Alarmer
Fra : TheHobbit

Dato : 19-09-03 08:20

En række folk her på NG kører med alarmer som beskrevet i tråden
"Anbefalinger til tyveri-sikring" (fra d. 17/9)

Men ingen har rigtigt skrevet HVILKEN alarm de kører med og hvilke
(navngiven) alarm de vil/ikke vil anbefale! (og hvorfor!)
(Låsene er beskrevet en del mere - f.eks. at ABUS er et fint mærke men
billig-mærket Buffo ikke duer til noget.)

Der er skrevet nogle enkelte ting om alarmer i "Anbefalinger ..." tråden:

1. "Yamaha Cyclelok-alarm" - men ingen yderligere info.
2. "En lidt voldsom alarm [..] der har 2 vejs kommunikation" - men ingen
yderligere info.
3. "En god alarm og startspærre er også en fin ting. De koster ca. 1000 kr
hos Louis." - men ingen yderligere info.

Jeg synes f.eks. det kunne være ret interessant at høre mere om nr. 2
(Oliver Bruchhaus)

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Honda CBR600 F3V - 1996

- We who are about to die salute you -

Fra : Per

Dato : 19-09-03 08:52

"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hos Louis." - men ingen yderligere info.
>
> Jeg synes f.eks. det kunne være ret interessant at høre mere om nr. 2

Jamen jeg kan da starte med med min alarm.

Jeg kører med en SPyball AM/8510. En alarm jeg er meget tilfreds med.

Der er mulighed for at indstille følsomheden hvis man sætter den et sted
hvor der f.eks. er lettere rystelser, så den ikke går utilsigtet igang.

Man kan også vælge kun at aktivere startspærre.

Man kan indstille den til at slå automatisk til når man slukker for mc´en.

Den aktiveres via fjernbetjening - men der er også mulighed for at slå den
fra igen via en hemmelig kode, i det tilfælde fjernbetjeningen ikke virker.

Det er en alarm jeg kan anbefale på det kraftigste - jeg er meget tilfreds
med min. Den er aldrig gået i gang af sig selv - kun hvis nogen har pillet
ved cyklen.

Jeg mener jeg gav 2300,- for alarmen i sin tid. ca. 4-5 år siden.

Mvh. Per!

Fra : Anders Nielsen (RF 9~

Dato : 19-09-03 09:08

Jeg har også Spyball alarm på min maskine, kan ikke lige huske model nr.

Den er monteret af Enghave MC da jeg købte maskinen i 2000.

Min gik i starten (indtil Enghave fik justeret følsomheden) igang blot
ved blæsevejr (pænt irriterende).

En gang er jeg strandet i udlandet med en død sender, og jeg var ikke
klar over fidusen med koden og kunne derfor ikke komme ud af stedet.

Og jeg mistænker at alarmen dræner batteriet når maskinen står. Specielt
om efteråret hvor jeg kører mindre og mindre, eller med større og større
mellemrum.

Min er desuden indstillet til at slå startspærre til automatisk. Det kan
være irriterende hvis man gør et kort stop og skal igang igen. Men man
vender sig til det.

Bortset fra de ovenstående gener er jeg godt tilfreds.

vh. Anders

Fra : Per

Dato : 19-09-03 09:52

"Anders Nielsen (RF 900)" <nanders@eudoramail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Min er desuden indstillet til at slå startspærre til automatisk. Det kan
> være irriterende hvis man gør et kort stop og skal igang igen. Men man

Hej Anders!

Du kan godt indstille alarmen til IKKE at slå til automatisk efter du har
slukket for motoren. Min er indstillet så jeg selv skal slå den til.

Jeg kan undersøge hvad det er du skal gøre hvis du er interesseret.

Det er noget du kan indstille via fjernbetjeningen - du skal ikke åbne for
alarmenheden.

Mvh. Per!

PS: min bruger næsten ingen strøm i st.by. kan sagtens stå i 3 uger uden
prob. med at starte op efterfølgende. Alarmen har iøvrigt også en funktion,
så den skruer ned for strømforbruget hvis den står stile i længere tid.

Fra : Anders Nielsen (RF 9~

Dato : 19-09-03 10:54

> [...]
>
> Jeg kan undersøge hvad det er du skal gøre hvis du er interesseret.
>
> Det er noget du kan indstille via fjernbetjeningen - du skal ikke åbne for

Meget gerne! Specielt fordi der ikke skal åbnes for kassen. Den piller
jeg ikke ved. For mange ledninger uden farver eller beskrivelse...

> [...]
> så den skruer ned for strømforbruget hvis den står stile i længere tid.

Ja min holder også en 3-4 uger det er rigtigt. I starten slog jeg dog
"hele" alarmen til, dvs. også bevægelsesføleren, og jeg har indtryk af
at det bruger lidt mere strøm. Jeg var ude for at næste ikke kunne
starte den efter 2 uger.

Men nu har jeg vænnet mig til kun at lade startspæren slå til af sig
selv, og så undlade bevægelsesføleren.

Men du må meget gerne undersøge det. Tak for det!

vh. Anders

Fra : Allan Jørgensen

Dato : 19-09-03 11:00

"Anders Nielsen (RF 900)" <nanders@eudoramail.com> wrote in message
> Men du må meget gerne undersøge det. Tak for det!

hvis du ikke har en manual kan du downloade den her
http://www.lpas.dk/support_manualer.htm

--
Allan(fzr600us)
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=209

Fra : Per

Dato : 19-09-03 19:10

> [...]
> selv, og så undlade bevægelsesføleren.
>
> Men du må meget gerne undersøge det. Tak for det!

Hey igen Anders!

Allan Jørgensen kom mig i forkøbet jeg ville have scannet brugsforvirringen
ind til dig.

Men her er linket igen: http://www.lpas.dk/support_manualer.htm

Det er det afsnit der hedder "tyverisikringen kan slås til fra"

Mvh. Per!

Fra : Bjørn S

Dato : 19-09-03 12:56

> [...]
>
> Men ingen har rigtigt skrevet HVILKEN alarm de kører med og hvilke
> (navngiven) alarm de vil/ikke vil anbefale! (og hvorfor!)

Jeg har en Defa MC alarm på min (www.defa.com) , samt en skivebremselås og
"mc-garage".
Gav 2500,- for den hos Haasum MC, det var lidt mindre end udsalgspris, da de
havde pakket den ud, men fandt ud at den var for komplisert at montere,
fremfor en fabrikstilpasset Spyball til 4000,- alt incl.. Det kunne jo kun
tages som en udfordring for en ex-autoeletriker

Den har 2 startspærrer, mulighed for at koble sig ind på ekstraudstyr -
tasker, bagageboks m.m., bevægelsessensor som først går når cykkelen kommer
i lodræt position, batteribackup via eget batteri (oplades når du kører), og
videre slår den til hvis du forsøger at løfte sadelen, tyvkoble
forbindelserne til alarmen, eller frakoble batteriet, dog medfølger der en
servicenøgle så sidstnævnte funktion kan slåes fra. Den har også en
indstilling hvor bevægelses-sensoren kan slåes fra, praktisk ved
færgeoverfart, eller arbejde på cykkelen, imens startsperren stadig er
aktiv.
Den aktiveres automatisk efter tændingsafslag og 30 sekunders stilstand, og
afaktiveres med en lille chip som hænger i nøjlehanken. Udover dette
medfølger et "kreditkort" som også kan føres over alarmenheden for at slå
den fra.

Den har en gang blevet aktivert under et meget kraftig blæsevejr, og i
starten skulle man lige vænde sig til at den blev aktiveret automatisk.....
men det er jo en vanesag, jeg er meget glad for min alarm.
Havde også kig på en Spyball, men leste om flere her inde som havde haft
problemer med den, eller drænet batteri, og ville forsøge noget andet.

--
/Bjørn

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 19-09-03 13:58

> Jeg synes f.eks. det kunne være ret interessant at høre mere om nr. 2
> (Oliver Bruchhaus)
------------------------
Det kan jo gøres meget kort...
http://www.evosoft.dk/hHornet/554T.htm

Nu håber jeg s** at det link virker!

Det er en alarm til bil, men der var altså et eller andet der fik mig til at
købe den alligevel...
Gæt selv hvad...

--
Med venlig hilsen:

--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--

Fra : TheHobbit

Dato : 19-09-03 14:00

Haha - fedt navnesammenfald!!

Mon de har én der hedder CBR - så er den nemlig KØBT!

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 19-09-03 14:12

> Haha - fedt navnesammenfald!!
> Mon de har én der hedder CBR - så er den nemlig KØBT!
------------------
Tjaaa...

Det er jo samme motor de har, så lidt sammenhæng er der da!

Hvis du har tænkt dig at købe noget ved ham nede ved evosoft, så pres ham
lidt..

-Jeg fik min alarm ned med 500kr.!

Fra : TheHobbit

Dato : 19-09-03 14:20

Fedt, det vil jeg huske.

/SJTH

Fra : TheHobbit

Dato : 19-09-03 14:19

Hvordan fik du den installeret?

Hvad kom det til at koste i sidste enden?

Har det givet nogen problemer/manglende funktioner at det er en bil alarm og
ikke en MC-alarm?

Har du lavet noget om på den - f.eks. fordi den er bereget til at sidde
"inden" i en bil og den nu sidder "ude" på en MC?

/Stephan

Fra : Oliver Bruchhaus

Dato : 19-09-03 14:33

> Hvordan fik du den installeret?

Tjaehm... Det tog en lille lørdag eftermiddag, mig og en kammerat der er
lastbil mekaniker. Vi lånte værkstedet og så var det jo næsten det...

> Hvad kom det til at koste i sidste enden?

Det kostede kun det jeg gav for alarmen + en Mac D menu til min kammerat og
mig!

> Har det givet nogen problemer/manglende funktioner at det er en bil
> alarm og ikke en MC-alarm?

Tjaa.. Hvis den var sat på bilen ville den rulle vinduerne op, låse
bagklappen og fronthjelmen + dørene... Dem er der jo ikke så meget af på
hårnet'en, så der røg de første 3 ledninger..

> Har du lavet noget om på den - f.eks. fordi den er bereget til at
> sidde "inden" i en bil og den nu sidder "ude" på en MC?

Intet.. Den er som den var da den blev pakket ud. Den er af meget god
kvalitet, og tror ikke at der sker det vilde ved at den ligger under sædet,
da der jo alligevel ikke kan komme regn og smuds ind...

Fra : anders majland

Dato : 19-09-03 13:23

> Men ingen har rigtigt skrevet HVILKEN alarm de kører med og hvilke
> (navngiven) alarm de vil/ikke vil anbefale! (og hvorfor!)

Se www.dmcn.dk - Men der var da flere der nævne m+s alarmerne der bla.
fåes hos louis.

/A