Gandhis kristne pacifisme.
Fra : Bo Warming

Dato : 19-09-03 20:53

Gandhi havde rod i pacifistisk hinduisme men var uddanet i en kristen kultur
og han sammenfattede Jesu ord om vende venstre kind til og ikke kaste første
sten med ordene

"Bekæmp synden, bekæmp ikke synderen" som er blevet til "Spil bolden , spark
ikke manden"

" In Götzendämmerung , and in other books, there are strong
aggressive adhominem against other famous personalities: Rousseau, Dante,
Schiller, Victor Hugo, Kant, GeorgeSand,Liszt Michelet, John Sturart Mill,
Les freres Concourt and Zola" En Nietzsche-forsker - og det kan bl.a. nævnes
at Nietzsche mente at Voltaire havde hjernesygdom, siden han angreb Voltaire
og Diderot helt meningsløst.

Jesus døde for sine synder - ikke for andres synder. Han levede for at
vise andre hvordan de skal leve . Nietzsche (vende venstre kind til, gå
efter bold ej mand? Nietzsche

For det tredie så angriber jeg aldrig personer - jeg betjener mig kun af
personen som et stærkt forstørrelsesglas., hvormed man kan synliggøre en
almen men snigende nødtilstand, som er svær at få hold på. Ecce homo
Nietzsche (Min krigspraksis kan fummes i fire sætninger. for der første
angriber jeg kun sager, der er sejrrige. For det andet , jeg angriber kun
sager, hvor jeg ikke kunne finde nogen forbundsfæller. Hvor jeg står alene.
Hvor jeg alene kompromitterer mig selv.Jeg har aldrig offentligt gjort
skridt, der ikke kompromitteredr mig selv. ......For det fjerde angriber jeg
kun sager, hvor enhver person divergens er udelukket. >Ecco Homo<.
Nietzsche )

"Polemik skal fratage modstanderen hans sjælero, ikke fornærme ham". Karl
Kraus (jødisk anti-nazi intellektuel 1910-1930

Også HÆVN angreb Jesus og Nietzsche og Gandhi: "Øje for øje gør verden
blind"

Alternativet til hævn er ikke nul-straf, men en generelt og specifikt
FOREBYGGENDE STRAF, samt en beskyttelse af de lovlydige, ved at den dømte
isoleres fra dem.

Computerregustrering, DNA-fingeraftryk og radiosender på mistænktes krop,
kan erstatte landsforvisning og indespærring vedr landets egne borgere, når
de er uvoldelge.

Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N
Tel: 3586 1000, fax: 3586 1001