AntiVir viser ormen Dumaru.A ... kan jeg s~
Fra : Carsten

Dato : 21-09-03 19:25

Hej!

Jeg kører Windows 98. Jeg har downloadet AntiVir - og kører Virusscan.

Jeg får følgende beskeder:

The file C:\WINDOWS\SYSTEM\load32.exe contains signature of the worm
Worm/Dumaru.A
Do you want to delete this file?

The file C:\WINDOWS\SYSTEM\dllreg.exe contains signature of the worm
Worm/Dumaru.A
Do you want to delete this file?

The file C:\WINDOWS\SYSTEM\vxdmgr32.exe contains signature of the worm
Worm/Dumaru.A
Do you want to delete this file?

Kan jeg slette load32.exe / dllreg.exe / vxdmgr32.exe - ????

Vil jeg smadre Windows 92 - hvis jeg sletter dem ?

Hvordan kan jeg reparere filen med AntiVir!

Hilsen
Carsten
carthoms(fjern_dette_i_parantes)@hotmail.com

Fra : Niels Callesøe

Dato : 21-09-03 19:53

Carsten wrote:

> Kan jeg slette load32.exe / dllreg.exe / vxdmgr32.exe - ????

Ja.

> Vil jeg smadre Windows 92 - hvis jeg sletter dem ?

Ved ikke. Jeg kender ikke Windows 92.

> Hvordan kan jeg reparere filen med AntiVir!

Tryk [y].

Hvis du læser
   http://www.f-secure.com/v-descs/dumaro.shtml
kan du lære lidt mere om ormen.. du kan også lære lidt om hvorfor det
er du ikke skal afvikle exe filer du modtager per mail. Kan man håbe.

--
Niels Callesøe - nørd light

Anti spam? Bevis det. http://www.spamcon.org/legalfund/

Fra : Carsten

Dato : 22-09-03 22:38

> Ved ikke. Jeg kender ikke Windows 92.

Der skulle stå Windows 98!

Vil jeg smadre Windows 98 - hvis jeg sletter disse filer ??????????????

Fra : Niels Callesøe

Dato : 22-09-03 22:48

Carsten wrote:

> Der skulle stå Windows 98!
>
> Vil jeg smadre Windows 98 - hvis jeg sletter disse filer
> ??????????????

Det fremgår af mit første svar.

PS: Det bliver ikke mere et spørgsmål af at der er mange
spørgsmålstegn.

Fra : Carsten

Dato : 24-09-03 21:37

> Det fremgår af mit første svar.

Hvis du endelig vil ordkløve, så svarede du ikke på dette i dit første
indlæg!

Fra : Niels Callesøe

Dato : 25-09-03 15:29

Carsten wrote:

> Hvis du endelig vil ordkløve, så svarede du ikke på dette i dit
> første indlæg!

| Ja.

Jeg finder det bekymrende at du
a) tror jeg kunne finde på at sige du skulle slette dem hvis det ville
skade din pc, og
b) alligevel spørger mig til råds selvom du åbenlyst ikke stoler på det
jeg svarede første gang[0].

[0]: Jeg forholder mig her ikke til om der er grund til at stole på mig
eller ej..

Fra : Carsten

Dato : 21-09-03 21:40

> Vil jeg smadre Windows 92 - hvis jeg sletter dem ?

Der skulle stå Windows 98