Gothic 2 - hvordan slår jeg Magic Golem i ~
Fra : Bro

Dato : 21-09-03 15:01

Som magiker er jeg nået til Test of Fire, men jeg KAN bare ikke vinde over
Magic Golem.
Forslag???

Hjælp pelase....

Rasmus

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-03 20:36

>Som magiker er jeg nået til Test of Fire, men jeg KAN bare ikke vinde over
>Magic Golem.
>Forslag???

Jeg kan ikke huske hvem der er, men en-eller-anden kan fortælle en
historie, om den hammer der er udstillet i klosterets kælder. Det er
sandsynligvis ham der står og bevogter den. Og/eller en af de tre inde
i kirken. Ud fra historien kan man så regne ud, at man skal bruge lige
præcis denne hammer for, at kunne klare den Golem.

Ved hjælp af en sleep-spell kan man snuppe hammeren mens vagten sover
- og på den måde undgå eventuel håndgemæng. Med hammeren i hånden er
Golemen ikke nogen trussel. Husk at aflevere hammeren igen. Mener
nemlig det giver et par point, at bringe den tilbage igen.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's the way I am.
- Homer Simpson

Fra : arc@na

Dato : 21-09-03 22:08

Claus Nielsen <> wrote in

> i kirken. Ud fra historien kan man så regne ud, at man skal bruge lige
> præcis denne hammer for, at kunne klare den Golem.
> Ved hjælp af en sleep-spell kan man snuppe hammeren mens vagten sover

Det er så vidt jeg husker ikke nødvendigt, hvis man spiller Paladin eller
Mage - kun hvis man er Merc og tager missionen med at infiltrere dommeren i
Khorinnis' forretninger. Eller husker jeg fejl?

For resten har jeg skrevet med en af fyrene fra Jowood - han siger, at den
nye addon, Nacht des Raben, udkommer på engelsk først i 2004... savle...

arc@na

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-03 21:21

>Det er så vidt jeg husker ikke nødvendigt, hvis man spiller Paladin eller
>Mage - kun hvis man er Merc og tager missionen med at infiltrere dommeren i
>Khorinnis' forretninger. Eller husker jeg fejl?

Tja, medmindre jeg husker forkert, så fik jeg ballade både som Paladin
og Mage, hvis jeg snuppede hammeren mens vagten stod og så på. Der var
ingen vej udenom en slåskamp med ham. Altså bortset fra førnævnte
metode med, at kaste en sleepspell på ham inden man tager hammeren.

Hvordan det er med Mercenary ved jeg ikke, da jeg endnu ikke har
orket, at spille det igen-igen. Ja, jeg ved sådan en udtalelse næsten
tangerer blasfemi. :)

Desuden kender jeg en der klarede det som Mercenary samtidig med, at
jeg klarede det som Paladin. Og vi sammenlignede naturligvis figurer
og handlingsforløb, hvorfor jeg allerede kender en del til de
forskelle der er mellem Mercenary og de andre. Men hvordan det lige
helt præcis er med en Mercenary og hammeren... det kan jeg alligevel
ikke helt huske. Mener også han brugte en sleepspell for at undgå
ballade med ham vagten.

>For resten har jeg skrevet med en af fyrene fra Jowood - han siger, at den
>nye addon, Nacht des Raben, udkommer på engelsk først i 2004... savle...

Det vil sige kun lidt over et halvt år efter den tyske version har
været på markedet? Det er jo en kraftig forbedring i forhold til selve
spillet! Men alligevel ikke tidligt nok! ;)

Mvh, Claus

Fra : Arcana Dragon

Dato : 22-09-03 21:43

Claus Nielsen <> wrote in

> Tja, medmindre jeg husker forkert, så fik jeg ballade både som Paladin

Du husker forkert - som Paladin får man udleveret hammeren, hvis man
taler med ham den klamme gut, der sidder til venstre for "bossen" i Fire
Mages' tempel.

> Hvordan det er med Mercenary ved jeg ikke, da jeg endnu ikke har
> orket, at spille det igen-igen. Ja, jeg ved sådan en udtalelse næsten
> tangerer blasfemi. :)

Ja, fyøjda. ))

> Det vil sige kun lidt over et halvt år efter den tyske version har
> været på markedet? Det er jo en kraftig forbedring i forhold til selve
> spillet! Men alligevel ikke tidligt nok! ;)

Nu er det jo ikke et Microsoft-spil, men er lavet af et idealistisk firma
bestående af CRPG-fanatikere som mig (og dig?), som endnu ikke er blevet
opkøbt/udmanøvreret af klamme kapitalister, sådan som det gik med Origin
i forhold til Electronic Arts. Hvor meget du er inde i DEN
problemstilling, ved jeg ikke, så...

--
Arcana Dragon -==(UDIC)==-
d++e++N++T+++Om-KAWML!34567'!S'!8!9!u+uC+uF+++uG-u

Fra : Bro

Dato : 23-09-03 21:23

Fedt!
Tak for oplysningerne, alle sammen!!!!!