køreprøve
Fra : TC

Dato : 18-09-03 17:31

Nogen der ligger inde med info omkring hvad man kan blive hørt i til
køreprøven ?

Fra : Ronni Hessellund

Dato : 18-09-03 18:00

Hej!

Ja, hvis du med køreprøven mener den praktiske prøve, så kan du faktisk
hente vejledningen til den køreprøvesagkyndige på nettet.
Kig på http://www.politi.dk/Koereproeve/forside.htm nederst på siden, der
ligger et par PDF-filer..

Held og lykke..

/Ronni

Fra : TC

Dato : 18-09-03 18:11

> Ja, hvis du med køreprøven mener den praktiske prøve, så kan du faktisk
> hente vejledningen til den køreprøvesagkyndige på nettet.
> [...]

Tak -og ja jeg mener den praktiske

Fra : TC

Dato : 18-09-03 18:17

"Ronni Hessellund" <rhessellund2@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Ja, hvis du med køreprøven mener den praktiske prøve, så kan du faktisk
> hente vejledningen til den køreprøvesagkyndige på nettet.

Men det er netop det jeg gerne vil læse op op hvis nogen ligger inde med
dokumenter omkring bremser osv......

Fra : vmx

Dato : 18-09-03 19:19

"TC" <dsl37378@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "Ronni Hessellund" <rhessellund2@hotmail.com> wrote in message

> Men det er netop det jeg gerne vil læse op op hvis nogen ligger inde med
> dokumenter omkring bremser osv......

Sig mig engang, hvad er det for en elendig kørelærer
du har ? Er han/hun stum (dum)? Det må da være en
selvfølge at den slags gennemgåes for eleverne.

Udover information i teoritimerne forløb min praktiske
prøve på den måde, at "vi" startede med en lille halv times
kørsel, samt 10 minutters praktisk gennemgang af hvad den
motorsagkyndige kunne finde på at spørge om.
Og så sad det fast !

Mvh
Robert
www.vmaxxers.net - Vmaxxer #977 - Planet Claire
has pink air, All the trees are red, No one ever dies there,
No one has a head... www.sexmate.dk

Fra : Jens Arnfast

Dato : 18-09-03 19:38

TC wrote:
> Men det er netop det jeg gerne vil læse op op hvis nogen ligger inde med
> dokumenter omkring bremser osv......

Du har vel den lille tynde MC teoribog? Der står det hele i.

--
-jens
RSV1000 '99

Fra : GRISEN

Dato : 18-09-03 19:55

Hvis du ikke vil terpe det med en kørelærer, så er dette stedet:
http://www.korekort.dk/dku/teori2/praktisk.htm

*
Jan

Fra : Jens Arnfast

Dato : 18-09-03 20:07

GRISEN wrote:
> Hvis du ikke vil terpe det med en kørelærer, så er dette stedet:

Nåja, jeg mente bare at al relevant information står i den bog

(ps. dit link er til bil )

--
-jens
RSV1000 '99

Fra : GRISEN

Dato : 18-09-03 20:17

On Thu, 18 Sep 2003 21:06:52 +0200, Jens Arnfast <jens@fabel.dk> wrote:

>(ps. dit link er til bil )

Ja, ja, så skal der justeres en smule... der er ikke krav om 2 forlygter på en mc.

*
Jan

Fra : Jens Arnfast

Dato : 18-09-03 20:22

GRISEN wrote:
> Ja, ja, så skal der justeres en smule... der er ikke krav om 2 forlygter på en mc.

"en smule" - godt reddet

--
-jens
RSV1000 '99

Fra : Armand

Dato : 18-09-03 17:56

TC <dsl37378@vip.cybercity.dk> skrev i en
> Nogen der ligger inde med info omkring hvad man kan blive hørt i til
> køreprøven ?

Færdselsloven!!

--
Armand.

Fra : TC

Dato : 18-09-03 18:20

> Færdselsloven!!
>
> --
> Armand.

måske lige hård nok at gå igang med hvis nu nogen havde det væsentlige på
3-5 sider ikke ?

Fra : Torben Scheel

Dato : 18-09-03 18:47

> måske lige hård nok at gå igang med hvis nu nogen havde det væsentlige på
> 3-5 sider ikke ?

50 i byen, 80 på landevej, 110 på motorvej (et stykke tid endnu). Husk
hjelm, stop for rødt, kør for grønt. Parkér hvor der ikke er P-vagter.

Torben

Fra : Finn Andersen

Dato : 18-09-03 19:31

> TC <dsl37378@vip.cybercity.dk> skrev i en
>
> Færdselsloven!!

Øhh, det lyder rimeligt.. LOL ..

Og iøvrigt velkommen til en forhåbentlig kommende MCíst

Finn XV750
Vi ses lige pludseligt, Be carefull out there.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=276

Fra : Nanna

Dato : 20-09-03 10:38

"TC" <dsl37378@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ligger inde med info omkring hvad man kan blive hørt i til
> køreprøven ?

Du skal kunne genemgå motorcyklen og fortælle om bl.a.:

1) Bremserne: Forbremse: hovedbremsecylinderen, bremsevæske, frigang,
slangen, bremseskiven, bremseklodserne. Bagbremse: bremsepedalen, frigang,
trækstangen, bremsearmen, slidviseren.

2) Lygter: Positionslys, nærlys, fjernlys, bremselys, reflekser, blinklys og
horn

3) Styremekanisme: Håndtag og styr, kuglelejer i kronrør, forgaffel,
forgaflens gliderør, foraksel, hjul, dæk, stellet, affjedring og støddæmpere

Du skal kunne vise hvordan du kontrollere disse ting.

HELD og LYKKE

Hilsen fra Nanna som bestod sin køreprøve d. 26/8
(Skulle fortælle og gennemgå bremserne)

Fra : Jeanett Kallestrup

Dato : 20-09-03 15:14

Du kan selvf. blive hørt i det hele...... størrelse på cyklen, teknik, tjek
af cyklen før kørsel, lys, bremsere, olie, slør i dæk o. s. v....men hvad du
så BLIVER hørt i, er meget afhængig af den køreprøvesagkyndige...

Held og lykke...

Pssst..
Klarede den selv sidste år som 34-årig i første forsøg...