Oslo
Fra : OZ5VIB Børge Højlun~

Dato : 14-09-03 21:30

Skal du her til efterår på Ferie eller arbejde i Oslo er der gode møder i
Oslo. se ind på min hjemmeside.

--
Hej fra Børge
http://jesusnyt.webbyen.dk min hjemmeside.

Fra : Jane

Dato : 14-09-03 22:18

OZ5VIB Børge Højlund Jensen skrev i <news:bk2j3o$4ef$1@sunsite.dk>:

> se ind på min hjemmeside.

Hvis du vil reklamere for din hjemmeside så gør det i
dk.opslag.internet - ikke her.

Jane

Fra : OZ5VIB Børge Højlun~

Dato : 15-09-03 06:27

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

> Hvis du vil reklamere for din hjemmeside så gør det i
> dk.opslag.internet - ikke her.
>
> Jane
Nej ikke reklame for min hjemmeside men en oplysning om at ser er gode
stævner i Oslo her til efterår og først i det nye år.

--
Hej fra Børge
http://jesusnyt.webbyen.dk

Fra : Mr. D

Dato : 15-09-03 16:56

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

> Hvis du vil reklamere for din hjemmeside så gør det i
> dk.opslag.internet - ikke her.

Det er hurtigt, du føler dig hjemme her, Jane - og det er selvfølgelig fint.

Men ud over det, er det udemærket, at vi kristne imellem kan gøre opmærksom
på, hvad der foregår. Det er der så vidt jeg ved ikke noget ulovligt i, når
blot man i headeren gør opmærksom på, hvad man skriver. Så kan du jo selv
bestemme, om du gider bruge tid på det eller ej.

....ude over det har jeg selv ikke den store interesse for Livets Ords gøren
og laden, som der reklameres for. men det kunne jo være, at der en anden
gang kom noget andet, jeg godt ville være med til

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : erik larsen

Dato : 15-09-03 17:24

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og laden, som der reklameres for. men det kunne jo være, at der en anden
> gang kom noget andet, jeg godt ville være med til

hej simon,

de der Livets Ord du ikke har stor interesse for, er der flere af dem
tilbage så send mig et par stykker her er meget kedeligt i Struer.

jeg tager østpå igen d 1-10 til ca. d 1-4, ha det bra i noreg

Erik L

Fra : Mr. D

Dato : 15-09-03 22:45

"erik larsen" <erik@larsenstruer.dk> skrev i en meddelelse

> hej simon,

Hi Erik

> de der Livets Ord du ikke har stor interesse for, er der flere af dem
> tilbage så send mig et par stykker her er meget kedeligt i Struer.

Hvad vil du med herlighedsteologer i Struer, når du selv er østpå

> jeg tager østpå igen d 1-10 til ca. d 1-4, ha det bra i noreg

Og du må have en god tur

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : erik larsen

Dato : 16-09-03 11:32

> [...]
>
> Hi Erik

> Hvad vil du med herlighedsteologer i Struer, når du selv er østpå

Ja den gennemtænkte jeg ikke

> Og du må have en god tur

Tak Simon

Erik L

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 15-09-03 21:19

Scripsit Mr. D:

> [...]
> blot man i headeren gør opmærksom på, hvad man skriver. Så kan du jo selv
> bestemme, om du gider bruge tid på det eller ej.

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk

Overordnede retningslinier for dk-hierarkiet.

[Opslag]

Der er ingen fælles regler med hensyn til opslag. Afsender bør kende
og følge de enkelte gruppers praksis på området. I mange tilfælde er
de særlige opslagsgrupper det rette sted for denne type indlæg.

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.livssyn.kristendom

Disse linier er fjernet:
Der kan være tale om annoncering af forskellige tværkirkelige begivenheder
f.eks. "kirkefest på torvet i morgen".

Jeg ved faktisk ikke hvorfor annoncerings-"tilladelsen" blev strøget af den
oprindelige fundats, men praksis viser i hvert fald at opslag om
arrangementer er helt i orden i gruppen - vel også selvom der henvises til
nærmere detaljer på en hjemmeside.

--
Med venlig Hilsen
Lars Erik Bryld

Fra : Mr. D

Dato : 15-09-03 22:55

"Lars Erik Bryld" <larserik@dadlnet.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> f.eks. "kirkefest på torvet i morgen".
>
> Jeg ved faktisk ikke hvorfor annoncerings-"tilladelsen" blev strøget af

Jeg var selv uenig med de herrer Steg og Underbjerg, dengang de fik ændret
fundatsen lige efter den var blevet ændret én gang. Men det er min klare
overbevisning, at sletningen af denne sætning ikke var en stramning, men
netop det modsatte.

Sætningen var en del af en større sammenhæng, der afsluttedes med: "Gruppen
er fortrinsvis for kristne, der tror på den kristne Gud, som
Han er åbenbaret i Bibelen."

og begrundelsen var bl.a. følgende: "De er istedet erstattet med eksempler
og retningslinier, der afspejler gruppens åbenhed i dag...". Opblødningen i
gruppen på det tidspunkt var så markant, at det ikke længere var nødvendigt,
positivt at beskrive, hvad der var tilladt.

> men praksis viser i hvert fald at opslag om
> arrangementer er helt i orden i gruppen - vel også selvom der henvises til
> nærmere detaljer på en hjemmeside.

Efter min mening også. Hvad enten det er arrangementer, artikler eller hvad
som helst, må det være i orden - så længe det er relevant for gruppen, og
ikke tenderer spam.

Mr. D

Simon Griis
der henviser til artikler, vidnesbyrd og møder på www.amen.nu

Fra : Jane

Dato : 16-09-03 00:04

Mr. D skrev i <news:3f663503$0$152$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> så længe det er relevant for
> gruppen, og ikke tenderer spam.

Jamen hvis jeg nogensinde skal besøge Oslo eller arbejde som
skopudser skal jeg da gerne skrive en masse om det, så i kan
høre om hvad jeg fik at spies hos min moster eller hvilken
farve sko der var mest udbredt? Men fortæl mig lige hvordan
det er relevant.

Jane

Fra : Mr. D

Dato : 16-09-03 00:44

> [...]
> høre om hvad jeg fik at spies hos min moster eller hvilken
> farve sko der var mest udbredt? Men fortæl mig lige hvordan

Nej, jeg ville ikke finde det relevant at skulle læse om hvad du har fået
spise, hvilke farver, du har pudset sko i, eller om din moster for den sags
skyld - med mindre hun da er blevet opvækket fra de døde af Herren.

Børge reklamerede heller ikke for noget i den retning. Helt nøjagtigt
anbefalede han nogle møder, som bliver afholdt i Oslo, og hvis nogen af den
ene eller anden grund (f.eks. arbejde eller ferie) skulle derop, så kunne de
jo stikke indenom.

Nu skal jeg desværre ikke til Norge denne efterårsferie, og hvis jeg skulle,
ville jeg nok ikke besøge Oslo Kristne Center uanset. Men jeg fik
genopfrisket min hukommelse omkring deres hjemmeside og den del af de
åndsdøbte forsamlinger, jeg ikke selv ønsker at være med til at fremme - og
det er jo altid fint at få sat fokus, så det takker jeg Børge for.

Og igen: Det er helt fint at poste møder, happenings, artikler osv. på
hjemmesider. Du kan bare lade være med at bruge tid på indlæggene, hvis det
ikke interesserer dig.

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : Jane

Dato : 17-09-03 21:04

Mr. D skrev i <news:3f664e74$0$137$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> Børge reklamerede heller ikke for noget i den retning. Helt nøjagtigt
> anbefalede han nogle møder, som bliver afholdt i Oslo,

Hvordan ved du at "er der gode møder i Oslo" ikke handler
om møder for hundeluftere eller andet ikke-kristendomsk?

Jane

Fra : Mr. D

Dato : 17-09-03 21:36

> Hvordan ved du at "er der gode møder i Oslo" ikke handler
> om møder for hundeluftere eller andet ikke-kristendomsk?

*suk!* - det ka´ du selvfølgelig ha´ ret i .

Men jeg vidste det nok fordi
1) Dette er en gruppe, der beskæftiger sig med kristendom og ikke
hundeluftning (Lige med undtagelse nu, hvor du bringer emnet op,
selvfølgelig)
2) Børge er kristen, det ved jeg. Jeg har ingen informationer om, at han er
inkarneret hundelufter
3) Børge har aldrig før reklameret for hundeluftning
4) Børge reklamerer altid for alle mulige Livets Ords møder rundt omkring i
verden
5) Når han reklamerer for møder i Oslo, fandt jeg det sandsynligt, at han
henviste til kristne møder afholdt af Åleskjær, der har sin højborg der...
..
..
..
..
..
..
..
..
....og så gjorde jeg som Børge skrev i sin indbydelse: Smugkiggede på hans
hjemmeside, hvor der er links til oplysning om møderne

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : Jane

Dato : 16-09-03 00:02

Lars Erik Bryld skrev i <news:kj84z9g5kvk5$.dlg@lebryld.fqdn>:

> Der kan være tale om annoncering af forskellige tværkirkelige
> begivenheder f.eks. "kirkefest på torvet i morgen".

Jeg vil kunne forstå at en kirkefest kan være relevant, men
"Ferie eller arbejde i Oslo" er da ikke meget med kristendom at gøre?
Indlægget nævnte intet om kirstendom.

Hvis jeg skal besøge en moster i Oslo, eller skal arbejde der
som skopudser, har jeg svært ved at se hvordan det skal være
kristendomsrelevant?

Jane

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 16-09-03 19:43

Scripsit Jane:

Børge skrev:

> Skal du her til efterår på Ferie eller arbejde i Oslo er der gode møder i
> Oslo. se ind på min hjemmeside.

Børge annoncerer hverken for ferie eller arbejde, men for "gode møder" med
hvilke han givetvis mener den i Oslo lokale aflægger af Livets Ord. Det er
ikke en form for kristendom som ret mange i denne gruppe abonnerer på, men
det er relevant nok.

--
Med venlig Hilsen
Lars Erik Bryld

Fra : Jane

Dato : 17-09-03 21:06

Lars Erik Bryld skrev i <news:1sgto56blqp7i.dlg@lebryld.fqdn>:

> med hvilke han givetvis mener den i Oslo lokale aflægger af Livets
> Ord.

Det kunne han jo godt tage at pensle ud.

Børge - når du har været til møde kunne du så lokkes til at
give nogle referater af de vigtigste punkter? Det kunne da
være spændende.

Jane

Fra : OZ5VIB Børge Højlun~

Dato : 17-09-03 21:41

> Lars Erik Bryld skrev i <news:1sgto56blqp7i.dlg@lebryld.fqdn>:

Det kunne være bedre hvis du og andre gik til de møder der afholdes af
menigheder jeg anbefaler og selv oplever at Gud er Gud i dag og står ved sit
ord.
Mange af de der angriber en såkaldt fremgang menigheder har aldrig sat deres
ben i en eller talt med en præst i en af de menigheder.
Prøv at se selv er min anbefaling.
Det vil aldrig gavne at jeg skrev at jeg hørte eller oplevede , nej jeg kan
anbefale at du selv gik til møde i www.kbc.dk eller en lignede menighed.

--
Hej fra Børge
http://jesusnyt.webbyen.dk

Fra : AF

Dato : 17-09-03 22:49

OZ5VIB Børge Højlund Jensen" <b-h-j@"FJERN b-h-j@"FJERN"ncable.dk
skrev dette:

> Det kunne være bedre hvis du og andre gik til de møder der afholdes
af
> menigheder jeg anbefaler og selv oplever at Gud er Gud i dag og står
> ved sit ord.

Det ville nu alligevel være det mest rigtige dersom du lige gav en
ganske kort udmelding om hvad et annonceret link, eller møde, mere
konkret handler om.

http://sdanet.dk/ + http://skabelsen.info/
*** *Alle med debatforum* ***

Fra : erik larsen

Dato : 18-09-03 03:57

"AF" <AP14412552@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det ville nu alligevel være det mest rigtige dersom du lige gav en
> ganske kort udmelding om hvad et annonceret link, eller møde, mere

Andreas er du begyndt at interesere dig for herligheds folkenes møder, det
glæder mig du søger atblive en levende åndelig kristen.

Erik L

Fra : AF

Dato : 18-09-03 08:51

erik larsen erik@larsenstruer.dk skrev dette:

[ ... ]

> Andreas er du begyndt at interesere dig for herligheds folkenes
> møder, det glæder mig du søger atblive en levende åndelig kristen.

Erik dog! min ovenstående kommentar har da intet med dit postualet at
gøre.

Jeg gav Børge et godt og venligt ment råd om hvordan han kunne gøre
sine annonceringer langt mere informative så han langt bedre når ud
til den interesserede målgruppe.

Og nej, jeg søger ikke at tilegne mig herligheds- og
fremgangsteologernes ubibelske lære og forkyndelse.

Og ja, jeg søger altid, og har altid søgt, at blive en levende åndelig
kristen med Jesus som Herre og Frelser i mit liv.

Fra : Mr. D

Dato : 18-09-03 09:05

> erik larsen erik@larsenstruer.dk skrev dette:
>

> Jeg gav Børge et godt og venligt ment råd om hvordan han kunne gøre
> sine annonceringer langt mere informative så han langt bedre når ud
> til den interesserede målgruppe.

....og så kunne han allerede i overskriften skrive, hvad hans indlæg går ud
på, så vi ikke behøver at åbne dem, hvis vi ikke er interesseret

Mr. D

Fra : AF

Dato : 18-09-03 09:53

Mr. D s-griis@post5DELETE.tele.dk skrev dette:

> ...og så kunne han allerede i overskriften skrive, hvad hans indlæg
> går ud på, så vi ikke behøver at åbne dem, hvis vi ikke er
> interesseret

Jo da, men hvis han blot i indlæget skriver en kort omtale, kan en
beskrivende overskrift komme på som det næste. Et lille skridt ad
gangen

Fra : Mr. D

Dato : 18-09-03 16:48

> Mr. D s-griis@post5DELETE.tele.dk skrev dette:
>
> Jo da, men hvis han blot i indlæget skriver en kort omtale, kan en
> beskrivende overskrift komme på som det næste. Et lille skridt ad
> gangen

OK

Mr. D