Hvordan ved en trådløs telefon hvor den hø~
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-09-03 18:42

Jeg har lige købt en trådløs telefon og er kommet til at tænke på
hvordan den ved hvilken baseenhed den hører til. Sådan en fætter har
jo 50m rækkevidde indendøre så det meste af blokken kan jo fange
signalet hvis det skulle være...

Hvor god er sikkerheden egentlig i sådan noget ? (Det er en DECT,
TopCom Butler 2700C).

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : Kent Glerup

Dato : 14-09-03 22:24

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvordan den ved hvilken baseenhed den hører til. Sådan en fætter har
> jo 50m rækkevidde indendøre så det meste af blokken kan jo fange

Et DECT håndsæt tilknyttes sin base ved hjælp af dens serienummer. Når de to
enheder er "parret", kender de hinanden på serienummeret. Basen tillader
ikke kommunikation med håndsæt den ikke har registreret. Ligeledes ved
håndsættet hvilken base den skal kommunikere med. Hvis et håndsæt prøver at
registrere sig på en base, tillades det kun hvis basen er åben for
registrering.

> Hvor god er sikkerheden egentlig i sådan noget ? (Det er en DECT,
> TopCom Butler 2700C).

Temmelig god. Kommunikationen er digital og krypteret

MVH
Kent Glerup

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 14-09-03 23:20

"Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@mail.dk> wrote in

> [...]
> den skal kommunikere med. Hvis et håndsæt prøver at registrere
> sig på en base, tillades det kun hvis basen er åben for

Dvs. man skal være meget meget uheldig hvis naboen er ved at tilføje
håndsæt til sin base samtidig med man selv er :)

Fra : Leo Havmøller

Dato : 15-09-03 06:41

> Dvs. man skal være meget meget uheldig hvis naboen er ved at tilføje
> håndsæt til sin base samtidig med man selv er :)

Ja - ofte skal man trykke på en knap på basen, hvor den så er åben for
registrering i f.eks. 5 minutter. Og man skal indtaste basen access-code på
håndsættet for at registere.

Leo Havmøller.

Fra : Kent Glerup

Dato : 15-09-03 18:09

> "Kent Glerup" <glerupYEAH.olesenRIGHT@mail.dk> wrote in

> Dvs. man skal være meget meget uheldig hvis naboen er ved at tilføje
> håndsæt til sin base samtidig med man selv er :)

præcis!

Og som Leo skriver skal der nogen gange indtastes en kode ved registrering.
På f.eks. en Kirk Sonate, skal man bruge de 4 sidste cifre i basens
serienummer (den kender naboen ikke!)

MVH
Kent Glerup

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 15-09-03 20:24

> Og som Leo skriver skal der nogen gange indtastes en kode ved
> registrering. På f.eks. en Kirk Sonate, skal man bruge de 4
> sidste cifre i basens serienummer (den kender naboen ikke!)

Teoretisk set kunne de jo være identiske :)