Hjælp til tysk (og dansk!) ord for...
Fra : Aksel Schmidt

Dato : 09-04-01 13:45

Hej alle
Jeg vil finde en brugt dims i Tyskland, da jeg ikke har held til at finde
den herhjemme.
Men det er nok ikke så nemt, da jeg ikke engang aner, hvad dimsen hedder på
dansk (plus mit elendige tyske!)

Beskrivelse:
Den plade/dæksel, der sidder og skræmer venstre ben mod forreste
tandhjul/kæde (sådan en VAR der ihvertfald på min GN 250). Hvad betegnelse
kan sådan en tænkes at have? Og hvad kan den så hedde på tysk?

/aksel
GN 250

Fra : Armand

Dato : 09-04-01 16:11

Aksel Schmidt <aks@terma.com> skrev i en

> Beskrivelse:
> Den plade/dæksel, der sidder og skræmer venstre ben mod forreste
> tandhjul/kæde.
> Hvad betegnelse kan sådan en tænkes at have?

Tandhjulsdæksel!?

>Og hvad kan den så hedde på tysk?

Det lille tandhjul = Ritzel!
Dæksel = Deckel
= Ritzeldeckel!

Forøvrigt:
Samme dæksel plejer at bære koblingsmekanismen! men måske ikke på din??

--
Armand.

Fra : Aksel Schmidt

Dato : 10-04-01 07:58

> = Ritzeldeckel!

TAK! Jeg prøver (og håber at ritzeldeckel ikke betyder noget grimt)

> Forøvrigt:
> Samme dæksel plejer at bære koblingsmekanismen! men måske ikke på din??

Hmm. den kører da endnu...den ser nu også rimelig dum ud, den plade...2,5
skrue og nogle lufthuller.

Tak igen!
/aksel

Fra : Armand

Dato : 10-04-01 12:56

> Hmm. den kører da endnu...den ser nu også rimelig dum ud, den
plade...2,5
> skrue og nogle lufthuller.

Du smyger udenom:
Jeg prøver at fritte dig for hvilken model det er !

--
Armand.

Fra : Aksel Schmidt

Dato : 14-04-01 21:10

> Du smyger udenom:
> Jeg prøver at fritte dig for hvilken model det er !

Jamen det var jo slet ikke med vilje...
Den er desværre en udramatisk GN 250 fra 91, indtil jeg vinder i lotto eller
finer nogle sprotstasker med penge i...
Nu ringer jeg til nogle huggere - men de vil jp have at man kommer selv...
Der der egentlig nogle, der indekserer sine dele?
/aksel

Fra : Armand

Dato : 15-04-01 11:43

Aksel Schmidt <cab@image.dk> skrev i en
> Den er desværre en udramatisk GN 250 fra 91,

Skidt med dramatikken!

Jeg spurgte i et forfængeligt håb om at kunne hjælpe direkte - men
desværre ikke til GN'eren

--
Armand.