
Hans

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-09-03 15:50

"Lars Ladingkaer" <ng.mail2@ladingkaer.co[NO]m> wrote in message

> Den billigste trådløse telefon fra B&O er BeoCom 4 til ca. 2200 kr.

Er det den, der er en ISDN telefon?

Jeg synes jeg har hørt førhen at B&O kun lavede B&O telefoner.. Men hvis man
kigger på TDC shoppen.. er der ikke nogen trådløse b&o telefoner.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 20-09-03 17:06

"Bjarke Hansen" skrev:
> Er det den, der er en ISDN telefon?

Nej, ISDN-telefoner er som regel også dyrere.

> [..] hvis man kigger på TDC shoppen.. er der ikke
> nogen trådløse b&o telefoner.

TDC sælger mange B&O telefoner på http://tdc.dk/ebutik/ - både almindelige
og trådløse (kig under Fastnet -> Telefon Trådløs i menuen).

Alternativt kan telefonerne også ses på
http://www.bang-olufsen.com/sw374.asp

Fra : Dennis Lauridsen

Dato : 12-10-03 19:54

ER kvaliteten på beocom4 bedre end en beocom 6000
for den synes jeg er kanon

dennis