materialer i tyskland
Fra : Musen

Dato : 21-09-03 20:10

Vi regner med at skulle igang med nyt badeværelse til foråret. Inden da skal
vi jo lige finde ud af hvordan det skal se ud og have materialer hjem ,og så
var det jeg hørte noget om, at det skulle være kanon billigt i Tyskland.
Hvordan finder man lige nogle butikker og den slags, og er der nogen der har
erfaring med det? Hvad hvis der har været problemer med materialerne, er de
så til at snakke med eller?

Venlig hilsne Mia

Fra : Nielsen

Dato : 21-09-03 21:47

"Musen" <mivsesnabela@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

har
> erfaring med det? Hvad hvis der har været problemer med materialerne, er

http://www.bauhaus-ag.de

Nielsen

Fra : Aksel

Dato : 21-09-03 21:48

> [...]

har
> erfaring med det? Hvad hvis der har været problemer med materialerne, er

Hvis du vil handle i Flensborg er der mange muligheder:
Hvis du kører ind mod Förde Park ligger der to store byggemarkeder før
butikscentret, lige efter ligger Bauhaus.
Hvis du kører til venstre lige efter Bauhaus kommer du forbi SKY ( SK
Discount ) for enden af den vej ligger et mere, Bähr

http://www.maxbahr.de

http://www.bauhaus-ag.de

http://www.praktiker.de

På Bauhaus hjemmesiden kan du bestille et stort katalog, 650 sider, de
sender det til Danmark. De har også ugens tilbud som PDF fil på siden.

Generelt er kvaliteten som her, men priserne er tit det halve, du kan betale
med dankort.
Mange tyske byggematerialer svarer ikke helt til dansk smag.
Priseksempel, cement koster i DK 45 - 55 kr for 25 kg. i Tyskland ca. 2 ? 15
kr. og jeg har ikke hørt at tyske huse falder sammen fordi cementen ikke er
i orden.

Hilsen Aksel

Fra : Niels

Dato : 22-09-03 18:58

Udover de nævnte så er der Quadro som udelukkende handler med fliser.

Hos Quadro fik jeg pengene retur, da fliserne ikke liiiige var der rigtige,
da vi fik dem hjem.
Quadro ligger næsten lige over for Citti Park.
,På fliser kan du spare fra 50 - 75 %. Især hvis du finder en rest.

Hvis du vil vide mere så send en mail.

mvh. Niels

Fra : Musen

Dato : 23-09-03 18:14

Tusind tak for jeres svar. Nu er der da lidt at gå i gang med

Venlig hilsen Mia

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-03 12:56

Hvordan er det nu med moms, hvis man skal have byggematerialerne
leveret fra Tyskland ?
Skal der betales dansk el. tysk moms ?

Mvh
Gerda