Hva fanden er nu det for noget pis???
Fra : Jacob Scherrebeck

Dato : 17-09-03 18:04

Hejsa...jeg er godt op og køre nu!

Jeg har lige fået min far til at bestille tid til syn idag, og det er jo
ikke til at få en plads, det er det første der gør mig gal! Det andet er at
nu siger min far til mig, og at når jeg skal have toldsyn (cyklen er
importeret), og saftsuseme nok, så siger han at de laver en værdisættelse på
biken, hva er nu det for noget pis??? Det er sgu da told og skat der gør det
ik sandt??

MVH

Jacob S

Fra : Richard

Dato : 17-09-03 18:15

Jacob Scherrebeck wrote:

> Jeg har lige fået min far til at bestille tid til syn idag, og det er jo
> ikke til at få en plads, det er det første der gør mig gal!

Ja i hvertfald i Kø'strup er den helt gal; ALT for lille kapacitet, men
en eller anden har fået told- og regustreringssynet på chancen - var det
Esben Bøll?

> [...]
> biken, hva er nu det for noget pis??? Det er sgu da told og skat der gør det

Ja netop, SB skal blot fastslå identiteten - dvs identificere cyklen som
værende den, den udgiver sig for på papirerne, og i den forbindelse
registrere evt. ombygning/ekstraudstyr. Det kan så munde ud i en
anbefaling om, at den bliver fremstillet til vurdering, hvilket i så
fald står på den toldsynsattest, du får udleveret sammen med den
regulære synsattest.

Så det behøver ikke at være slemt, endsige gøre ondt

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : Daniel Rasmussen

Dato : 17-09-03 19:54

> Ja i hvertfald i Kø'strup er den helt gal; ALT for lille kapacitet, men
> en eller anden har fået told- og regustreringssynet på chancen - var det
> Esben Bøll?

Jeg fik told- og registreringssynet en veteranmc i mandags på chancen i
Avedøre...Ventede 20 min og så blev det min tur. Kør derned tidligt før de
åbner og stil dig i kø, så burde der være en chance.

- Daniel

Fra : Brian Østergaard

Dato : 18-09-03 09:18

> [...]
> Avedøre...Ventede 20 min og så blev det min tur. Kør derned tidligt før de
> åbner og stil dig i kø, så burde der være en chance.

Jeg ventede en hel dag og kom ikke til på Avedøre! Jeg var godt gal!
Fra min plads ved siden af min motorcykel kunne jeg tydelig se at der "ikke"
var tid til at jeg kunne komme til.
Alle de andre der havde taget chancen kom til, men ikke mig. Forklaringen
skulle være at der skulle laves toldsyn.

--
Brian
Der har en KTM Adventure til salg.

Fra : Daniel Rasmussen

Dato : 18-09-03 09:58

> [...]
> Alle de andre der havde taget chancen kom til, men ikke mig. Forklaringen
> skulle være at der skulle laves toldsyn.

Det var da kedeligt Så må jeg bare have været heldig...Der var ingen
problemer med at der også skulle laves toldsyn hos mig, men spørgsmålet er
om det er fordi det er en veteranged?

- Daniel

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 17-09-03 18:18

"Jacob Scherrebeck" <playmyjackson@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> biken, hva er nu det for noget pis??? Det er sgu da told og skat der gør

Altså du bestiller både alm og told syn. Det eneste de gør, er at gennemgå
dyret som de skal. Så skriver de til toldsynet, at den evt
er udstyret med metallak, alarm og hvad der ellers måtte være af
ekstraudstyr.
Værdiansættelse sørger T&S for når du sender en blanket ind til dem, med
efterspørgsel på forhåndsvurderet afgift. Den endeligt afgift
vurderes, hvis man vil, af et par folk fra FDM og T&S (tror jeg) .

Der er jo den mulighed du stiller dig i kø hos den nærmeste synshal?

> MVH
>
> Jacob S
Thomas

Fra : brobaek

Dato : 17-09-03 22:28

2 gode råd mht. syn:
- husk prøveplader. Jeg spurgte i telefonen da jeg bestilte bookingsnr. hvad
der skulle være på MC'en, og hun nævnte ikke prøveplader. Gudskelov nåede vi
lige på motorkontoret og tilbage til tiden.
- gå ind dagligt på bilsyn.dk og check for ledige tider. Jeg fik en tid 3
uger fremme i tiden, men fik rykke tiden 1½ uge ved at tjekke dagligt (jeg
fik i Roskilde).

Mvh
Martin