Støjer en Imac?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 21-09-03 21:58

Hej

Jeg er næsten besluttet om at købe en Mac frem for en PC, men kom til at
tænke på støj?

Er det noget jeg skal bekymre mig om?

Mvh
Hans

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 27-09-03 22:46

Hans Mouridsen wrote:

> Jeg er næsten besluttet om at købe en Mac frem for en PC,
et fornuftigt valg!
men kom til at tænke på støj?
min iMac støjer ikke - der er hellere ikke nogen skærm der varmer rummet (og
mit hovede) op

Du får næsten ALLE programmer du har brug for (inkl tekstbehandling og
regneark i Apple Works 6) med en iMac - hvis du har brug for noget speciellt
må du ud at købe det eller downloade noget shareware.

Desuden tror jeg faktisk at priserne er faldet igen og processorerne er
blevet hurtigere (det sidste er dog 100 % sikkert).

/Ulrich

Fra : bone-ard

Dato : 18-12-03 01:49

In article <0001HW.BB9BD1C40007A69DF0284600@news1.telia.com>, Ulrich
Oswald <Ulrich@telia.com> wrote:

> [...]
>
> Desuden tror jeg faktisk at priserne er faldet igen og processorerne er
> blevet hurtigere (det sidste er dog 100 % sikkert).

Min Imac støjer mindre end nogen af de pc'ere (af de dyre) som jeg må slås
med til hverdag, Når jeg rigtig presser den, puster den en lille smule..
Jeg har Imac 800mhz 17"

Bone

Fra : Terje Rydland

Dato : 28-09-03 07:54

Hans Mouridsen <hom@adslhome.dk> wrote:

> Hej
>
> Jeg er næsten besluttet om at købe en Mac frem for en PC, men kom til at
> tænke på støj?
>
> Er det noget jeg skal bekymre mig om?

Nei, ikke på de nye iMacene. De er svært stillegående. Den gamle
versjonen (den uten flatskjerm) har en støyende vifte, men det er jo
lenge siden de sluttet å produsere den.

Terje

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-09-03 13:39

Terje Rydland <terjery@idi.ntnu.no> wrote:

> Nei, ikke på de nye iMacene. De er svært stillegående. Den gamle
> versjonen (den uten flatskjerm) har en støyende vifte, men det er jo
> lenge siden de sluttet å produsere den.

Kun de allerførste med skuffe i cd-drevet. De senere "slot-loading" er
helt uden blæser og nærmest lydløse. Det er den nye fladskærms G4 iMac
ikke helt. Den har en stille blæser, men der ER er blæser.
--
Henrik Münster
Esbjerg