iCal, krav om standardkalender
Fra : Henrik Münster

Dato : 21-09-03 23:42

Vi er to i familien, der bruger iCal. Det gør, at vi har en del
kalendere i iCal. Vi skal jo have en personlig, en fælles, en til
vagtplan etc. Desuden abonnerer jeg på en med ugenumre, da de ikke står
i iCal.
Jeg vil gerne forenkle det lidt. Skal der absolut være en
kalender, der hedder "Ikke arkiveret"? Vi bruger den til helligdage lige
nu. iCal er vel ligeglad, går jeg ud fra. Men "Ikke arkiveret" er der
jo, når man starte, så jeg tør ikke rigtigt fjerne den.
Hvis man vil slå to kalendere sammen, skal den ene kalenders
aftaler lægges over i en anden kalender. Er der en nem måde at gøre det
på? Når det er gjort, kan man jo slette kalenderen. Jeg er bare bange
for at glemme at overføre nogle aftaler. Og så kan det også godt være et
stort arbejde.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 22-09-03 20:18

> [...]
> på? Når det er gjort, kan man jo slette kalenderen. Jeg er bare bange
> for at glemme at overføre nogle aftaler. Og så kan det også godt være et

Stil dig på den kalender, du vil af med;
Exporter - find selv på et filnavn og en placering;
Stil dig på den kalender, du vil have aftalerne ind i;
Importer.

Har lige prøvet det med MacTiviteter ind i en ny kalender, hvilket
virkede. Ansvar fraskrives i øvrigt...
Mvh Jens
Fimano
www.fimano.dk
20312115

Fra : Henrik Münster

Dato : 22-09-03 20:55

Jens Rasmussen <no@way.dk> wrote:

> Stil dig på den kalender, du vil af med;
> Exporter - find selv på et filnavn og en placering;
> Stil dig på den kalender, du vil have aftalerne ind i;
> Importer.

Nå ja. Jeg havde slet ikke tænkt på, at det kunne bruges på den måde.
Det var smart. Jeg vil lige tale med konen om, hvordan vi skal finde ud
af vores kalendere fremover.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-09-03 23:17

> [...]

> Importer.
>
> Har lige prøvet det med MacTiviteter ind i en ny kalender, hvilket

Nu har jeg prøvet det med flere kalendere, og metoden virker helt fint.
Det er heller ikke nødvendigt at have en kalender kalde "Ikke
arkiveret". Den bliver i hvert fald ikke gendannet, når man har slettet
den.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 23-09-03 22:01

> [...]
> nu. iCal er vel ligeglad, går jeg ud fra. Men "Ikke arkiveret" er der
> jo, når man starte, så jeg tør ikke rigtigt fjerne den.

Bruger du den ikke kan den slettes! Dukker den op igen er det fordi
iSync skal have et sted at smide aftaler som er oprettet på din mobil
eller palm. Men du har vel angivet en mere relevant kalender i iSync til
sådanne ting!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-09-03 06:05

> [...]
> iSync skal have et sted at smide aftaler som er oprettet på din mobil
> eller palm. Men du har vel angivet en mere relevant kalender i iSync til

Selvfølgelig har jeg det. Og du har nok ret i, at kalenderen dukker op
igen, hvis den skal være der. Og hvorfor skulle der være krav om, at den
er der? Hver gang man skriver noget, skal det jo angives, hvilken
kalender, det hører til.
--
Henrik Münster
Esbjerg