Skype
Fra : D

Dato : 16-09-03 17:51

Hej NG

Hvad er forskellen på skype og messenger?

Med messenger kan jeg da også ringe gratis til andre med messenger både i DK
og hele verdenen.

Tak

Fra : Pongo

Dato : 16-09-03 18:06

"D" <d@d.d> skrev i en meddelelse
> Hej NG
> Hvad er forskellen på skype og messenger?
> Med messenger kan jeg da også ringe gratis til andre med messenger
både i DK
> og hele verdenen.

Ud fra hvad jeg kan se på Scype's hjemmeside, så er den væsentligste
forskel nok at Messenger benytter den protokol der hedder SIP, hvorimod
Scype benytter en hjemmelavet protokol. Scype hævder at de derved opnår
en bedre kvalitet og en enklere konfiguration.
Til gengæld kræver det jo så at begge parter benytter Scype.
/Klaus

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 16-09-03 18:27

Pongo wrote:

> [...]
> derved opnår en bedre kvalitet og en enklere konfiguration.
> Til gengæld kræver det jo så at begge parter benytter Scype.

Tja, hvad fejler alle de programmer der bruger H.323 ?

\MK

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-09-03 18:38

"Morten Klostergaard" <mgk@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> Tja, hvad fejler alle de programmer der bruger H.323 ?

Nu fejler H.323 jo en del...

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 16-09-03 20:05

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Morten Klostergaard" <mgk@tera.dk.invalid> skrev i en meddelelse
>
> Nu fejler H.323 jo en del...

Som fx?

\MK

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-09-03 20:44

> Som fx?

Som fx at overholde basale spilleregler for protokoller der indgår i
lagdelte protokolstakke.
H.323 placerer information om afsender i payload istedet for i IP-headeren,
hvilket gør det stort set umuligt at få det igennem NAT uden en egentlig
h.323 proxy

I mine øjne bærer H.323 præg af at være lavet af telefonifolk der har været
mere vant til mux'er og SS7 end til TCP/IP

H.323 er ganske glimrende til mange formål, men den har altså fejl. SIP er
væsentligt bedre.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 17-09-03 08:14

> H.323 placerer information om afsender i payload istedet for i
IP-headeren,

IP-information vel at mærke... Ellers var det jo en anden sag

Fra : Bo Andersen

Dato : 13-10-03 23:09

snip
> [...]
> en bedre kvalitet og en enklere konfiguration.
> Til gengæld kræver det jo så at begge parter benytter Scype.

svjv, krypterer Skype samtalen/pakkerne, og det gør MSN / Messenger ikke.
-Bo-

Fra : ps

Dato : 17-09-03 12:01

Efter min mening er det med Skype intet væsentligt nyt under solen. At sætte
det på forsiden af aviserne og endog i TV-avisen er for mig at se en brøler
af rang.
IP-telefoni har været en kendt sag siden 1995.
Altid det samme koncept: Ring gratis til en PC, og køb lave minuttakster
hvis du vil ringe til fastnet.

De lave minuttakster til udlandet er efterhånden sjældent attraktive
sammenlignet med diverse call-back services, som f.eks. Tele-link eller
wwtelecom.com

Peter

---

Fra : Frans Meyer

Dato : 17-09-03 16:21

"ps" <affald62@hotmail.com> wrote in message
> [...]
sætte
> det på forsiden af aviserne og endog i TV-avisen er for mig at se en

Vis mig et andet produkt som er P2P, kan køre problemfrit med NAT/PAT uden
speciel support - og med den lydkvalitet!

vh
Frans

Fra : Hauge [8250]

Dato : 18-09-03 21:54

Hejsa

"Frans Meyer" <frans@_pc.dk> wrote in message
> Vis mig et andet produkt som er P2P, kan køre problemfrit med NAT/PAT uden
> speciel support - og med den lydkvalitet!

For nogle år siden brugte jeg et program der vist hed noget med BodyPhone,
det kunne køre igennem alt som kunne nat'es, så noget nyt under solen med
Skype? Aboslut ikke, bare igen noget opreklameret fis, som een eller anden
journalist pludselig har opdaget, da han fandt ud af at bruge IE og Google
eller lign, sådan virker det faktisk..

Gamle (suppe)boller i ny suppe.. Hmm.. Var da vist, gammel vin i nye
flasker..

Mvh Hauge

Fra : TBC

Dato : 25-10-03 02:42

"Hauge [8250]" <8257559.hauge@spamfree.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> eller lign, sådan virker det faktisk..
>
> Gamle (suppe)boller i ny suppe.. Hmm.. Var da vist, gammel vin i nye

Det var min tanke exactly da jeg læste og undrede mig over den hype det
kunne afstedkomme. Men efter at have prøvet der er der særligt 2 ting der
har "omvendt" mig og gør at jeg ikke "ser tilbage":

1. Lydkavliteten er den bedste jeg har hørt på den type programmer (lyden er
bedre en min fastnettelefon, og der er ikke mere delay end hvad jeg kender
fra min mobiltelefon)

2. Det er så nemt at selv min mor kan finde ud af at bruge det, derovere i
Gylland. (ok, indrømmet, jeg har sat det op til automatisk at bevare opkald
fra "venner", men min far som også er "start>spil>7-kabale" generationen"
kan i hvertfald finde ud af at bruge det helt grundlæggende)

At det så er p2p, og ikke har problemer med routere H.323 eller typiske
firewalls er så blot endnu et plus.

- Jeg er ihvertfald blevet positivt overrasket, selv om det som koncept ikke
er noget epokegørende nyt, hvis man da overhovedet kan bruge udtrykket
"nyt". Det er til gengæld godt.

TBC

Fra : Lars

Dato : 02-10-03 16:18

In article <3f687bd4$0$32510$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, frans@_pc.dk says...
> Vis mig et andet produkt som er P2P, kan køre problemfrit med NAT/PAT uden
> speciel support - og med den lydkvalitet!

PicoPhone:
http://www.vitez.it/picophone/

Picoserver service:
http://www.vitez.it/picophone/picoserver.html

Mht. lydkvalitet, syntes jeg at PP er ok

--
Best regards

Lars