"Kom hid til mig..."
Fra : jørgen

Dato : 16-09-03 14:16

Kom til mig, alle I, som slider jer trætte og bærer tunge byrder, og jeg vil
give jer hvile. Tag mit åg på jer, og lær af mig, for jeg er sagtmodig og
ydmyg af hjertet, så skal I finde hvile for jeres sjæle. For mit åg er godt,
og min byrde er let.« Matt 11,28-30

Jesus siger ikke at Han vil fjerne byrden for os, men derimod at vi skal
bære yderligere en byrde, Hans åg, hvordan skal det forstås og hvori består
hvilen?

mvh jørgen.

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 16-09-03 20:23

"jørgen" <au_536@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jesus siger ikke at Han vil fjerne byrden for os, men derimod at vi skal
> bære yderligere en byrde, Hans åg, hvordan skal det forstås og hvori

Et skud lige fra hoften:
Hvilen består i at vide, at Gud vil os det bedste,
og at vi kan leve trygt i forvisningen om, at det
bliver sådan - at tingene bliver til det bedste for os.

Når vi har svagheder, som vi har problemer med at
klare (f.eks. hidsighed eller andre dårlige ting), kan
vi bede Herren om hjælp - og gennem hans hjælp vil
vi opdage, at det bliver taget fra os. Ikke uden, at vi
arbejder med det, men Herren vil sætte os i situationer,
der vil lære os at overvinde vores svagheder.

Mvh.Bodil.