Boykot de danske importører af reservedele
Fra : jackjensen

Dato : 19-09-03 18:30

Hej

Jeg shar bestilt en benzinpumpe til min VFR750 fra 89.
- I England!

Jeg skulle give ca. kr. 4.000 her i DK!

I England koster en original Honda benzinpumpe - 79 pund!!!!!

- Det er efter min mening ikke engang svindel - men rent tyveri - at vi skal
give de priser.

- Det gælder garanteret for alle mc-mærker.

Så gå på nettet og tjen enormt med penge.

Se f.eks. på http://www.davidsilverspares.co.uk/
Og det gælder også i Tyskland hos Louis, Gericke, Polo, Reifenversand osv.

Bemærk det er ikke de danske forhandlere jeg skyder på - men importørerne.

Jack Jensen

Fra : Michael

Dato : 19-09-03 19:40

hejsa jeg vil godt bakke op op dit forslag om boykot af de danske priser,
men sådan er der jo, så meget, jeg skal have en vandpumpe til VFR RC 36,
pris i DK 1800kr, pris, UK 869 kr omregnet, men noget jeg bliver endnu mere
gal over ,er vores syge afgiftssystem, i forhold til det øvrige EU, hvordan
fanden kan DK få lov at fortsætte med vores sindsyge afgifter, hvorfor skal
vi snydes for alt det sjove, som bla ,gør det værd at leve MVH Michael

Fra : Richard

Dato : 19-09-03 22:00

Michael wrote:

> [...]
> vi snydes for alt det sjove, som bla ,gør det værd at leve MVH Michael

Du har ret Michael, synderen er det vanvittige danske afgiftsystem, der
tvinger importørerne til at lægge fortjenesten et andet sted. Det er
politikerne, der skal have smæk, fordi de endnu 31 år efter vi gik ind i
EF endnu ikke har harmoniseret afgifterne i tilstrækkelig grad. (Og så
glemmer vi diskussionen om, hvordan det skal financieres - det hører
hjemme andetsteds).

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Armand

Dato : 19-09-03 23:19

Michael <ankerlund@oncable.dk> skrev i en

> [...]
skal
> vi snydes for alt det sjove, som bla ,gør det værd at leve MVH Michael'

Bl.a. for at din VFR ikke skal blive totalt værdiløs når regeringen mandag
morgen med ét slag måtte have fjernet afgifterne

Hvem tror du vil købe en brugt VFR hvis nye motorcykler pludselig koster ca.
det halve? Nej vel, og derfor vil du ikke kunne sælge din når banken sender
dig et brev om at de gerne vil have deres pant indløst => Du er insolvent,
eller i bedste fald: Du ejer ikke en rød reje til at købe dig en "motorcykel
som gør det værd at leve", trods den latterligt lave pris !!!!

Når det kan svare sig at importere brugte motorcykler fra Tyskland, så er
det fordi at de tyske ejere har en betragtelig afskrivning i løbet af de
første 3 års tid. Herhjeme har vi derimod brugtpriser der en omend endnu
mere uhyggelige end nypriserne.
Og på den måde er tingene balanceret af den gode gamle "udbud &
efterspørgsels-funktion" :-|
--
Armand.

Fra : Richard

Dato : 19-09-03 23:38

Armand wrote:

> Bl.a. for at din VFR ikke skal blive totalt værdiløs når regeringen mandag
> morgen med ét slag måtte have fjernet afgifterne

Armand, de skal jo heller ikke gøre det over en kam, men have
harmoniseret over en periode som bare burde/kunne have været 1972-82; så
havde reservedelspriserne været i ro i dag

Fra : Lars Christian Hesse~

Dato : 20-09-03 05:33

"jackjensen" <jackXjensen@tiscali.dk> wrote in message
> [...]
>
> Bemærk det er ikke de danske forhandlere jeg skyder på - men importørerne.

Giver dig helt ret, skulle købe et repair-kit til min benzinhane - kostede
ca. 300,- i DK, købte det hos www.louis.de til kr. 160,- incl. forsendelse
til dk!
Mvh.
Lars Hessellund

Fra : Armand

Dato : 19-09-03 23:22

> [...]
> - I England!
> Jeg skulle give ca. kr. 4.000 her i DK!
> I England koster en original Honda benzinpumpe - 79 pund!!!!!

Har lige hørt om et tilfælde af en ABS-ting til en BMW, som kostede ca. 10%
af den danske pris i .uk

--
Armand.

Fra : p.jarnbak

Dato : 20-09-03 04:28

> Har lige hørt om et tilfælde af en ABS-ting til en BMW, som kostede ca.
10%
> af den danske pris i .uk

Sandsynligvis en brugt fra www.motorworks.co.uk .Jeg har også prøvet at købe
en slange til krumtapudluftning 40kr i dk og 5,80 pound i GB så man skal se
sig for.
Hej Palle.