Revysang? (Jeg har været på vulkaner)
Fra : ASKF

Dato : 21-09-03 23:10

En kammerat har fået en revysang(?) på hjernen, som de fleste vist
kender blot lidt, og jeg har nu søgt at finde teksten på nettet uden
større succes.

Er der nogen som kan hjælpe?

Tekst vi kan huske er:

"Jeg har været på vulkaner
meget meget mere end De aner"

Nogen der evt. ved hvem der har skrevet den, hvem der fremførte den
først og hvor?
- Skal hjælpe mig med at finde den på biblioteket, hvis ikke svaret
kommer her
--
Mvh. Allan Stig Kiilerich Frederiksen
"Det med `samfundstjenstligt incitament' er noget sejlivet sludder"

Fra : Johnny Bonde

Dato : 22-09-03 23:11

jeg har skrevet den af og kan også sælge dig midifiler

mvh Johnny

Jeg har været på vulkaner ( C.Andersen - V.Scotto)

Jeg har været på vulkaner
Meget, meget, meget, mere end De aner
Det begyndte med en flot soupe
med stegt fasan og vine te.
Og det kildred vore ganer
meget, meget, meget mere end De aner
Så fik vi kaffe og likør
og cognac, fransk og tør.

Store sjusser, det der bruser,
fik vi flere flasker af
Vi var fire gamle drenge
der ku' drikke tit og længe
Jeg og Hansen, Olsen, Frandsen
drak så knapt nok vi ku' gå
Vi har drukket fire dage,
så De kan jo nok forstå:

Jeg har været på vulkaner
meget, meget, meget mere end De aner
På smugkro gik vi i vor rus
og drak, så vi så hvide mus
og høns og store bavianer
der var meget, meget større end De aner
Vi drak det her Pomona, føj
og li' med et så røg.

Hele koret, under bordet
og så blev vi strittet ud
ud ad døren, ud ad klappen
og vi trilled ned ad trappen
som en torden, ud ad porten
endte i en rendesten,
og vi sang, imens vi lå og
ledte efter vore ben:

Jeg har været på vulkaner
meget, meget, meget mere end De aner
Vi sang, da vi fik rejst os op
om snapsen, når den går til top
så der er ingenting, der maner
det var meget, meget høj're end De aner
Vi sang om whisky uden vand
blev anholdt alle mand.
Så fornøjet ned ad Strøget
kørte vi - bahbuh - bahbuh!
Og vi sang og var så glade
da vi nåed' Antoni'egade
Der gik Hansen bag af dansen
jeg faldt sammen som en klud
og så spurgte ov'rbetjenten:
Hvorfor ser De sådan ud?

Fra : ASKF

Dato : 23-09-03 01:13

Johnny Bonde ytrede sig i
<3f6f736d$0$97169$edfadb0f@dread12.news.tele.dk> med dette:

>jeg har skrevet den af og kan også sælge dig midifiler

Tusinde tak.

Jeg skal lade dit tilbud gå videre til min kammerat, selvom jeg ikke
forventer at han vil være interesseret.

Fra : Johnny Bonde

Dato : 23-09-03 10:46

Hejsa du

det er også kun en information ikke noget man SKAL

mvh Johnny

Fra : hangovers

Dato : 30-10-03 10:38

hej med jer...
nu har jeg tilfældigvis også gået rundt med en her sang i hovedet i
snart meget lang tid!!!
Og jeg vil egentlig bare gerne vide hvem faen det er der har sunget den
sang?? måske til en revy eller lign.
ved ik hvorfor,men i mit hovede plopper der et navn som Kai Løvring
op...ku det måske ha noget på sig???
Håber på et svar
mvh Henrik

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Henrik Pedersen

Dato : 30-10-03 15:53

On Thu, 30 Oct 2003 09:37:40 GMT, "hangovers"
<hangovers.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>sang?? måske til en revy eller lign.
>ved ik hvorfor,men i mit hovede plopper der et navn som Kai Løvring

Jeg har to 78-plader med "Jeg har været på vulkaner": Carl Fischer
(Odeon D 938) og Kai Zinn (Tono SP 4365). Optagelserne er fra 1944.

Venligst Hans Henrik.

Fra : Ole Damgaard

Dato : 31-10-03 08:24

dkw@ofir.dk (Hans Henrik Pedersen) wrote in message news:<3fa124a9.595040@news.inet.tele.dk>...

> Jeg har to 78-plader med "Jeg har været på vulkaner": Carl Fischer
> (Odeon D 938) og Kai Zinn (Tono SP 4365). Optagelserne er fra 1944.
>
> Venligst Hans Henrik.

Sangen stammer fra revyen "Montmartres sommershow" i 1944 - og det var
Kai Zinn, der fremførte den først. Sidenhen har mange andre indspillet
den - bl.a. osse kaj løvring og johnny reimar.
mvh ole

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-10-03 12:24

"hangovers" <hangovers.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sang?? måske til en revy eller lign.
> ved ik hvorfor,men i mit hovede plopper der et navn som Kai Løvring

Den blev også brugt af Poul Reichhardt og vistnok Arthur Jensen i en af
Olsen bande filmene.

M.V.H....Benny..