Okkultisme
Fra : Lars Pehrsson

Dato : 19-09-03 21:20

Hej Alle

Jeg faldt lige over et interessant citat:

Af to forklaringer på en ting hælder folk instinktmæssigt til den
okkulte; fordi den anden og rigtige er ligetil og glansløs og ikke får
hårene til at rejse sig på vore hoveder.
               Antoine de Saint Exupéry

Er det ikke det der er gældende for al religion? I stedet for at tro på
den kedelige evolutionsteori hvor vi bare er en videreudvikling af aben,
så vælger man i stedet at tro på en kulørt forklaring at vi er skabt i
guds billede. Og hvem vil ikke hellere være skabt af verdens skaber end
blot være en avanceret abe?

venlig hilsen
lars pehrsson

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-09-03 09:57

"Lars Pehrsson" <usenet@pehrsson.info> skrev i en meddelelse

> [...]
> den kedelige evolutionsteori hvor vi bare er en videreudvikling af aben,
> så vælger man i stedet at tro på en kulørt forklaring at vi er skabt i

Jeg finder da evolutionsteorien langt mere glansfuld, kulørt og mirakuløs
end den kedelige og letkøbte religiøse tro, der ikke stiller særlige krav
til den troende.

> Og hvem vil ikke hellere være skabt af verdens skaber end
> blot være en avanceret abe?

Jeg er f.eks. totalt ligeglad med, om jeg er en avanceret abe eller om jeg
er skabt af en højere entitet.

--
-Jens B.

Fra : Jane

Dato : 22-09-03 15:51

Jens Bruun skrev i

> Jeg er f.eks. totalt ligeglad med, om jeg er en avanceret abe eller om
> jeg er skabt af en højere entitet.

Hvis jeg ikke er en avanceret abe vil jeg godt klage og brokke
mig over et par bugs i min programmering, vi kan jo starte med
- hvad pokker er meningen med blindtarmen?

Jane

Fra : Niels Peter

Dato : 22-09-03 16:02

Jane wrote:

> Hvis jeg ikke er en avanceret abe vil jeg godt klage og brokke
> mig over et par bugs i min programmering, vi kan jo starte med
> - hvad pokker er meningen med blindtarmen?
>
> Jane

Jeg mener at have læst et sted, at videnskab nu har fundet ud af, at den
faktisk har en funktion (kan bare ikke huske, hvilken).
Det kan ikke være noget livsvigtigt, siden vi kan undvære, men en
funktion skulle den have.

Niels Peter

--
Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Jane

Dato : 22-09-03 16:52

Niels Peter skrev i <news:3f6f0efd$0$48904$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Jeg mener at have læst et sted, at videnskab nu har fundet ud af, at den
> faktisk har en funktion (kan bare ikke huske, hvilken).

En meget lille rolle i bekæmpelse af infektioner. Men hvis nu en
gud havde tænkt sig om istedetfor at benyte evolution kunne han
så ikke have anbragt den funktion andetsteds eller have givet den
en smartere design?

Jane

Fra : AF

Dato : 22-09-03 16:53

Jane kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak skrev dette:

> [...]
> gud havde tænkt sig om istedetfor at benyte evolution kunne han
> så ikke have anbragt den funktion andetsteds eller have givet den

Jo og han kunne også have sørget for at skabe mennesker uden rødt hår,
fregner, flapører og brug for briller.

Der er så meget der kunne være anderledes, men som ikke er det!

http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : Niels Peter

Dato : 22-09-03 16:55

AF wrote:

> Jo og han kunne også have sørget for at skabe mennesker uden rødt hår,

Hvad er der nu i vejen med rødt hår?

Niels Peter

Fra : AF

Dato : 22-09-03 16:58

Niels Peter mail@bluewhite.dk skrev dette:

> Hvad er der nu i vejen med rødt hår?

Ingen ting, - jeg har rødt hår! og fregner, briller, flapører og brug
for briller, foruden krykstok, rullestol og en masse hjælp til de mest
almindelige ting

Og så har jeg et godt liv med en masse glæder og masser af positivt
indhold, og en tilværelse fyldt med masser af gode venner, både blandt
muslimer, hedninger, karismatikere og alle mulige andre afskygninger
inden for kristne kredse.

Og så flytter jeg sandsynligvis snart til Ravsted [byens hjemmesie:
ravsted.dk]

Fra : Niels Peter

Dato : 22-09-03 17:16

AF wrote:

> Og så flytter jeg sandsynligvis snart til Ravsted [byens hjemmesie:
> ravsted.dk]

Hvor ligger det? Jeg synes ikke, jeg kunne finde det kort, de praler med
på siden ...

Niels Peter

Fra : AF

Dato : 22-09-03 17:38

> Hvor ligger det? Jeg synes ikke, jeg kunne finde det kort, de praler
> med på siden ...

13 km nord for Tinglev, 13 km syd for Løgumkloster, 23 km øst for
tønder og 23 km vest for Åbenrå - og så er der heller ikke ret langt
til den tyske grænse, hvor der kan spares mellem 20 og 40% på
kolonialvarer m.m.

Fra : Jane

Dato : 22-09-03 17:03

Niels Peter skrev i <news:3f6f1b52$0$48893$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Hvad er der nu i vejen med rødt hår?

Det er uretfærdigt de rødhårede sparer penge på ikke at skulle
farve det ligesom os andre?

Jane

Fra : AF

Dato : 22-09-03 17:07

> Det er uretfærdigt de rødhårede sparer penge på ikke at skulle
> farve det ligesom os andre?

hi hi - ja nogen fordele skal vi da have ud af vores hår, - den lille
bitte minismule der er tilbage

Fra : Niels Peter

Dato : 22-09-03 17:17

Jane wrote:
> Niels Peter skrev i

> Det er uretfærdigt de rødhårede sparer penge på ikke at skulle
> farve det ligesom os andre?
>
> Jane

Man kunne måske lave en udligningsordning?

Niels Peter

Fra : Jane

Dato : 22-09-03 17:30

Niels Peter skrev i <news:3f6f207c$0$48906$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Man kunne måske lave en udligningsordning?

Ja. Ligesom med katte hvor de ensfarvede er sjældne vil jeg
have stribet hår!

Jane

Fra : AF

Dato : 22-09-03 17:39

Jane kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak skrev dette:

> Ja. Ligesom med katte hvor de ensfarvede er sjældne vil jeg
> have stribet hår!

Alle mine grå striber er forsvundet sammen med den del af håret der
ikke længere er der, så nu har jeg kun det røde tilbage!

Fra : Niels Peter

Dato : 22-09-03 17:45

Jane wrote:
> Niels Peter skrev i

> Ja. Ligesom med katte hvor de ensfarvede er sjældne vil jeg
> have stribet hår!
>
> Jane

Vil du være bruntabby?

Niels Peter

Fra : Jane

Dato : 22-09-03 23:26

Niels Peter skrev i <news:3f6f2708$0$48887$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Vil du være bruntabby?

Helst en tortie tror jeg. Mindst tre farver i store klumper.
Men nu må vi hellere stoppe inden vi blir alt for ot.

Jane

Fra : Niels Peter

Dato : 23-09-03 05:33

Jane wrote:
> Niels Peter skrev i

> Helst en tortie tror jeg. Mindst tre farver i store klumper.
> Men nu må vi hellere stoppe inden vi blir alt for ot.
>
> Jane

He, he, ja. Eller gøre den On Topic ved at starte en debat om, hvordan
kristendommen dæmoniserede katten i Middelalderen og startede veritable
udryddelseskampagner ...

--
Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Andreas Falck

Dato : 23-09-03 10:59

> [...]

hvordan
> kristendommen dæmoniserede katten i Middelalderen og startede

hov hov, nej nu er i vist kommet for meget på vildspor, - det var vel
mere relevant at forholde sig til hvordan de forskellige farver er
relateret til det indre sindelag, og hvilke nuancer der er tegn på
begyndende frafald!

Fra : Niels Peter

Dato : 23-09-03 18:17

Andreas Falck wrote:

> [...]
> mere relevant at forholde sig til hvordan de forskellige farver er
> relateret til det indre sindelag, og hvilke nuancer der er tegn på

Tak, Andreas, fordi du fik os bragt tilbage på sporet igen

Niels Peter

Fra : Niels Peter

Dato : 22-09-03 16:54

Jane wrote:
> [...]
> gud havde tænkt sig om istedetfor at benyte evolution kunne han
> så ikke have anbragt den funktion andetsteds eller have givet den

Det kan jo tænkes, at fordelene ved evolution har opvejet de ulemper,
der måtte være ...

Niels Peter

Fra : Jane

Dato : 22-09-03 17:04

Niels Peter skrev i <news:3f6f1b16$0$48891$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Det kan jo tænkes, at fordelene ved evolution har opvejet de ulemper,
> der måtte være ...

Hvilket netop var grunden til at jeg ville klage hvis jeg ikke
var en avanceret abe, dersom jeg var en avanceret abe kunne jeg
forstå der var sket smuttere og tilfældigheder undervejs.

Jane