Kan jeg slippe for brugernavn og password ~
Fra : Michael

Dato : 21-09-03 19:05

Jeg er ved at lave et program som skal hendte data fra en Access database og
hver gang programmet starter op så popper der en dialog boks op med
brugernavn og password og det på trods af at der ikke er brugernavn og
password til databasen og mit spørgsmål er så hvordan slipper jeg for at
brugeren bliver bedt om et brugernavn og password?

Jeg bruger TDataModule og TTable componenter og så er der tale om Delphi 4,
hvis dette skulle havde noget at sige.

/michael

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 21-09-03 20:22

Michael wrote:
> [...]
> password til databasen og mit spørgsmål er så hvordan slipper jeg for at
> brugeren bliver bedt om et brugernavn og password?

Du sætter LoginPrompt til false og angiver "Admin" som brugernavn og ingen
adgangskode.

Lars.

--
Freelance programmør
Delphi brugergruppen DAPUG: http://dapug.dk/

Fra : Michael

Dato : 21-09-03 21:40

> Du sætter LoginPrompt til false og angiver "Admin" som brugernavn og ingen
> adgangskode.

Det lyder simpelt nok, men øhh hvor er det lige jeg finder den her
LoginPromt?

/michael

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 21-09-03 23:18

Michael wrote:
> Det lyder simpelt nok, men øhh hvor er det lige jeg finder den her
> LoginPromt?

På din TDatabase komponent.

Lars.

Fra : Michael

Dato : 22-09-03 07:26

> På din TDatabase komponent.
Sådan en har jeg ikke, dvs. at det har jeg nu. Jeg havde aldrig brugt den
før, men det virker og du skal havde mange tak.

Hvad kan man ellers bruge TDatabase til?

/michael

Fra : Lars B. Dybdahl

Dato : 22-09-03 17:50

Michael wrote:
> Hvad kan man ellers bruge TDatabase til?

Hvis du ikke lægger en TDatabase komponent på din form, vil dine TTable og
TQuery komponenter selv oprette en, når du åbner en tabel el. lign.

Fidusen ved selv at lægge TDatabase komponenten på formen er, at du så kan
lave forskellige opsætninger, såsom brugernavn til en database, eller slå
loginprompten fra.

Lars.