Moto GP
Fra : Jeanett Kallestrup

Dato : 20-09-03 14:19

Så er opvarmningen startet....

Hen foran fjerneren, hvis du skulle have glemt det

Fra : Brian W.

Dato : 20-09-03 15:55

Jeanett Kallestrup wrote:
> Så er opvarmningen startet....
>
> Hen foran fjerneren, hvis du skulle have glemt det

Jubii.. SÅ kan jeg jeg gå og høre det mens jeg maler....

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

YZF for sale ....
http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Brian W.

Dato : 20-09-03 20:15

Jeanett Kallestrup wrote:
> Så er opvarmningen startet....
>
> Hen foran fjerneren, hvis du skulle have glemt det
Ja det kan man da kalde en overbevisende sejr... Var der nogensinde noget på
spil?????

Fra : Rune Larsen

Dato : 21-09-03 00:36

Brian W. wrote:

> Ja det kan man da kalde en overbevisende sejr... Var der nogensinde noget
> på spil?????

Jow, det var nok det kedeligste løb (motogp) jeg har set endnu i år.
250'er løbet var dog ret spændende.

--
/Rune

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 21-09-03 09:18

Rune Larsen wrote:

> Jow, det var nok det kedeligste løb (motogp) jeg har set endnu i år.
> 250'er løbet var dog ret spændende.

Hvad med slutningen af 125 løbet???
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

Fra : Holger Danske

Dato : 21-09-03 09:34

Rune (Bandit600R) wrote:

> Hvad med slutningen af 125 løbet???

Total suveræn afslutning, utroligt hvor godt de små knægte kører, men gi'
Robin en ordentlig fabriksmaskine, så kan det være at han også, som den
"gamle" mand han nu er, også kan gi' baghjul !

H.D.

--
-- Som aldrig har hørt om dårlige tabere i Russisk roulette --
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --

Fra : MKS - 74

Dato : 21-09-03 15:11

On Sat, 20 Sep 2003 21:14:31 +0200, "Brian W."
<Brian.wXXX@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Ja det kan man da kalde en overbevisende sejr... Var der nogensinde noget på
>spil?????

Næh - Det er vel synd at sige,røvsygt faktisk - Det er IMO ikke
særlig smart det Honda laver i øjeblikket,det er dræbende for
interessen når punkt 1) Der er RCV'er på de fem første pladser og
punkt 2) At de giver Rossi en "bedre" cykel end de øvrige Hondakørere
(der er efterhånden en del mukken i krogene,og Sete kom vel med den
stærkeste og mest utilslørede kritik som man kan når man nu er
fabrikskører ) - det gælder om at vinde javel,men jeg er nu ikke
sikker på det i længden er i deres egen interesse som nu hvor det
efterhånden lidt har udviklet sig til den frygtede Honda-Cup,der er
ret triviel at se på...

Skiv Rossi af til Ducati (eller Yams) og/eller som absolut
minimum,stil med flere,allerhelst alle 6 (som de stiller med i 2004)
ligeværdige cykler,siger jeg....

--
-Michael
Aprilia RS250-dele plus div. andre dele til salg på:

Fra : Brian W.

Dato : 21-09-03 17:23

MKS - 74 wrote:

> [...]
>
> Skiv Rossi af til Ducati (eller Yams) og/eller som absolut
> minimum,stil med flere,allerhelst alle 6 (som de stiller med i 2004)

Ja, løb der ikke oxo rygter om at han skulle til at køre noget formel 1 på
et tidspunkt...
Man kan sagtens misse et par løb og så stadig vide at rossi vinder.. "
Næsten )...

Fra : MKS - 74

Dato : 21-09-03 18:38

On Sun, 21 Sep 2003 18:22:55 +0200, "Brian W."
<Brian.wXXX@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Ja, løb der ikke oxo rygter om at han skulle til at køre noget formel 1 på
>et tidspunkt...

Han har sagt at han nok kun kører højst GP 3-4 år mere og at han godt
kunne tænke sig at prøve Formel 1,men derfra og så til at få et sæde
er der nok et stykke...men bestemt muligt,foreløbig kører han jo Rally
off- season.

Rent faktisk så _har_ der engang tilbage i stenalderen (60'erne) været
en herre som var verdensmester i både 500 cc GP og Formel 1 - nemlig
John Surtees,som iøvrigt mener at dagens cykler efterhånden har fået
_for_ meget power....

>Man kan sagtens misse et par løb og så stadig vide at rossi vinder.. "
>Næsten )...

_Næsten_ ja og det er usundt for klassen.

Fra : Armand

Dato : 21-09-03 17:25

MKS - 74 <Priller@tiscali.dk> skrev i en

> [...]
> interessen når punkt 1) Der er RCV'er på de fem første pladser..
> ....efterhånden lidt har udviklet sig til den frygtede Honda-Cup,der er

Hodgson ér endeligt sat på Duc's GP1-team i '04, så dér er der ikke plads
til Rossi, endsige nogen anden!

--
Armand.
(der forventer sig (endnu) mere af Ducati næste år)

Fra : MKS - 74

Dato : 21-09-03 18:29

On Sun, 21 Sep 2003 18:24:31 +0200, "Armand"
<armand@mcSTREGchaufførerne.dk> wrote:

>Hodgson ér endeligt sat på Duc's GP1-team i '04, så dér er der ikke plads
>til Rossi, endsige nogen anden!

Ikke rigtigt - det kunne faktisk godt lade sig gøre,men det kræver så
nok at et af de andre små teams overlader (skifter til) en plads til
Ducati som "sattelitteam",hvilket man godt kunne forestille sig - bare
de betaler...omend Rossi nok kun ville køre som 1. fabrikskører,men så
kunne man bytte lidt rundt,umuligt er det i hvert fald ikke.Læs f.eks:

http://crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=70743

Et yderligere rygte (som der er mange af i øjeblikket) er at Yams har
tilbudt Rossi en ganske stor pose penge for et skifte.

Rossi's kontraktforhandlinger med Honda er iøvrigt en yderst speget
affære - ganske påfaldende i hvert fald med sammenfaldet af Rossi's
"krise" og den stagnation i forhandlingerne der var tidligere,hvor
Sete og Max's cykler pludselig fik flere parts og support end før og
rygtet blev sivet at Max ville få en "full factory" ...hmmmm.

Fra : Richard

Dato : 21-09-03 18:47

MKS - 74 wrote:

> [...]
> Sete og Max's cykler pludselig fik flere parts og support end før og
> rygtet blev sivet at Max ville få en "full factory" ...hmmmm.

Har Max B. ikke mere brug for en psykolog, der kan opbygge det, der skal
til for at holde sig foran i pressede situationer? - ligesom Louis C.
iøvrigt.

Personligt tror jeg ikke, at forskellen på det fabriks-materiel, Il
Dottore og hans makker kører på, og det de andre Honda-teams kører på,
er så stor, at det kan opveje kørefærdighederne. Men det får vi jo ikke
bevis for, før alle stiller på helt jævnbyrdigt materiel.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
- der ville ønske, at flere end Honda og Ducati satsede helhjertet på MotoGP

Fra : MKS - 74

Dato : 21-09-03 19:16

On Sun, 21 Sep 2003 19:47:19 +0200, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

>Har Max B. ikke mere brug for en psykolog, der kan opbygge det, der skal
>til for at holde sig foran i pressede situationer? - ligesom Louis C.
>iøvrigt.

Max har til alle dage brokket sig,men han er nu ikke alene om det mere
da såvel Sete som Ukawa, også ytrer sig om emnet og _det_ er nyt,det
kan man naturligvis tolke yderst forskelligt afhængig af synspunkt.

>Personligt tror jeg ikke, at forskellen på det fabriks-materiel, Il
>Dottore og hans makker kører på, og det de andre Honda-teams kører på,
>er så stor, at det kan opveje kørefærdighederne.

Uenig i det...

> Men det får vi jo ikke
>bevis for, før alle stiller på helt jævnbyrdigt materiel.

Eller blot Rossi over på en Duc/Yamaha kunne være interessant at se

Fra : Richard

Dato : 21-09-03 22:55

MKS - 74 wrote:

> Uenig i det...

> Eller blot Rossi over på en Duc/Yamaha kunne være interessant at se

?? Så mener du vel enig, ikke uenig ?? - nemlig at det er
kørefærdighederne i højere grad end materiellet; det var min pointe

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : MKS - 74

Dato : 22-09-03 07:18

On Sun, 21 Sep 2003 23:55:01 +0200, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

>?? Så mener du vel enig, ikke uenig ?? - nemlig at det er
>kørefærdighederne i højere grad end materiellet; det var min pointe

Nej jeg er ikke enig eller rettere jeg ved ikke om det er det ene
eller det andet - At Rossi er en fabalagtig kører det er jeg enig
i,men om han vinder fordi han er den bedste eller blot fordi han har
det bedste materiel,det ved jeg ikke - Og _derfor_ så kunne det være
interessant hvis han kom over på en anden cykel - så kunne vi jo selv
se om det gjorde nogen forskel ik' - Honda har udtalt i forbindelse
med kontraktforhandlingerne at de _ikke_ vil betale mere,og at _ingen_
er uundværlig,de føler sig overbevist om at Rossi skriver under og ser
det helst,men skulle det ikke ske - så vil de sætte alle sejl til for
at slå ham - _Det_ kunne da lidt være en interessant situation
kunne det ikke ?!?

Når nu man taler om kørefærdigheder vs cyklens betydning,så kunne en
relevant sammenligning måske være Gibernau årgang 2002 hvor han var
r*ven af 4 div. på GSV-R'eren og så Gibernau årg. 2003 hvor han i
perioder har været en seriøs konkurrent (nemlig da han fik øget
support) til Rossi og allerede har vundet 4 løb,heraf de 2 i
regnvejr,som nogle mener er den sande test for kørefærdigheder (det er
nu nok en overdrivelse).

Er Rossi den bedste kører eller er det hans materiel - Dunno,men det
kunne da være interessant at få det afprøvet - Det får vi ikke at se
så længe han er førstekører på en Honda,men måske Rossi på en Duc
kunne give et fingerpeg.

Sikkert er det at der mangler noget spænding i MotoGP for
nuværende,mest savner jeg noget seriøs konkurrence til RCV'eren,Ducati
har gjort det godt,og kan være med helt fremme i tidstagningen,men der
mangler stadig et stykke i rideability (køreegenskaber) før den kan
blive en seriøs konkurrent over en løbsdistance,og det _er_ altså også
lidt tyndt udover det,helst en Yamaha,Kawa,Suzuki og Aprilia med
fremme også.Man kan se'fø'li mene at Honda har haft et naturligt
forspring og at de andre vil komme tættere på,efterhånden som de får
erfaringen - det kan man da håbe på,men når man samtidig så hører at
der er mindst 15% mere udvikling i RCV'eren som (angiveligt)
ingenlunde er presset til grænsen og de har en V6'er (og måske også
V3'er) i pipelinen,så er det lidt foruroligende - Som skrevet selvom
jeg egentlig holder med Honda,så vil jeg se racerløb,ikke en RCV-cup.

Fra : Richard

Dato : 22-09-03 22:56

MKS - 74 wrote:

> [...]
> det bedste materiel,det ved jeg ikke - Og _derfor_ så kunne det være
> interessant hvis han kom over på en anden cykel - så kunne vi jo selv

<snip, snap, snude>

> - Som skrevet selvom
> jeg egentlig holder med Honda,så vil jeg se racerløb,ikke en RCV-cup.

Helt enig - ærgerligt at Superbike/-sport har mistet fabrikkernes
bevågenhed. Det setup gi'r mere jævnbyrdige maskine - i teorien i det
mindste

- som nævnt i en anden besked, prøv at se AMA Superbike - der stiger
spændingen, i takt med at de forreste kørere overhaler de langsomste -
kan anbefales at se.

Fra : John Jensen

Dato : 21-09-03 18:51

"MKS - 74" <Priller@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> sikker på det i længden er i deres egen interesse som nu hvor det
> efterhånden lidt har udviklet sig til den frygtede Honda-Cup,der er

Rygterne om at Rossi har en "bedre" cykel end de andre havde Jürgen Fuchs på
den tyske Eurosport
en noget anden forklaring på.
Alle HRC kørerne skal aflevere deres Set-Up datas til HRC efter hver
session, og som Jeremy Burgess
(Rossis chefmekaniker) udtrykker det så dukker "deres" læs:Rossis Set-up
datas op hos alle de andre
Honda chauffører, og dette lyder jo vel egentlig som en nogenlunde god
forklaring på at Sete Gibernau
pludseligt er med helt fremme i VM'et, og har kørt fra Rossi et par gange
iår.

Burgess har de sidste 2-3 løb nægtet at aflevere deres Set-up data til HRC,
og se så Rossi er igen første
mand over stregen.....

Tidligere på sæsonen da især Biaggi klagede sig over at Rossi havde en
"meget bedre" cykel end den han
selv havde til rådighed, kommenterede Fuchs forskellene som værende mindre
end de variationsmuligheder
der er i opsætningen af cyklen.

Jeg tror der foregår meget mere bag kulisserne end vi kan forestille os, men
det er så dejligt nemt & uforpligtende
for de øvrige Honda kørere at påstå at Rossi har meget bedre materiale, det
er jo faktisk umuligt at få opklaret, og
reelt beset er der vel kun nogle af de høje herrer fra HRC der ved det.!

Når det er sagt så ville det vel være ret naturligt hvis han havde det
bedste & nyeste grej, han er trods alt regerende
mester, førende i VM & Hondas førstekører.

Om det er kedeligt og trivielt at der er RCV ere på de 5 første pladser ved
jeg ikke, det viser vel meget godt
styrkeforholdet & fabrikkernes tekniske formåen lige nu, men Honda har jo
altså også meldt ud at der bliver
betydelig færre RCV'ere næste år.

/ John

Fra : Richard

Dato : 21-09-03 18:54

John Jensen wrote:

> [...]
> er jo faktisk umuligt at få opklaret, og
> reelt beset er der vel kun nogle af de høje herrer fra HRC der ved det.!

Men reelt er jo kun Rossi og hans makker jo fabrikskørere, ikke sandt? -
Max, Sete og de andre Honda-kørere har jo blot fået deres sponsorer til
at købe Honda-cyklerne til dem.

> [...]
> styrkeforholdet & fabrikkernes tekniske formåen lige nu, men Honda har jo
> altså også meldt ud at der bliver betydelig færre RCV'ere næste år.

Hvis du har adgang til Motors, Moteurs eller hvem der nu sender de
US'ske AMA Superbike-løb, kan de varmt anbefales. Farten er ikke så høj,
men spændingen stor, fordi spredningen i feltet ofte bliver så stor, at
de første ryttere overhaler 2/3 af resten af feltet. De giver nogle
spænding, når de hurtigste runder de langsommere kørende.

Fra : MKS - 74

Dato : 21-09-03 19:12

On Sun, 21 Sep 2003 19:53:31 +0200, Richard
<richardpunktumpade@mail.dk> wrote:

>Men reelt er jo kun Rossi og hans makker jo fabrikskørere, ikke sandt? -
>Max, Sete og de andre Honda-kørere har jo blot fået deres sponsorer til
>at købe Honda-cyklerne til dem.

Nej såvel Rossi,Hayden,Ukawa som Gibernau har en "full factory" med
fabriksstøtte,men som jeg har forsøgt at antyde så _kan_ der også godt
være nogen forskel på dem....

Fra : MKS - 74

Dato : 21-09-03 19:08

On Sun, 21 Sep 2003 19:50:40 +0200, "John Jensen"
<John@nospamJensen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg tror der foregår meget mere bag kulisserne end vi kan forestille os

Helt enig i det...

>, men
>det er så dejligt nemt & uforpligtende
>for de øvrige Honda kørere at påstå at Rossi har meget bedre materiale

Jow og det _skal_ man bestemt heller ikke være blind for at det er
simpel brødnid,men det plejer i det mindste ikke at være Sete's stil
og når man hører ham klage lidt over at hans cykel (påviseligt) var
8-10 km/t langsommere nedad langsiden så er der umiddelbart noget
galt...eller om man vil indicierne er efterhånden legio,men man vælger
jo selv afhængig af synspunkt hvad man vil tro på

>, det
>er jo faktisk umuligt at få opklaret,

Og dog - Deraf _mit_ ønske om at vi får Rossi over på en Duc f.eks så
kunne vi jo se hvilken forskel _det_ så ville gøre,det kunne være
rigtig godt.Jeg har ikke noget specielt mod Rossi,bestemt ikke - men
forløbet af sæsonen sofar kunne godt antyde at der er er RCV'ere og så
er der RCV'ere

Men bortset fra det - nu har RCV'eren vundet næsten alt (vist 3 løb
den ikke har vundet) siden intro'en i 2002,og nu er det altså
efterhånden ved at være for meget IMO - så selvom jeg rent faktisk
selv holder med Honda,så sidder jeg næsten og håber på at en af de
andre vinder...eller i det mindste kommer tæt på.Det var jo akkurat
netop status quo,der var frygten med overgangen til 4-taktere.

> og
>reelt beset er der vel kun nogle af de høje herrer fra HRC der ved det.!

Med sikkerhed ja - vi andre kan jo antage og spekulere,og det gør vi
så...

>Når det er sagt så ville det vel være ret naturligt hvis han havde det
>bedste & nyeste grej, han er trods alt regerende
>mester, førende i VM & Hondas førstekører.

Jow - men det er jo ikke pointen..

> [...]
>jeg ikke, det viser vel meget godt
>styrkeforholdet & fabrikkernes tekniske formåen lige nu, men Honda har jo

Arh - betydeligt ved jeg nu ikke,de skærer ned med een fra 7 til
6.Ja selvfølgelig viser det styrkeforholdet - hvad ellers,pointen er
mere at det er en yderst uheldig udvikling når et mærke bliver for
dominerende,uanset hvilket det er.